regn Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Har tenkt på å lage meg en ny maskin og tenkt at jeg denne gangen skulle prøve en Pentium 4. Lurer derfor på om noen kan fortelle meg hvor mye vifta in f.eks Socket 478, In a Box, Pentium 4 1.6GHz, 512Kb, "Northwood" bråker? Eller et sted hvor jeg kan lese mer om dette? Dvs. en som en "Boxed". Eller er det best å kjøpe vifte og prosessor seperat? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Hører den ikke over resten av systemet uansett, jeg :wink: Går på under 3000 RPM. -KJ Lenke til kommentar
regn Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Har forresten tenkt å kjøpe en stille PSU og hardisk samt ta av vifta på grafikk-kortet, men er jo lite vits i dette dersom prosessoren bråker noe innmari. Lenke til kommentar
Andree Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 I mitt system er det vifta på cpuen som bråker mest. Den ligger på ca 26-28dB -ikke mye. Men når resten av systemet ligger på 20dB... så er det cpu vifta som irriterer meg. [ Denne Melding var redigert av: Andree på 2002-06-17 23:18 ] Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Bråker definitivt ikke noe innmari, men du kan sikkert finne en løsning som er enda stillere. En ALPHA PAL8942T for eksempel, med en Papst 8412N2GM. Den er målt til ca. 26dB, noe som er veldig stille. Du vil nok se forholdsvis høye makstemperaturer (ca. 50C), men det takler en NorthWood fint. -KJ Lenke til kommentar
regn Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Bråker altså mer enn 26 db da? Bråker definitivt ikke noe innmari, men du kan sikkert finne en løsning som er enda stillere. En ALPHA PAL8942T for eksempel, med en Papst 8412N2GM. Den er målt til ca. 26dB, noe som er veldig stille. Lenke til kommentar
Andree Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 ANBEFALING: Ikke kjøp papst vifte, dyr og dårlig. Har hatt tre slike og dem holder ikke va dem lover. I tillegg bråker de mer etter en stund. Byttet ut mine 3 papst vifter med zalman sin (kun 86.-). Disse kan du velge mellom å kjøre i silent mode eller normal. Silent mode er er 20 dB. Har sammenliknet papst sin 12dB vifte med zalman sin i 20dB mode. Og papst vifta bråket MERE :sad: Zalman + Alpha CPU kjøleren er min favoritt.. Microplex har begge! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 26dB er ingenting! Det er lavere enn lyden av regndråper. Takler du ikke det, så er vannkjøling sannsynligvis eneste utvei. Ellers så må du huske, Andree, at luftgjennomstrømming også er viktig her, og at vifta ikke skal brukes som kabinettvifte. Finner man en tilsvarende vifte med samme spesifikasjonene, men til 80,- kroner, så er jo det bare ett pluss, er det ikke? Jeg er i alle fall bra fornøyd med mine Papst vifter, selv om de kostet 150,- per stk. (Eller hva det var...) -KJ Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 DVDen min er verre enn alle de andre 10 viftene i maskinene til sammen. Så slapp av, den bråker ikke noe. Lenke til kommentar
Andree Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Har bare brukt litt penger for å få ned støyen i pcen min. Det er deilig å ha en pc på hybelen uten det konstante suset! Men det er sant at bruker man dvd eller brenner så overgår disse fort 35dB.... men disse står jo ikke på konstant. Forslaget mitt var bare en anbefaling hvis noen var interessert i støysvak pc. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Enermax 80mm med regulering ... kan ikke høres når du legger øret inntil på den laveste innstillingen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 tror de enermax sakene er noe å satse på. Jeg skal ha en 3 sånne 80mm i toweret,og en 120 på radiatoren...greit å kunne booste når det ikke er viktigt å ha en stille maskin. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Zalman - dårlig og stillegående! (har den selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå