ZyberZone Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har ikke lest hele tråden,men synes faktisk ikke de 2 "problemene" du har hatt er et problem som de på Dell bør vite. De har ikke bygget PC'n, og neppe fått lov til å skru opp PC'n heller. Men jeg skal si at jeg ikke er fornøyd med Dell supporten (har aldri vært i kontakt med de selv, men er i daglig kontakt med folk som har vært), og det virker som om det er stor forskjell i kunnskapsnivået på supporten (noe som er vanlig). But, thats life Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har ikke giddet å svare, da tråden har kommet helt ut av proposjoner. Til deg som klager over den Dimension 8200 PC'en: Når det står i service-tag'en at maskinen støtter P4/400 MHz FSB, da må du jo gå ut i fra det. Du har fått spørsmål på hva du lurer på, og kan da slutte å klage og syte. Som sagt, hvis du vil modifisere PC'en selv, kjøp selvbygg. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Gud bedre meg så enfoldige dere er. Om du skal bytte motor i en bil opplyser vel Opel eller Volga hvilke motorer som går inn i bilen. Altså på en bruktbil. Dell bruker tredje parts prosessorer. dell (liten l') kan ikke produsere prosessorer, eller gjør det i alle fall ikke. Og for å gjøre det helt klart til dere som har vanskelig for å forstå (jeg skrev ikke; dere som åpenbart agerer som uintelligente ...), - det er ingen dell-prosessor i min PC. Den er produsert av Intel !!! Jeg mener altså uansett at Dell er forpliktet til å opplyse hvilke prosessorer som er kompatible med PC'n. Kan dere som ikke forstår (???) (dere er jo geniale i deres trangsyn) fortelle hvordan en kan bestille ny motor eller prosessor om fabrikanten ikke opplyser hvilke produkter som er kompatible? - Det må være helt klart at Opel eller Volga forholder seg til Opel eller Volga - produkter når de opplyser om hva som passer inn. Om dell ikke klarer eller vil eller i det hele tatt ikke produserer prosessorer, - bør de ikke likevel opplyse hvilke prosessorer som passer inn ??? Vel, - jeg forventer ikke særlig objektive svar fra dere som allerede tidliger ikke har forstått noe av alminnelig fornuft, - men jeg forstetter gjerne å opplyse andre mennersker, - og presiserer: Ikke kjøp dell Synes det blir ganske latterlig å lese. Du må nok jobbe på support noen dager for å forstå :!: For det virker faktisk som om du nekter å forstå hva Dell har support på. Hadde du kjøpt prosessorn ifra Dell, hadde du kunnet sette i den, og forstatt få support på den. Edit: Du mener at Dell er forpliktet til å opplyse deg om hva slags prosessorer som er kompitable med din PC. Så du mener, fullt alvorlig, at Dell skal vite hva slags "3. parts" maskinvare som fungerer med PC'n din. Neidu, her må du nok ringe til INTEL som er leverandøren av prosessorn din, for å høre hvis det fungerer sammen med PC'n. De må jo nødvendigvis vite hvilke maskiner denne prosessorn passer i. De har jo selvfølgelig en lang liste hengende på veggen over hva slags PC'er denne prosessorn fungerer samme med. Deal with it. Du kjøper en ferdig PC. Det er denne PC'n Dell har support på. Som et produkt. Endret 2. februar 2005 av ZyberZone Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Som sagt, i enter sitt tilfelle har Dell allerede gjennom servicetag'en opplyst om hvilke prosessorer som passer inn. Så den argumentasjonen er bare helt på viddene. Har også en følelse av at vedkommende har vært ganske krass mot kundeservicen. Og da kan man ikke akkurat forvente service utover det normale. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Utgansgpunktet var service på en Insprion 8100. Support telefon er bare 1 av flere muligheter. Du har muligheter for mail. Hele maskinen ned til minste detalje, med forklaring hvordan du tar deler ut, hva du skal passe deg for etc. er tilgjengelig på nettet. Jeg vil påstå at Dell her har Norges Beste Support. Jeg tror ikke du finner tilsvarende på andre bærbare maskiner. Når det gjelder salgsmetoder og oppfølging av privat kunder, så har de mye å gå på. Endret 2. februar 2005 av tag1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Vet det. Og et av problemene var at trådstarter påsto at man kunne skifte ut grafikkontrolleren uten å skifte hovedkortet. Det er bare med ATI sitt Axiom og nVIDIA sin tilsvarende løsning at dette går an. Og Inspiron 8100 er en ganske gammel maskin. Jeg er enig i at supporten hos Dell er veldig god. Har hatt to problemer med min maskin (Dell Latitude D600), og begge gangene har disse problemene blitt løst ganske fort, takket være på-stedet garantien, pluss en god telefonsupport. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Det du skrever er jo helt tatt ut av fantasien. Din egen fantasi. Jeg har ikke bedt om noen garanti, jeg har bare stilt spørsmålet om hva maskinen eller hovedkortet takler av prosessorer. Dette skal være rene spesifikasjoner, på linje med de du tidligere rent feilaktig har henvist til. Du visste hva maskinen taklet, da du fikk spesifikasjonene. Du skrev inn servicetag, og får dermed spesifikasjonene for din maskin. Du ba ikke om noen garanti sier du, men om Dell hadde sagt at du kunne sette i prosessoren din, og noe røk, ja da hadde du skreket om at de måtte erstatte. Nettopp derfor får du ikke denne støtten fra Dell. Dersom du leser vilkårene du godtok når du betalte for maskinen din ser du at Dell support og støtte er meget begrenset. Og du er uendelig i din kverulering. Du er så sneversynt og langt ute på jordet at du tydeligvis helt mangler evnen til å fatte hva andre påpeker. Med tilgang til både de spesifikasjonene du har quotet inn i tråden og de spesifikasjonene jeg fant når jeg la inn servicetaggen, hadde jeg motstridende opplysninger. Det var foranledningen til at jeg ønsket svar fra dell Du er misfornøyd med vilkårene du har godtatt. Det har du påpekt mange ganger. Jeg prøver å få det inn i hodet ditt at Dell sine supportteknikere, som du kaller talentløse, gjør jobben sin. Du har ikke noen rett på den støtten du krever fra Dell, og du får den heller ikke. Vel, du mener jeg visste at maskinen kun støttet P4/400 mens jeg ville gjerne ha en bekreftelse på hva maskinen egenlig støttet ! (Er det egentlig så rart)? Du sjekker hva nettopp din maskin støtter, og så ringer du Dell for å få vite om den støtter en prosessor du har røsket ut av en gammel maskin. Dersom Dell sin supporttekniker hadde svart ja, hadde Dell måttet erstatte eventuelle ødeleggelser som skjedde når du satte inn denne prosessoren. Derfor gir de ikke den slags støtte. Hvor mange ganger må det gjentas før du skal få det inn i skallen din? Forøvrig, om du fortsetter å kverulere er jo helt opp til deg. Jeg skal ikke nekte deg det hvertfall. Du synes jo tydeligvis det underholdende å sitte og gjenta de samme grunnløse oppgulpene dine i det uendelige. Endret 2. februar 2005 av TEE Lenke til kommentar
enter Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Velvel, dersom dell ikke har noen plikt til å opplyse hvilke prosessorer maskinen eller hovedkortet støtter, vil nok kundene likevel mene at det er en opplysning dell bør gi. Alle kunder som trenger opplysninger om spesifikasjoner og ikke får det, her hvilke prosessorer maskinen støtter, blir misfornøyd når de ikke får det. Så sorry gutter og sorry dell, dette er for dårlig. Jeg bare gjentar, - dette er for dårlig, ikke kjøp dell ! Lenke til kommentar
chma Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Velvel, dersom dell ikke har noen plikt til å opplyse hvilke prosessorer maskinen eller hovedkortet støtter, vil nok kundene likevel mene at det er en opplysning dell bør gi. Alle kunder som trenger opplysninger om spesifikasjoner og ikke får det, her hvilke prosessorer maskinen støtter, blir misfornøyd når de ikke får det. Så sorry gutter og sorry dell, dette er for dårlig. Jeg bare gjentar, - dette er for dårlig, ikke kjøp dell ! Du har med andre ord ikke peiling på hva support vil si.... Finn noen med bedre support enn dell;) Igjen, bil, la oss si toyota, tror du de har lyst å si hvilke 3parts clutcher som passer bilen? Ekstremt eksempel, men du finner ingen bilselgere som anbefaler andre enn seg selv. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Alle kunder som trenger opplysninger om spesifikasjoner og ikke får det, her hvilke prosessorer maskinen støtter, blir misfornøyd når de ikke får det. Så sorry gutter og sorry dell, dette er for dårlig. De ga deg detaljert informasjon om hvilken prosessor maskinen din støtter. De ga deg bedre informasjon enn jeg kunne finne hos dem, fordi du hadde en servicetag som viste hva nettopp din maskin støtter. Huff altså, så dårlig av dem å gi deg detaljert informasjon om hva din egenkonfigurerte maskin støtter. Det eneste du faktisk kan "klage" på er at supportteknikeren ikke var dum nok til å si at du bare kunne prøve hva som helst, sånn at du kunne skylde på dem når du ødela maskinen din. Er det kanskje her problemet er, at du må ta ansvaret for den biten selv? Andre som vil ha en maskin de kan leke med hardware på har visst i ca. 15 år at man ikke kjøper hos Dell. Forresten, dersom teknikeren hos Dell hadde gitt deg et kort "nei, maskinen din støtter ikke P4/533", hva hadde du sagt da? Hadde du begynt å krangle fordi det jo står på den generelle specs siden at den støtter dette? Lenke til kommentar
enter Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Gud bedre meg så sneversynte dere er. Det må vel mangle intelligens ??? Til Tee, dell ga meg to motstridende opplysninger. Du får visst ikke så mye inn i skallen selv ... Det var altså på internettsiden. Det burde da, eller uansett, være et minimum at de fortalte hvilke prosessorer maskinen støtter. Det må være manglende evne til å trekke slutninger ut fra mottatte signaler (intelligens) flere av dere lider av, for så dumt som dere uttaler dere må dere jo bokstavelig talt være uten evnen til å fatte Og når det gjelder Toyota, så opplyser vel de hvilke motorer som passer inn i en bruktbil til kunden, entan han har kjøpt bilen ny eller brukt ... De opplyser vel hvilke gearkasser som er kompatible, og de opplyser vel også om spesifikasjonene på lyspærer som passer, på dekk og på Smøreolje. Men altså ikke clutshens spesifikasjoner ??? Vel, jeg syns det også høres passe dumt ut, - men det er det altså en her i tråden som mener at nettopp clutsjens spesifikasjoner holdes tilbake av fare for konkurranse. Jaja ... Men dell burde opplyse om hvilke Intel-prosessorer som passer inn, - eller for å si det på en annen måte, - hvilke "dell" -prosessorer som passer inn ... Å nekte å opplyse det er kundeuvennlig og heilt på tryne ... Så ikke kjøp dell Lenke til kommentar
pakke Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Gud bedre meg så sneversynte dere er. Det må vel mangle intelligens ??? Til Tee, dell ga meg to motstridende opplysninger. Du får visst ikke så mye inn i skallen selv ... Det var altså på internettsiden. Det burde da, eller uansett, være et minimum at de fortalte hvilke prosessorer maskinen støtter. Det må være manglende evne til å trekke slutninger ut fra mottatte signaler (intelligens) flere av dere lider av, for så dumt som dere uttaler dere må dere jo bokstavelig talt være uten evnen til å fatte Du har nå fått tallrike svar på dine påstander, men nekter å godta de, og går til personangrep istedet. Om noens intelligens skulle vært trukket i tvil under denne debatten er det din. Men det blir den ikke, fordi de fleste andre har klart å skille snørret fra barten, og antakelig synes det å diskutere diskusjonen og debattantene istedet for å diskutere saken er veldig lite givende. </offtopic> Når det gjelder selve saken er det bare å vise til alle de andre innleggene der du har fått svar. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Men dell burde opplyse om hvilke Intel-prosessorer som passer inn, - eller for å si det på en annen måte, - hvilke "dell" -prosessorer som passer inn ... Å nekte å opplyse det er kundeuvennlig og heilt på tryne ... Hvem som må mangle intelligens tror jeg egentlig er et tema du burde la ligge. Når du, med servicetag som gir detaljert informasjon om nettopp din maskin ikke klarer å godta at informasjonen som gis er korrekt, og i tillegg blir sur fordi du ikke får det svaret du vil ha, ja da kan man jo virkelig lure. Du kalte meg lite intelligent fordi jeg brukte den generelle infoen, allikevel måtte altså du, med detaljert informasjon om maskinen din, ringe Dell for å spørre om du kunne bruke P4/533. Dell opplyste deg om hvilken prosessor som passet inn. Når du hevder at de ikke har gjort det lyver du. Og det viser vel egentlig godt hvilket debattnivå du ligger på. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Gud bedre meg så sneversynte dere er. Det må vel mangle intelligens ??? For det første, du bør se litt realiterer her i livet, kutt ut all prating om biler og deler der, vi snakker om data nå For det andre, intelligensen er relativ og vokser som regel med alderen, håper jeg TEE har sine ord i behold, ingen support for produsenter/leverandører tar seg av 3. parts ting og tang uten å være effektive, sånn er det bare i dag... (seff. kan noen være ekstra hyggelige men man har ingen krav på det) Det virker slikt for meg at mange ikke forstår hva supporten betyder og hvem har rett til/hvilke produkter den er retter mot/til ? Offtopic: Man kan ikke forvente noe spesiel behandling hos Elektrolux av den grunnen at støvsugerposene passer til en Miele eller Phillips Endret 2. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
enter Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Heilt på tryne Ikke kjøp dell Jeg tror nok både komplett og MPX opplyser i detalj hvilke prosessorer som passer inn på en maskin eller et hk de har solgt Hehe ... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg tror nok både komplett og MPX opplyser i detalj hvilke prosessorer som passer inn på en maskin eller et hk de har solgt Hehe ... Så du ser ikke forskjell på en selvbygger-PC eller en løs komponent og en ferdigbygd PC fra f.eks. Dell eller Fujitsu Siemens? Ikke noe rart du ikke vet hva du egentlig har support på og fra hvem. Lenke til kommentar
enter Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Så du ser ikke forskjell på en selvbygger-PC eller en løs komponent og en ferdigbygd PC fra f.eks. Dell eller Fujitsu Siemens? Ikke noe rart du ikke vet hva du egentlig har support på og fra hvem. Vel, jeg tenkte på de ferdigbygde PC'ene som de leverer jeg da. Det er vel ikke særlig forskjell, det ble skrevet her at dell ikke engang bygger hovedkortet selv. Hva er dell på dell-PC'n som ikke er Komplett på Komlett-PC'n? Supporten. Vel, - ja, - den er nok dell ja Lenke til kommentar
enter Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Tygg deg ferdig nå sjef Tee, - på forskjellen i PC og support. Du bestemte tidligere i tråden at jeg ikke skulle svare flere ganger eller poste flere innlegg, - så jeg forsto jo at du er sjef. Og jeg beklager at jeg ikke respekterte det. Men nå gidder jeg ikke denne tråden lengre. Dere burde forstå mer fornuft enn dere gjør, men dere forstår nok ikke mer enn dere forstår ... det er et faktum. Så er det disse frekkhetene mine da, som sikkert er skrekkelig uforskammede, at jeg nå avslutter etter eget forgottbefinnende og ikke når du har bestemt. Det kan jeg bare beklage. God bedring i tråden uten meg ... Jeg har hatt masse gøy jeg Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 enter: de argumentene dine holder ikke en meter. Det du sier er direkte feil. Som andre her, og jeg har påpekt: Din servicetag oppgir nøyaktig spesifikasjon på maskinen. Du gjenga den tidligere i tråden. Og der sto det ettertrykkelig "P4/400 MHz FSB". Og det er du bare nødt til å forholde deg til. Setter du inn en annen CPU, blir det krøll. Alle her har forstått det, jeg har forstått det, bare ikke du. Virker nesten som om du bare er ute etter å lage kvalme. Du vil ikke ta til deg fakta, og det er svært barnslig. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Vel, jeg tenkte på de ferdigbygde PC'ene som de leverer jeg da. Det er vel ikke særlig forskjell, det ble skrevet her at dell ikke engang bygger hovedkortet selv. Hva er dell på dell-PC'n som ikke er Komplett på Komlett-PC'n? Supporten. Vel, - ja, - den er nok dell Jada, prøv å få et annet svar enn det som står i spesifikasjonene på f.eks. en HP du kjøper hos Komplett. Komplett vil be deg ringe HP, og HP vil henvise til spesifikasjonene på maskinen. Akkurat som Dell gjorde. Det samme vil skje om du ringer Fujitsu Siemens, IBM, Acer etc. Gidder ikke tråden lenger når du skjønner at du har driti på draget ja. Egentlig ganske typisk det. Var du frekk forresten? Du mente kanskje de "forsøkene" dine på å fornærme? Så bare en liten fjortiss som ikke hadde peiling på avtalene han inngår i det du skrev jeg. Men gikk vel kanskje glipp av noe da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg