Gå til innhold

Dell support kan jo ingenting om sine produkter...


kloppen

Anbefalte innlegg

Men seff hjelper førstelinje mange folk med problemer, men flere av oss her på forumet kunne nok heller trengt direktenummer til andrelinje noen ganger. rart ingen selger det som en ekstra tjeneste.

Hvor mye får jeg for e-postadressen min? :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du trenger hjelp litt utenom det aller vanligste, eller om skal bytte en enkelt komponent du ikke kan bevise er kjøpt av deg hos Dell, er det kroken på døra og røret lagt av.

Det vil jeg kalle helt naturlig. Dell har ikke support på andres komponenter, og dersom du bytter en komponent selv med noe som ikke er fra Dell ryker både garantien og rett til support på det du bytter.

 

Om du har en egen selveiet prosessor du har pellt ut av en selveiet defekt maskin,  og du vil oppgradere din Dell med den, så hjelper det ikke om du har servicetagger, kvitteringer eller hva du har. Dell Support vil ikke engang fortelle deg om prosessoren passer på hovedkortet!  Om du ikke beviser at du har kjøpt nettopp den prosessoren hos nettopp Dell.

Det her er hva jeg kaller forventninger utenfor all logikk. Hvorfor i all verden mener du Dell skal gi deg support på produkter som ikke har noe som helst med dem å gjøre? Dersom du ønsker å bytte prosessor til noe du har skaffet selv, så er det ditt eget ansvar å skaffe informasjon om produktet du vil bruke. Dell kan fortelle deg specs på sitt produkt. Om prosessoren du plukker ut av en annen maskin passer til de specsene er ikke Dell sitt problem.

 

Oioioi ...

 

Om en del i min dell ryker og jeg har en brukt del tilgjengelig, ville det uansett vært fint om dell kunne fortelle meg im delen passet inn. Det kan de altså ikke !!!

Det er jo "heilt på tryne !!! :cry:

 

Så ikke kjøp Dell :thumbdown: !

Lenke til kommentar
Men seff hjelper førstelinje mange folk med problemer, men flere av oss her på forumet kunne nok heller trengt direktenummer til andrelinje noen ganger. rart ingen selger det som en ekstra tjeneste.

Dell selger Gold Technical Support som en ekstratjeneste.

 

Om en del i min dell ryker og jeg har en brukt del tilgjengelig, ville det uansett vært fint om dell kunne fortelle meg im delen passet inn. Det kan de altså ikke !!!

Det kan de da virkelig i brorparten av tilfellene. Det er forsåvidt ikke alle deler det er mulig å finne info om, men hovedoppgaven til support dersom en del i din dell ryker er jo uansett å konstatere feil og få bytta delen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder hvilke materialer de har å se etter. Så spurte jeg hva slags informasjon han hadde siden han satt å letet etter beskrivelsen. Og da sa han at det var brukermanualen han satt å leste i. Det er den samme som følger med pc'en og som man kan laste ned fra sidene deres. Kan hende de har andre manualer også. Ikke vet jeg, men de burde.

 

Derfor vikret det litt rart synes jeg, for den brukermanulaen er ikke særlig detaljert.

 

Dessuten er det værste at når jeg spør tusen ganger om det virkelig er slik at kabelen ikke kan kobles av og de brånekter på dette. Helt til de får et nummer hos meg som de kan plotte inn i deres register og finne den enkelt å greit.

 

Men likevel har jeg ikke hatt noen problemer med å få reparert noe kostnadsfritt.

 

I sammenheng med siste feil på kabel fant de like så godt ut at de skulle skifte hele skjermen (15" uxga), selv om den gamle fungerer...

Endret av kloppen
Lenke til kommentar

ringte dell support i går...

fortalte hva feilen var. fikk beskjed om at det kommer en tekniker hjem til meg i morra(i dag) og fikser feilen.. sitter og venter på han nå...

 

dette er en over 2 år gammel dell som har ett defekt tastatur...

 

dette mener jeg er bra...

 

 

musa

Lenke til kommentar
I sammenheng med siste feil på kabel fant de like så godt ut at de skulle skifte hele skjermen (15" uxga), selv om den gamle fungerer...

Det er jo ikke sånn at den gamle skjermen din blir kassert likevel. Mulig f.eks. at de for enkelhets skyld bare byttet hele skjermen med en gang slik at du kan få maskinen tilbake fort. Så ser de heller på skjermen, kabelen osv når de har tid til det. Og når den en vakker dag er i tipp topp stand igjen og en ny skjerm med samme problem kommer inn til verkstedet så er det bare å sette inn den som funker, og reparere den defekte. Og sånn fortsetter det. :p

Lenke til kommentar
Episode 1:

Ringte en gang ang. feil på skjermkortet fikk da beskjed om at skjermkortet var integrert i hovedkortet og ikke var mulig å skifte, de måtte da skifte hele hovedkorte sa de. Men jeg sa da at det ikke var rett og at det er mulig og kun skifte dette da det er et eget kort. Etter mye diskusjon godtok de endelig dette.

Når det gjelder skjermkort på bærbare PC'er, så skulle jeg mene at dette er integrert på hovedkortet.

Uansett, jeg har for min del ingen negative erfaringer med Dell support. Sitter på en Dell Latitude D600, og siden Latitude-serien er beregnet for bedrifter, kommer jeg til en helt annen avdeling på support. I august hadde jeg problemer med at bluetooth-modulen koblet seg av og på hele tiden. Ringte inn, og 2 dager etterpå kom det en mann på døra mi og byttet hele hovedkortet. Siden har jeg ikke hatt problemer med det.

I jula begynte harddisken min å lage smellelyder. Ringte inn første gangen, og fikk da beskjed om å kjøre diagnoseprogram. Gjorde det, men diagnoseprogrammet kunne ikke finne noe. Ringte igjen på fredag og forklarte problemet, og i går kom det en mann til meg med ny harddisk. Den gamle disken var en 4200 rpm 30 GB disk, men jeg fikk en ny 5400 rpm 40 GB disk. Så jeg var veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Harddisken min begynte også å smelle for noen dager siden og til slutt klarte den ikke å lese nok til å starte windows. Men den er jo 3 år gammel så jeg kjøpte meg en ny på 40 GB 5400 rpm disk selv til 800 kroner. Regner med å jeg ikke hadde fått noen ny harddisk fra dell uansett siden den er så gammel.

Lenke til kommentar
Oioioi ...

 

Om en del i min dell ryker og jeg har en brukt del tilgjengelig, ville det uansett vært fint om dell kunne fortelle meg im delen passet inn. Det kan de altså ikke !!!

Det er jo "heilt på tryne !!! :cry:

 

Så ikke kjøp Dell :thumbdown: !

Så du mener altså at Dell skal kunne mer om de brukte delene du har liggende fra en tilfeldig leverandør enn deg selv?

 

Beklager å måtte skuffe deg, men Dell har kun støtte på produkter fra Dell. De kan fortelle deg hva som sitter i maskinen din, og ut fra det må du selv finne ut om det du har liggende av andre deler kan brukes.

 

Og før kverulantene skal få noe å henge seg opp i, nei, jeg jobber ikke hos Dell support.

Lenke til kommentar
Så du mener altså at Dell skal kunne mer om de brukte delene du har liggende fra en tilfeldig leverandør enn deg selv?

 

Beklager å måtte skuffe deg, men Dell har kun støtte på produkter fra Dell. De kan fortelle deg hva som sitter i maskinen din, og ut fra det må du selv finne ut om det du har liggende av andre deler kan brukes.

 

Og før kverulantene skal få noe å henge seg opp i, nei, jeg jobber ikke hos Dell support.

Det er jo det reneste tøv du skriver Tee !

 

Hvorfor kan du ikke ta folks problemer med Dell på alvor. Vel, du finner deg jo ikke i å bli imotsagt, det viser jo alle de innleggene du har i mange ulike tråder.

 

Et eksempel på extrem lav servocemindedhet:

 

Jeg kjøpte to tre PC'er fra Dell for noen få år siden. Den ene var en Dell Dimension 8200 med en 1,7 eller 1,8 Mhz P4 "Willamette" (?) prosessor. Maskinen var kjøpt og betalt av meg, - så jeg hadde faktisk eiendomsretten, servicetagger og frihet til å gjøre som jeg ville med den. + Kunderettigheter til service fra Dell.

 

Jeg husker ikke om jeg hadde problemer CPU (prosessoren) eller ikke, - men i alle fall hadde jeg en P4 "Northwood" 2,23/533 (CPU) + en P4 "Northwood" 2,5/400 (CPU) liggende å slenge, og jeg ville bruke en av de.

 

Jeg satte inn P4 2,23/533 og fikk den ikke til å virke normalt. Da ringte jeg Dell og spurte om maskinens hovedkort taklet en P4/533. Vel, - geniene ville ikke svare på det fordi de først måtte vite om jeg hadde kjøpt delen hos Dell !

 

Makan til slett service har jeg skjelden møtt, og det er helt uakseptabelt. Å få vite om hovedkortet takler en viss oppgraderinge er en rettighet til opplysning jeg påberoper meg som kunde. Det er "HEILT PÅ TRYNE" å ikke bistå med noen opplysninger til sine egne kunder .

 

Altså, Dell support er Heilt på tryne. I alle fall i mange tilfeller.

 

Så, - Ikke kjøp Dell :thumbdown:

Endret av enter
Lenke til kommentar

Mulig det er problemer med Dell support på produkter beregnet for privatmarkedet, men jeg har ikke opplevd problemer, da jeg har en bærbar av typen Latitude, som er beregnet for bedrifter. Da har dere i så fall vært uheldige, eller så har den supporten jeg har pratet med en annen holdning.

Lenke til kommentar
Så du mener altså at Dell skal kunne mer om de brukte delene du har liggende fra en tilfeldig leverandør enn deg selv?

 

Beklager å måtte skuffe deg, men Dell har kun støtte på produkter fra Dell. De kan fortelle deg hva som sitter i maskinen din, og ut fra det må du selv finne ut om det du har liggende av andre deler kan brukes.

 

Og før kverulantene skal få noe å henge seg opp i, nei, jeg jobber ikke hos Dell support.

Det er jo det reneste tøv du skriver Tee !

 

Hvorfor kan du ikke ta folks problemer med Dell på alvor. Vel, du finner deg jo ikke i å bli imotsagt, det viser jo alle de innleggene du har i mange ulike tråder.

 

Et eksempel på extrem lav servocemindedhet:

 

Jeg kjøpte to tre PC'er fra Dell for noen få år siden. Den ene var en Dell Dimension 8200 med en 1,7 eller 1,8 Mhz P4 "Willamette" (?) prosessor. Maskinen var kjøpt og betalt av meg, - så jeg hadde faktisk eiendomsretten, servicetagger og frihet til å gjøre som jeg ville med den. + Kunderettigheter til service fra Dell.

 

Jeg husker ikke om jeg hadde problemer CPU (prosessoren) eller ikke, - men i alle fall hadde jeg en P4 "Northwood" 2,23/533 (CPU) + en P4 "Northwood" 2,5/400 (CPU) liggende å slenge, og jeg ville bruke en av de.

 

Jeg satte inn P4 2,23/533 og fikk den ikke til å virke normalt. Da ringte jeg Dell og spurte om maskinens hovedkort taklet en P4/533. Vel, - geniene ville ikke svare på det fordi de først måtte vite om jeg hadde kjøpt delen hos Dell !

 

Makan til slett service har jeg skjelden møtt, og det er helt uakseptabelt. Å få vite om hovedkortet takler en viss oppgraderinge er en rettighet til opplysning jeg påberoper meg som kunde. Det er "HEILT PÅ TRYNE" å ikke bistå med noen opplysninger til sine egne kunder .

 

Altså, Dell support er Heilt på tryne. I alle fall i mange tilfeller.

 

Så, - Ikke kjøp Dell :thumbdown:

Dell er ikke pliktet til å oppgi noe som helst. Willamette burde du vite om du ser på sokkelen er det ikke gitt det er 478....har en willamette cpu stående i en dell dimension 8100 som ikke er 478, men 423 eller no sånt.

Som TEE skriver dell er ikke betalt for å finne ut hvorfor du ikke får pcn til å fungere med noe du har liggende av deler.

 

Dette blir som om en bil produsent skal vite hvorfor det er noe galt evnt hva som passer av tredje parts deler....prøv å finn ut det.

 

For å si det sånn vet ikke om jeg skal le eller grine av hvor amatørmessig det er å skrike ut at servicen er elendig når det du selv som tester deler i en dell maskin. ALLE tester viser jo att dell har support som få kan måle seg med, det koster, men trenger man tilgjengelighet 24/7 får man det. De selger sammen med hp mest pcer i verden, hvorfor tror jeg nesten du bør klare å finne ut selv...

Du kjøper ikke dell for å prøve noe ut selv, du kjøper dell når du er helt avhengig av en maskin som funker og noen som kan fikse den fort hvis den streiker.

 

Vil du fikse selv, kjøp fra komplett eller noen andre netbutikker som bygger eller bygg selv...

Lenke til kommentar

Det får være grenser for hva dere forventer. Det finnes over 50 000 datakomponenter som er mulig å koble til en pc. Forventer dere at Dell skal vite hvilke som er kompatible med akkurat din pc?

Her er faktisk dell rimelig flinke, alle dell produkter skal være kompatible, og det er ikke få. Det er faktisk ikke alle HP maskiner som er kompatible med Hp utstyr, bare så det er sagt.

 

Om du skal bytte prossesor så er det vel ditt ansvar. Det er det samme med en bil, om du skal trimme bilen din ringer du ikke til bilforhandleren og spør hvor mange hestekrefter du kan få ut av den. Du ringer ikke til en volkswagen forhandler å spør om du får en ferrari motor ned i bobbla de. Godt mulig du syns Volkswagen burde vite om de er kompatible, men dette er et analogt eksempel som jeg syns faller på sin egen urimelighet.

 

Om du vil fikse å mekke på maskin din er ikke Dell noe for deg. Det burde du kanskje forstått etter den første maskin du kjøpte?

Endret av Doleo
Lenke til kommentar
Det er jo det reneste tøv du skriver Tee !

 

Hvorfor kan du ikke ta folks problemer med Dell på alvor. Vel, du finner deg jo ikke i å bli imotsagt, det viser jo alle de innleggene du har i mange ulike tråder.

Hva er tøv? At Dell ikke har support på andres produkter? Kan du vise meg hvor Dell tar på seg support for andres produkter du måtte finne på å stappe inn i eller koble til PCen? Dersom du f.eks. kobler til en HP All-in-one printer, forventer du at Dell skal hjelpe deg med installasjon? I så fall bør du vente deg en del overraskelser.

 

Jeg kjøpte to tre PC'er fra Dell for noen få år siden. Den ene var en Dell Dimension 8200 med en 1,7 eller 1,8 Mhz P4 "Willamette" (?) prosessor. Maskinen var kjøpt og betalt av meg, - så jeg hadde faktisk eiendomsretten, servicetagger og frihet til å gjøre som jeg ville med den. + Kunderettigheter til service fra Dell.

Rettigheter på service fra Dell på Dell sine produkter. Andres produkter har du support og service på fra de respektive leverandørene. Jeg ser det er vanskelig for deg å forstå dette, men etter nok forklaringer fra ulike supportlinjer går det vel opp for deg til slutt.

 

Jeg satte inn P4 2,23/533 og fikk den ikke til å virke normalt. Da ringte jeg Dell og spurte om maskinens hovedkort taklet en P4/533. Vel, - geniene ville ikke svare på det fordi de først måtte vite om jeg hadde kjøpt delen hos Dell !

 

Makan til slett service har jeg skjelden møtt, og det er helt uakseptabelt. Å få vite om hovedkortet takler en viss oppgraderinge er en rettighet til opplysning jeg påberoper meg som kunde. Det er "HEILT PÅ TRYNE" å ikke bistå med noen opplysninger til sine egne kunder .

Spesifikasjonene på hovedkortet er åpent tilgjengelig. Det er ikke Dell sitt ansvar om du ikke sjekker at maskinen takler det du finner det for godt å stappe inn i den. Dell oppgir spesifikasjonene, så er det ditt eget ansvar å sjekke om deler fra andre leverandører kan brukes.

 

Som sagt flere ganger, så har ikke Dell ansvar for support på andre produkter enn de du har kjøpt hos dem. Spesifikasjonene på Dells maskiner ligger på supportsidene deres. At du ikke gidder å sjekke disse før du stapper inn annen hardware er helt og holdent din egen skyld.

Lenke til kommentar

Har selv hatt dårlige erfaringer med dell.

 

Bærbaren starta, men kommer ikke lengre enn til bios. Det stod at den ikke fant hardisken. Jeg kontakta Dell og de sa at det helt klart var hardisken som var gåen.

De sa jeg skulle få ny harddisk, men at jeg måtte levere fra meg den gamle. Jeg

prøvde å krangle meg til å få beholde den ihvertfall til jeg hadde sett om det virkelig var hardisken. Men dette var helt umulig, å få beholde den 3-4 dager lenger (Det var da pakken kom). Jeg hadde jo selfølgelig lyst til å beholde den fordi det lå masse ting der, som jeg aldri får igjen. Så fikk jeg den nye hardisken, men hva viser det seg jo. Det var ikke hardisken men hovedkortet :mad:

 

At det ikke går an å være litt mer fleksibel, og ikke være helt skråsikker uten å skjekke dette nøyere.

Lenke til kommentar
At det ikke går an å være litt mer fleksibel, og ikke være helt skråsikker uten å skjekke dette nøyere.

Det er vel en av ulempene med Dell. Vi tar maskiner inn til service istedet. F.eks. i ditt tilfelle, hvor BIOS ikke oppdaget harddisken ville man først prøvd med en ny disk. Dersom det ikke gikk, ville man latt deg beholde disken din og heller fikset problemet.

 

Du måtte vært uten PCen din en ukes tid, men hadde hvertfall sluppet akkurat den frustrasjonen. Nå fører vel sikkert det at maskinen tas inn til service til andre frustrasjoner for en del, men dessverre er det umulig å gjøre alle fornøyde :p

 

Edit: Hvordan mener du forresten at Dell skulle sjekke dette nøyere? Slik du beskriver hendelsesforløpet regner jeg med at du ikke har serviceavtale hvor de kommer hjem til deg, og det er begrenset hvor mye sjekking man får gjort over telefon. Fikk du tilbud om å sende PCen til service istedet for å få tilsendt en ny disk?

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Jeg satte inn P4 2,23/533 og fikk den ikke til å virke normalt. Da ringte jeg Dell og spurte om maskinens hovedkort taklet en P4/533. Vel, - geniene ville ikke svare på det fordi de først måtte vite om jeg hadde kjøpt delen hos Dell !

 

 

Som sagt flere ganger, så har ikke Dell ansvar for support på andre produkter enn de du har kjøpt hos dem. Spesifikasjonene på Dells maskiner ligger på supportsidene deres. At du ikke gidder å sjekke disse før du stapper inn annen hardware er helt og holdent din egen skyld.

Vel, her har enkelte folk vanskelig for å forstå.

 

Jeg spurte altså om hovedkortet taklet en P4/533. Jeg spurte derimot ikke om spesifikasjoner eller support på Intel-prosessoren eller på noe annet ikke-dell-produkt. Kun på dell sitt produkt.

 

Hvorfor påstår du jeg har spurt etter support på andre produkter? Du er jo "heilt på jordet" !!! Du "quoter" an mass, gjengi (quote) det jeg har bedt om av support på andre (ikke-dell-produkter som ikke var solgt av dell) produkter da ...

