pakke Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det hele kan vel kokes ned til; Dell gir ikke support på tredjeparts produkter, og vil heller ikke garantere for at et tredjeparts produkt er kompatibelt med et Dell produkt. Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hei du, følg litt med her da. For å illustreere dette for deg vil jeg her benytte to analogier. Om du ikke vet hva det er så slå det opp. For dette er vesentlig for lovforståelse og for å forstå mer enn en synsvinkel. Du har kjøpt et produkt. Produktet ønsker du å endre på. Produktet er under din eiendomsrett. Analogi 1. Microsoft Windows. Selv om du har kjøpt og eier microsoft windows plikter de ikke til å opplyse deg om hva microsoft windows inneholder, mer spesifikt ønsker mange å endre produktet, og eller tilpasse kjernen. Microsoft kan holde denne informasjon skjult så mye de vil. Og det gjør de. Om dette er dårlig service eller ikke kan jo diskuteres da en offentlige kjerne reiser mange sikkerthetsspørsmål. Poenget med denne analogien er å illustrere at det ofte forekommer tilbakeholding av informasjon vedrørende muligheter for endring av produkter. Analogi 2. Bytte av Motor i en bil. Om du ønsker å bytte cpu er det ikke vanskelig å se sammenhengen med å bytte motor i en bil. Man bytter motoren i bilen sin for å få mer ytelse, mindre bensinforbruk osv. Det man ikke gjør er å gå til bilforhandleren og spør hvilken motor man kan sette i bilen, for den informasjon har ikke bilforhandelern. De leverer bilen med den motoren som er i når du kjøper den og kan garantere at den virker, om du velger å bytte motor så er du ene og alene ansvarlig for å få den til å passe til resten av bilen. Om du har en cpu du vil sette i din pc er det du alene, og ingen andre enn deg selv som skal sørge for at dette fungerer. Har du ikke den kompetansen det krever å finne ut hvilket hovedkort du har faller det på sin egen urimelighet at dell skal opplyse enn kunde som ikke er i stand til å finne ut av dette selv. De anser da, med god grunn vil jeg påstå at du ikke har behov for den informasjon du etterspør. For den er ærlig talt ikke vanskelig å finne. Hvis du vil vite hvilket hovedkort du har kan du bruke sisandra eller lignende program for å finne produsent, og så søke på google eller produsentens hjemmeside for å finne spesifikasjonene til hovedkortet. Dell lager ikke egne hovedkort. Videre har dell svært gode fora hvor det ligger en stor mengde informasjon. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Helt feil. Min maskin takler ikke P4/533. Så du tar altså feil der også ... I tillegg til hva vi forventer å få bistand til. Jeg krever altså at dell opplyser hvilke prosessorer en maskin takler, rent teoretisk, om du har rappa prosessoren eller om den er kjøpt av dell. Man trenger faktisk å vite det før man får anledning til å kjøpe prosessor. Så dine anførsler er nok litt for uintelligente, - men likevel, om det ikke var for nettopp din stahet, så hadde du vel forstått. Og ikke snakk om å kverulere, - det er jo nettopp deg det som kverulerer mest ... Og jeg litt mindre ... Jeg antar du får kontakte Dell og fortelle dem at de ikke vet hva som sitter i maskinene de selger da. Hva du forventer å få bistand til, og hva du faktisk har rett til bistand til er tydeligvis to helt forskjellige ting. Ja, du trenger å vite hva maskinen takler for å vite hva du kan kjøpe av prosessorer. Men når du velger å ville sette inn noe annet enn det Dell kan garantere for, altså det de selger selv, så frasier du deg retten til bistand fra Dell. Men du skjønner tydeligvis ikke avtalene du inngår når du kjøper ting, så da er det jo dødfødt å diskutere noe med deg. Og en som ikke har klarer å lese enkle vilkår for garanti, service og support når han inngår avtaler for flere tusen kroner bør ikke snakke for høyt om andre intelligens. Forøvrig anser jeg ikke klipp-og-lim fra Dells spesifikasjoner som kverulering. Så du leder fortsatt klart på den biten. Lenke til kommentar
