Gå til innhold

Dell support kan jo ingenting om sine produkter...


kloppen

Anbefalte innlegg

Men nå gidder jeg ikke denne tråden lengre. Dere burde forstå mer fornuft enn dere gjør, men dere forstår nok ikke mer enn dere forstår ... :D det er et faktum.

 

Så er det disse frekkhetene mine da, som sikkert er skrekkelig uforskammede, at jeg nå avslutter etter eget forgottbefinnende og ikke når du har bestemt. Det kan jeg bare beklage. God bedring i tråden uten meg ... Jeg har hatt masse gøy jeg :tease:

Jølsrud, denne debatten tapte du så det sang. :p

 

 

 

(Kan ikke dy meg) :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og når det gjelder Toyota, så opplyser vel de hvilke motorer som passer inn i en bruktbil til kunden, entan han har kjøpt bilen ny eller brukt ... De opplyser vel hvilke gearkasser som er kompatible, og de opplyser vel også om spesifikasjonene på lyspærer som passer, på dekk og på Smøreolje. Men altså ikke clutshens spesifikasjoner ??? Vel, jeg syns det også høres passe dumt ut, - men det er det altså en her i tråden som mener at nettopp clutsjens spesifikasjoner holdes tilbake av fare for konkurranse. Jaja ...

Vel, jeg tror neppe du går inn hos en Toyota forhandler å spørr hvis du kan sette inn en Volvo motor i bilen.

De opplyser neppe heller hva slags 3 parts deler som passer i bilen, men de opplyser om hva slags deler de produserer som passer inn i bilen. Vanskelig å forstå det der?

Hadde du ringt til Dell, og kjøpt en CPU av de (vet ikke om man kan det da men :p ), så ville du selvfølgelig ha fått support på den også, og du ville fått tilsendt en CPU som faktisk passer PC'n din.

 

Er vel ikke så veldig positiv til Dell sånn vanligvis, men her mener jeg Dell har gjort det riktig. Som jeg har sagt før, prøv en uke eller to på support, så skjønner du fort hva slags ting du har support på , og hva du ikke har support på.

Lenke til kommentar

Ingen leverandørar av komplette datamaskiner har support for tredjeparts-deler.

 

Ikkje Dell, ikkje HP, ikkje P/B, ikkje IBM.

 

Som fleire av debattantane med åpenbar førstehands kjennskap til support-arbeid påpeiker, dette går på liability, ansvar. Alle deler som blir bytta av kunde på førespurnad fra ein support-teknikar pr telefon blir dekka av garanti. Så dersom Support-teknikar A fra maskinprodusent X hadde sagt til kunde B at "joda, du kan ta ein 2,2/533 cpu og sette i maskina di!" og kunde B går og hentar ein brukt cpu fra ei maskin han har liggande, og grillar hovedkortet sitt, så vil maskinprodusent x være ansvarleg for det grilla hovedkortet.

 

Så det "enter" eigentleg meinar når han skriv "ikke kjøp Dell" er tydlegvis "ikke kjøp merkemaskin, bygg selv!" Noko som jo er greit, dersom man er litt inne i pc-bygging.

Lenke til kommentar
Jølsrud, denne debatten tapte du så det sang. :p

 

 

 

(Kan ikke dy meg) :!:

Konge kommentar. Dagens... helt klart.

 

Flere enn meg som lurer på enters alder/mentale alder?

 

Enters krav er helt klart urimelige. Men når det er sagt, så er Dell teknisk support veldig opp og ned. Support for bedrifter gjøres "in-house" av Dell selv og den supporten er ofte av høy kvalitet. Support for privatkunder gjøres av et Call-senter og her kan du få en del "kreative" svar.

 

Mail kan du stort sett bare glemme, for det er stor sannsynlighet for å bare få tullesvar på mail. Ringer man kan man komme til en jokkmokk som bare vil loggføre samtalen og legge på. Er man heldig kommer man fram til en som har peiling og kan gi deg den supporten man trenger. Det hjelper selvsagt at man veit hva man snakker om.

 

Konkret eksempel:

Samboern og jeg har hver vår Inspiron 500m laptop. Vifta på hennes begynte å gi fra seg ulyder rett før jul. I første samtale med Dell fikk jeg beskjed om å formatere... ikke bønn om nåde før jeg hadde formatert. Jeg la på og ringte igjen etter en time og sa at nå hadde jeg formatert. Andre karen jeg snakka med ba meg sjekke etter ting som kunne være i vifta, samt å kjøpe trykkluft på boks. Ikke et så veldig dumt forslag, men all verdens trykkluft kan ikke reparere et utslitt kulelager.

 

Den tredje personen jeg snakket med sa: "Det er vifta som er defekt. Hva er adressen din, så får jeg Posten til å hente den og sende den til verksted. De kommer iløpet av 1-3 dager."

 

Nå for en uke siden, begynte også min laptop med samme opplegget. Ringer på nytt Dell og forteller at vifta er defekt. Blir fortalt at jeg må formatere... Forteller da vedkommende at samboern hadde rett før jul samme problemet. Den gang ble vifta byttet på et verksted og alt ble bra. Du kan slå opp på servicetagg xxxxxx. "Okei, da får jeg Posten til å hente maskinen i løpet av 1-3 dager."

Lenke til kommentar
Support for bedrifter gjøres "in-house" av Dell selv og den supporten er ofte av høy kvalitet. Support for privatkunder gjøres av et Call-senter og her kan du få en del "kreative" svar.

Det stemmer ikke helt, de har support for bedrifter og privatkunder på samme avdeling. Så om du får kreative svar på en samtale er det fra samme callsenter.. :)

Lenke til kommentar

Stemmer. Jeg sitter hovedaklig support på Latitude/OptiPlex, men har også support på Inspiron/Dimension, så her går det fort over stokk og stein :p

 

Men det er som tidligere har nevnt her, står det en ting på skjermen vår, er det dette vi sier til kundene og forholder oss til. Om det er riktig eller ei er ikke opp til oss å avgjøre (med forbehold om idiotiske påstander da, som å endre på volt-regulatoren om maskinen ikke skulle skru seg på).

Lenke til kommentar
Tror faktisk vi er en del her som har tilbrakt noen timer i Bådehavnsgade ;)

Kan virke sånn. Dells Angels Sydhavn chapter. :thumbup:

 

</offtopic>

 

Yes, tilbake til topic.

 

Og det var at Dell support består av tålmodige mennesker som lar være å le av kunder som ikke har peiling på hva de egentlig har krav på å få support til. Var det ikke?

 

Den som var uenig har vel gitt opp å overbevise oss sta kranglefanter? ;)

Lenke til kommentar
Hehe, har nettop lest gjennom HELE topicen, ser ut til at den eneste som var enig med enter, var han selv ;)

Tor han skal lære seg å si: Ok  kanskje jeg har tatt feil...

Jeg er 100% enig med TEE når det gjelder dette med supporten til Dell.

Jeg har nettopp gjort det samme, og jeg har også kommet frem til at det kanskje er på tide at "enter" går litt i seg selv !

 

Hvis noen i fullt alvor hadde sagt til meg at de forventet at jeg hadde detaljkunnskap om samtlige 80 000 artikler i sortimentet i tillegg til at jeg skulle supportere 3dje-parts produkter, ja da hadde nok selv min sjef tilgitt meg for å ha fortalt kunden et par "sannhetsord"....

 

Jobber selv med kundeservice i et STORT elektronikkfirma (som jeg vet mange her inne benytter seg av :thumbup: ), og har totalt ca 12 års erfaring med salg fra IT-bransjen. Jeg våger derfor å påstå at jeg faktisk har et godt grunnlag for å uttale meg når jeg sier følgende:

 

99 % av kundene jeg er i kontakt med er KJEMPEFINE mennesker :yes: . Den resterende %-en er slike som "enter", og tar opp 90 % av arbeidsdagen !

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er visst mange her som ikke har forstått særlig. Jeg fikk ikke hjelp med å tyde to avvikende sett med spesifikasjoner Dell oppga på PC'n. Dønn useriøst uansett om jeg hadde en ikke-Dell CPU jeg ville bruke eller ikke.

 

Og at folk her er insnevrede i sitt perspektiv kan ikke jeg hjelpe de med :tease: .

 

ikke kjøp Dell :thumbdown: !!!

 

Deilig å få skrevet det ... :thumbup:

Endret av enter
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...