 

Vel, videre kan jeg opplyse at maskinen som er tema har 478-sokkel, og det er klart og helt selvfølgelig at dell bør opplyse om hvilken type prosessorer som passer inn. Alt annet er "heilt på tryne ... :D "!

 

Hvordan skulle det gå om Toyota (verdens beste bil) eller Mercedes (må stadig på verksted) skulle nekte å opplyse hvilke spesifikasjoner bilen stiller til lyspærer, dekk eller smøreolje?

 

Det er et minimum at en produsent opplyser slikt.Og når dell ikke gir akseptabel support og ikke en gang opplysninger, kan jeg bare gjenta:

 

Ikke kjøp dell :thumbdown::tease:

 

P.S. Det var for øvrig ikke opplyst på dell sine sider om hovedkortet taklet P4/533. Imidlertid kan man diskutere om opplysningen om at hovedkortet var spesifisert for P4/400 medførte at det ikke taklet P4/533. Vel, :thumbup: det var nettopp derfor jeg ringte dell :thumbdown: D.S.

Endret av enter
Lenke til kommentar
P.S. Det var for øvrig ikke opplyst på dell sine sider om hovedkortet taklet P4/533. Imidlertid kan man diskutere om opplysningen om at hovedkortet var spesifisert for P4/400 medførte at det ikke taklet P4/533. Vel, :thumbup: det var nettopp derfor jeg ringte dell :thumbdown: D.S.

Det som var opplyst om maskinen din var:

Microprocessor type

Intel® Pentium® 4 microprocessor

1.50, 1.60, 1.80, 1.90, 2.00, 2.20, or 2.40 GHz (400 MHz); or

2.26, 2.40, 2.53, 2.66, or 2.80 GHz (533 MHz)

Dersom du hadde tatt deg bryet med å sjekke tekniske spesifikasjoner hadde det ikke vært så vanskelig å finne.

 

Og jeg ser du plent nekter å forstå hva en PC-produsent gir support på eller ikke. Jeg vet du har hjerne nok til å forstå det om du vil, så her er det kun staheten det går på. Men, for siste gang så skal jeg prøve å forklare det for deg:

 

Når du selv velger å kjøpe fra en annen leverandør gir ikke Dell deg support. Så når du velger å sette inn en prosessor fra andre enn Dell, har du sagt fra deg retten til support på dette fra Dell support.

 

Jeg forventer ikke at du forstår det nå heller, så du kan like godt slutte å kverulere.

Lenke til kommentar
P.S. Det var for øvrig ikke opplyst på dell sine sider om hovedkortet taklet P4/533. Imidlertid kan man diskutere om opplysningen om at hovedkortet var spesifisert for P4/400 medførte at det ikke taklet P4/533. Vel,  :thumbup: det var nettopp derfor jeg ringte dell  :thumbdown: D.S.

Det som var opplyst om maskinen din var:

Microprocessor type

Intel® Pentium® 4 microprocessor

1.50, 1.60, 1.80, 1.90, 2.00, 2.20, or 2.40 GHz (400 MHz); or

2.26, 2.40, 2.53, 2.66, or 2.80 GHz (533 MHz)

Dersom du hadde tatt deg bryet med å sjekke tekniske spesifikasjoner hadde det ikke vært så vanskelig å finne.

 

.... så du kan like godt slutte å kverulere.

Helt feil. Min maskin takler ikke P4/533. Så du tar altså feil der også ...

 

I tillegg til hva vi forventer å få bistand til. Jeg krever altså at dell opplyser hvilke prosessorer en maskin takler, rent teoretisk, om du har rappa prosessoren eller om den er kjøpt av dell. Man trenger faktisk å vite det før man får anledning til å kjøpe prosessor.

 

Så dine anførsler er nok litt for uintelligente, - men likevel, om det ikke var for nettopp din stahet, så hadde du vel forstått. Og ikke snakk om å kverulere, - det er jo nettopp deg det som kverulerer mest ... :dribble:

 

Og jeg litt mindre ... :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...