enter Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Gud bedre meg så enfoldige dere er. Om du skal bytte motor i en bil opplyser vel Opel eller Volga hvilke motorer som går inn i bilen. Altså på en bruktbil. Dell bruker tredje parts prosessorer. dell (liten l') kan ikke produsere prosessorer, eller gjør det i alle fall ikke. Og for å gjøre det helt klart til dere som har vanskelig for å forstå (jeg skrev ikke; dere som åpenbart agerer som uintelligente ...), - det er ingen dell-prosessor i min PC. Den er produsert av Intel !!! Jeg mener altså uansett at Dell er forpliktet til å opplyse hvilke prosessorer som er kompatible med PC'n. Kan dere som ikke forstår (???) (dere er jo geniale i deres trangsyn) fortelle hvordan en kan bestille ny motor eller prosessor om fabrikanten ikke opplyser hvilke produkter som er kompatible? - Det må være helt klart at Opel eller Volga forholder seg til Opel eller Volga - produkter når de opplyser om hva som passer inn. Om dell ikke klarer eller vil eller i det hele tatt ikke produserer prosessorer, - bør de ikke likevel opplyse hvilke prosessorer som passer inn ??? Vel, - jeg forventer ikke særlig objektive svar fra dere som allerede tidliger ikke har forstått noe av alminnelig fornuft, - men jeg forstetter gjerne å opplyse andre mennersker, - og presiserer: Ikke kjøp dell Lenke til kommentar
pakke Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Prosessoren i Dell maskinen du kjøper er pr. definisjon ikke et tredjeparts produkt selv om den er laget av Intel, all den tid den er en del av produktet du kjøper av Dell, altså hele pcen. Kan dere som ikke forstår (???) (dere er jo geniale i deres trangsyn) fortelle hvordan en kan bestille ny motor eller prosessor om fabrikanten ikke opplyser hvilke produkter som er kompatible? Dell support har en database med deler til din pc-modell. Du har muligheten til å bestille ny prosessor fra Dells salgsavdeling/spare parts, om du skulle ønske det. Oppgradering ved hjelp av andre produkter enn de som finnes tilgjengelig til din modell fra Dell selv er selvfølgelig ikke supportert. De leker ikke butikk. Trangsynt eller ikke, velkommen til den virkelige verden. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Igjen will give you Endret 2. februar 2005 av Okay Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Helt feil. Min maskin takler ikke P4/533. Så du tar altså feil der også ... I tillegg til hva vi forventer å få bistand til. Jeg krever altså at dell opplyser hvilke prosessorer en maskin takler, rent teoretisk, om du har rappa prosessoren eller om den er kjøpt av dell. Man trenger faktisk å vite det før man får anledning til å kjøpe prosessor. Så dine anførsler er nok litt for uintelligente, - men likevel, om det ikke var for nettopp din stahet, så hadde du vel forstått. Og ikke snakk om å kverulere, - det er jo nettopp deg det som kverulerer mest ... Og jeg litt mindre ... Jeg antar du får kontakte Dell og fortelle dem at de ikke vet hva som sitter i maskinene de selger da. Hva du forventer å få bistand til, og hva du faktisk har rett til bistand til er tydeligvis to helt forskjellige ting. Ja, du trenger å vite hva maskinen takler for å vite hva du kan kjøpe av prosessorer. Men når du velger å ville sette inn noe annet enn det Dell kan garantere for, altså det de selger selv, så frasier du deg retten til bistand fra Dell. Men du skjønner tydeligvis ikke avtalene du inngår når du kjøper ting, så da er det jo dødfødt å diskutere noe med deg. Og en som ikke har klarer å lese enkle vilkår for garanti, service og support når han inngår avtaler for flere tusen kroner bør ikke snakke for høyt om andre intelligens. Forøvrig anser jeg ikke klipp-og-lim fra Dells spesifikasjoner som kverulering. Så du leder fortsatt klart på den biten. Og jeg som trodde alle som jobbet som support var hyggelig :!: Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har nå aldri ringt dell support. Men telenor support har jeg snakka en del med, litt for mye etter min mening. Og som noen nevnte lengre oppe i threaden her... så lønner deg seg faktisk å komme seg forbi de som tar i mot telefonene, de sitter jo bare med basis. Når jeg ringer til telenor og hører om dns serveren dems er nede, eller om at adsl'n er gåen i stavanger, blir jeg vanligvis satt rett over til teknisk avdeling. De spør ikke om du har restarta modem , pc og alt du kan restarte. De regner med du har gjort det fra før av. Og spør mer om det tenkinske og kan faktisk gi svar. Jeg har opp til flere ganger rettet på "første dame/mannen" Jeg treffer hos telenor support... Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Min erfaring med Dell support er kun positiv, for min egen del. Jeg har i min tid vært eier av en dell 8200 bærbar. Flott maskin som det sørlandske tordenværet tok knekken på, hell i uhell, kanskje. Passet bra ettersom PC`en i den senere tid viste tegn på supporttjenester og problemer, og bare så det ikke er noen som er i tvil om det, jeg var faktisk glad i min Dell bærbar. Været kan rett og slett være meget ustabilt her på Sørlandet. Jeg er dog helt enig med trådstarters eksempler. Det finnes noe som heter servicetag på Dell, og etter hva jeg trodde, så skulle denne taggen vise nettopp de som sitter på supporttjenesten hvordan, og med hvilke deler nettopp denne Dell maskinen er bygd opp. Og ja, jeg mener med dette at det burde være innlysende at det finnes ett skjermkort som ikke er innbygget på hovedkortet, og er en del som kan skiftes seperat. Og ja, jeg mener også at det burde være innelysende at det finnes en kabel til skjermen som kan byttes om nødvendig. Trodde det var en av meningene med servicetaggen jeg, men jeg kan kanskje ha misforstått hele meningen med servicetaggen. Lenke til kommentar
Tedd Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 ...hmmm da var det ikke bare meg som mener dell sliter med supportenda Har en bærbar fra dem som viftene stoppet opp på... jaja, får ringe service da... Oppga servicetag og han leste opp modelltype o.s.v... ...resultatet ble at jeg måtte "Skru opp skruene bak på pc'n og løfte av kabinettet for så å se om vifta som satt på cpu'n gikk rundt, for de kunne ikke gi meg service før jeg hadde sett etter...".. ? Dette var en BÆRBAR pc...der det kun sitter vifter bak...for de bruker heatpipes fra cpu til en "radiator" ved viftene. Prøvde å forklare dette, men nei... jeg MÅTTE åpne kabinettet....med de skruene som satt bak på kabinettet...rundt kanten... stjernetrekker.. osv.... Kunskapen hos førstelinje er heller laber den hos dell... sitter sikkert med slike permer der man har sjekklister... 1. Kunden kan ingen ting!!! 2. Be kunden(se punkt 1) se etter om... Hvis ja, gå til side 15. Hvis nei, gå til punkt 3..... osv... 3. Be kunden(se punkt 1) se etter om... osv.... ...men når man endelig kommer forbi førstelinje er det hjelp å få...etter å ha klagd og kjefta for å komme dit.... Tedd Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har en bærbar fra dem som viftene stoppet opp på... Hadde akkurat samme problemet på min også. En svakhet ser det ut som. Her må jeg igjen rose Dell supporten. Var ingen problemer i det hele tatt. Dette kunne de. Forsåvidt en enkel ting. Den ene vifta stoppet opp, noe som var enkelt å høre, siden den andre gikk for full fart. Litt ris kan de jo også ta imot da. Det var jo ikke trivelig at maskinen måtte til de britiske øyer for en enkel reperasjon da. Skjermkortet byttet de da også. PS. Til de som mener TEE kverulerer på mange tråder. Jeg synes ikke det. Han har vært svært behelpelig for mange, og han har brukt mange timer for å hjelpe andre, så bare stå på TEE. Lenke til kommentar
pakke Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Kunskapen hos førstelinje er heller laber den hos dell... Tror du virkelig det er representativt for kunnskapsnivået på en supportavdeling dersom en supporttekniker har prestert å ta feil av bærbar og stasjonær? Misforståelser forekommer selvfølgelig, men derifra til å konkludere med at ingen på avdelingen har peiling på bakgrunn av én samtale er det vel et stykke. Din ene samtale er én av ganske mange flere de tar imot iløpet av uka. sitter sikkert med slike permer der man har sjekklister... Selvfølgelig er man nødt til å ha sjekklister. Med så mange produkter som skal supporteres er det umulig å ha fullstendig oversikt over alt som kan gå galt og hvordan det skal kunne rettes opp. ...men når man endelig kommer forbi førstelinje er det hjelp å få...etter å ha klagd og kjefta for å komme dit.... Det er ikke bare teknisk kunnskap som spiller inn, men kommunikasjon også. Det går an å opptre høflig selvom noe har gått galt med produktet du har kjøpt, de som tar telefonen er tross alt ikke vandaler som med viten og vilje har ødelagt produktet ditt. For en supporttekniker er det sikkert veldig motiverende at kundene "klager og kjefter" for å komme forbi førstelinje.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Jeg tror poenget her ganske enkelt er at produsenter/forhandlere ikke vil gi råd de ikke kan stå inne for. Å anbefale en løsning de hverken leverer eller monterer selv er ikke ønskelig fordi det betyr at de har ansvaret for eventuelle feil. Spesielt når de slett ikke vet om den de snakker med vil utføre arbeidet på en forskriftsmessig måte. Dell sine privatkunder er stort sett glade amatører, og jeg ser ikke noe galt i at de behandles deretter. I sommer var vi på vei til Valdres da vår utmerkede Passat bestemte seg for at nå hadde den brukt såpass mye motorolje at det var på tide å tenne oljelampa. Så vi kjørte inn på nærmeste bensinstasjon for å kjøpe en dertil egnet olje. Servicehåndboka operer med litt for mange typer og betegnelser til at jeg ble klok på det, så jeg ringte Volkswagen forhandleren og snakket med en mekaniker: Geir: "Hei jeg har en Passat modell sånn og sånn, kan du fortelle meg hvilken motorolje jeg skal bruke?" VW: "Du skal bruke en olje som er merket VW/Audi 503 00." Geir: "Hvilke SAE verdier har den?" VW: "Det kan jeg ikke oppgi. Oljen skal være merket 503 00, ellers er den ikke godkjent for bruk i din bil." Geir: "Omtrent hvor mye olje skal jeg fylle på når lampa nettopp har begynt å lyse?" VW: "Det kan jeg heller ikke si. Du må fylle på litt av gangen og peile etter hvert." Så hørtes det dumt ut? Elendig kundeservice? Nei jeg synes faktisk ikke det. Han sørget bare for at han ikke sa noe han ikke kunne stå inne for. Det var ikke det at han ikke visste SAE-verdien var, eller hvor mye som skulle fylles på. Men hvis jeg gikk hen og kjøpte en uspesifisert olje på hans anbefaling og den ikke virket, så ville det være hans feil. Samme hvis han sa 1 liter og det var alt for mye og motoren tok skade av det. På samme måten forstår jeg at Dell ikke vil råde noen når det gjelder bruk av produkter de ikke har levert/sertifisert. Kunne de sagt det? Sikkert. Men si at de ga deg et råd og det viste seg at maskinen kreperte etter at du satte den inn. Ikke fordi de ga deg feil råd ut fra den informasjon de satt inne med, men fordi de ikke hadde kontroll over de uoriginale delene de ga råd om, og ikke hadde kontroll over den som monterte dem. Opel kan nok fortelle deg hva slags motor som går inn i bilen din, forutsatt at det er en original Opel motor. Men går du til Lotus og kjøper en racingmotor til den, må du spørre Lotus om hjelp, ikke Opel. Kun hvis man faktisk kjøper delene av dem, har de den kontrollen. Derfor er det rimelig at de begrenser sin informasjon på den måten. Geir Endret 2. februar 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Dell bruker tredje parts prosessorer. dell (liten l') kan ikke produsere prosessorer, eller gjør det i alle fall ikke. Og for å gjøre det helt klart til dere som har vanskelig for å forstå (jeg skrev ikke; dere som åpenbart agerer som uintelligente ...), - det er ingen dell-prosessor i min PC. Den er produsert av Intel !!! Produsert av Intel, men testet for din modell og montert av Dell. De vil ikke gi deg support på en løsning de ikke kan garantere at fungerer. At du mener de er forpliktet til å gi deg support på hvilke komponenter fra andre leverandører du kan bruke viser bare at du ikke har lest avtalen du godtok når du kjøpte produktet deres. Fornuft i den virkelige verden er å forholde seg til de avtalene man inngår. Slikt er tydeligvis annerledes i din verden. Men inntil Dell åpner eget salgskontor der må du nok dessverre forholde deg til de avtalene du har inngått i den verden resten av oss lever i. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 For en supporttekniker er det sikkert veldig motiverende at kundene "klager og kjefter" for å komme forbi førstelinje.. De fortsetter som regel med klagingen og kjeftingen når de kommer til andrelinje også Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Og jeg som trodde alle som jobbet som support var hyggelig :!: Opp til et visst punkt Forøvrig glad jeg ikke jobber hos Dell support om alle kundene forventer full service og support på alt de måtte ha liggende av gammel hardware fra andre PCer hjemme. Lenke til kommentar
enter Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Produsert av Intel, men testet for din modell og montert av Dell. Uff og uff. Hva slags argumentasjon er det? Den har en Intel-prosessor, og ferdim med det. Men det holder ikke for deg;- "Produsert av Intel, men testet for din modell og montert av Dell" ??? Hva er poenget med den argumentasjonen? For øvrig takler ikke min PC P4/533. Den blir kjørt på 100Mhz. Det spørsmålet var igrunnen hele poenget med "support" fra dell i denne anledning. Hovedkortet på min maskin er nok ikke spesifisert for P4/533 heller, - for når jeg sjekket på dell sin side i forhold til servicetag kom kun P4/400 - prosessorer opp. Det var kanskje nettopp grunnen til at jeg kontaktet support, - som altså ikke var særlig vellykket. Så også her tar du feil ja Tee. Spesifikasjonene du quotet gjelder ikke for min Dimension 8200, og om du ikke fikk det med, - den er ikke spesifisert for P4/533. Og jeg syns Dell burde ha opplyst meg om det !!! Etter at jeg forsøkte med tre-fire forskjellige prosessorer i PC'n ble for øvrig festeanordningen for prosessoren svekket/skadet, - og det var selvfølgelig min feil. Dette er et par år siden. Imidlertid har jeg ikke orket å kontakte dell for å få en ny, for dell support funker ikke på noen brukbar eller kundevennlig måte etter mitt syn. Det hender PC'n går varm på grunn av denne feilen, - men jeg tenkte jeg skulle la'n tikke å gå så lenge den går, - og så slengen i søpla ... For jeg har altså ikke lyst til å bruke tid og ressurser på dell support !!! Konklusjonen er klar: Ikke kjøp dell for de bahandler kundene for dårlig ! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Uff og uff. Hva slags argumentasjon er det? Den har en Intel-prosessor, og ferdim med det. Men det holder ikke for deg;- "Produsert av Intel, men testet for din modell og montert av Dell" ??? Hva er poenget med den argumentasjonen? Jeg ser du har tungt for det, men poenget med det er nettopp at Dell har testet det som sitter i din maskin, og kan garantere at det fungerer. Når du vil bytte ut med noe annet enn det de har testet og verifisert at vil fungere, så må du klare deg på egen hånd. Dersom Dell hadde fortalt deg "jada, sett den inn du", og noe hadde gått galt, så hadde Dell måtte erstatte eventuelle ødeleggelser. Derfor gir de ikke support til å sette inn komponenter som ikke kommer fra dem. for når jeg sjekket på dell sin side i forhold til servicetag kom kun P4/400 - prosessorer opp. Det var kanskje nettopp grunnen til at jeg kontaktet support, - som altså ikke var særlig vellykket. Jeg hadde ikke en servicetag, så jeg måtte forholde meg til Dells generelle 8200 informasjon. Så du visste at maskinen kun støttet P4/400, men allikevel ville du ha support til å fortelle deg hva den støttet? Visste du kanskje at de ville stå ansvarlig dersom du ødela noe om de sa du kunne sette inn prosessoren? Etter at jeg forsøkte med tre-fire forskjellige prosessorer i PC'n ble for øvrig festeanordningen for prosessoren svekket/skadet, - og det var selvfølgelig min feil. Men om Dell hadde sagt at du helt fritt kunne bytte prosessor til noe som ikke kommer fra dem, hadde de måttet ta støyten for din feil. Skjønner du nå hvorfor du ikke får support og støtte til å sette inn ting som ikke kommer fra dem? Hvis ikke, gi like godt pokker i å svare siden det ikke kommer til å føre noen vei med flere gjentagelser allikevel. Endret 2. februar 2005 av TEE Lenke til kommentar
chma Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Produsert av Intel, men testet for din modell og montert av Dell. Uff og uff. Hva slags argumentasjon er det? Den har en Intel-prosessor, og ferdim med det. Men det holder ikke for deg;- "Produsert av Intel, men testet for din modell og montert av Dell" ??? Hva er poenget med den argumentasjonen? For øvrig takler ikke min PC P4/533. Den blir kjørt på 100Mhz. Det spørsmålet var igrunnen hele poenget med "support" fra dell i denne anledning. Hovedkortet på min maskin er nok ikke spesifisert for P4/533 heller, - for når jeg sjekket på dell sin side i forhold til servicetag kom kun P4/400 - prosessorer opp. Det var kanskje nettopp grunnen til at jeg kontaktet support, - som altså ikke var særlig vellykket. Så også her tar du feil ja Tee. Spesifikasjonene du quotet gjelder ikke for min Dimension 8200, og om du ikke fikk det med, - den er ikke spesifisert for P4/533. Og jeg syns Dell burde ha opplyst meg om det !!! Etter at jeg forsøkte med tre-fire forskjellige prosessorer i PC'n ble for øvrig festeanordningen for prosessoren svekket/skadet, - og det var selvfølgelig min feil. Dette er et par år siden. Imidlertid har jeg ikke orket å kontakte dell for å få en ny, for dell support funker ikke på noen brukbar eller kundevennlig måte etter mitt syn. Det hender PC'n går varm på grunn av denne feilen, - men jeg tenkte jeg skulle la'n tikke å gå så lenge den går, - og så slengen i søpla ... For jeg har altså ikke lyst til å bruke tid og ressurser på dell support !!! Konklusjonen er klar: Ikke kjøp dell for de bahandler kundene for dårlig ! Latterlig hvor lite du vet om pcer og de enkleste ting. Dette er som med bildeler, mercedes har masse orginale deler, som i utgangspunktet er produsert av andre merker og av og til kan det hende det står ett annet merke på orginal delene... En produsent av biler kan ikke garantere at deler fra produsent X passer. Om du ikke skjønner at det samme gjelder dell og generellt sett ferdige maskiner er du for dum fatte hva du egentlig diskuterer her. Pointet her er at dell er laget for at dell skal fikse dem og levere deler, har du ikke peiling, som du tydeligvis ikke har, ligg unna. Man kan finne ut på andre måter hvilke cpuer som er støttet enn å ringe dell....Men du kan tydeligvis ikke nok om pcer siden du må prøve til det ryker..... NOK EN GANG, OM DU IKKE SKJØNNER HVORFOR TROR JEG VI KAN SLUTTE HER. DETTE HANDLER OM MER ENN HVILKEN CPU DU TROR DU KAN BRUKE.... Lenke til kommentar
enter Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg ser du har tungt for det, men poenget med det er nettopp at Dell har testet det som sitter i din maskin, og kan garantere at det fungerer. Når du vil bytte ut med noe annet enn det de har testet og verifisert at vil fungere, så må du klare deg på egen hånd. Dersom Dell hadde fortalt deg "jada, sett den inn du", og noe hadde gått galt, så hadde Dell måtte erstatte eventuelle ødeleggelser. Derfor gir de ikke support til å sette inn komponenter som ikke kommer fra dem. Så du visste at maskinen kun støttet P4/400, men allikevel ville du ha support til å fortelle deg hva den støttet? Visste du kanskje at de ville stå ansvarlig dersom du ødela noe om de sa du kunne sette inn prosessoren? Men om Dell hadde sagt at du helt fritt kunne bytte prosessor til noe som ikke kommer fra dem, hadde de måttet ta støyten for din feil. Skjønner du nå hvorfor du ikke får support og støtte til å sette inn ting som ikke kommer fra dem? Hvis ikke, gi like godt pokker i å svare siden det ikke kommer til å føre noen vei med flere gjentagelser allikevel. Hei sjef. For det er vel du det Tee. - Som kan bestemme hvem som kan svare og ikke i tråden. Du trenger å få siste ordet du ! Det du skrever er jo helt tatt ut av fantasien. Din egen fantasi. Jeg har ikke bedt om noen garanti, jeg har bare stilt spørsmålet om hva maskinen eller hovedkortet takler av prosessorer. Dette skal være rene spesifikasjoner, på linje med de du tidligere rent feilaktig har henvist til. Og du er uendelig i din kverulering. Du er så sneversynt og langt ute på jordet at du tydeligvis helt mangler evnen til å fatte hva andre påpeker. Med tilgang til både de spesifikasjonene du har quotet inn i tråden og de spesifikasjonene jeg fant når jeg la inn servicetaggen, hadde jeg motstridende opplysninger. Det var foranledningen til at jeg ønsket svar fra dell support ! Vel, du mener jeg visste at maskinen kun støttet P4/400 mens jeg ville gjerne ha en bekreftelse på hva maskinen egenlig støttet ! (Er det egentlig så rart)? Men dell ville altså ikke svare på det, og jeg mener fortsatt at det er heilt på tryne . Så fikk du svar da, - og jeg venter i spenning på din kommentar sjef. For du er jo sjefen her Tee ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg