tomcse Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Hei Jeg lager hjemmesider med frames, og synes det er upraktisk at søkemotorer guider folk inn til hver enkelt frame på siden, da uten meny-frame'en. Hver underside er en frame, mens top-logo og meny er en frame hver, som folk ikke får se når de kommer fra f.eks google. Finnes det et script eller noe html-kode jeg kan legge inn, slik at når f.eks forside-fram'en main.html loades, så kommer alle frames med? Et eksempel på mine sider er www.tydal-skisenter.no (ikke ment som snikreklame...) Her er det index.html som startes, og loader alle frames. Jeg er ingen HTML-ekspert, men skriver alt i notepad og editorer som HTML-helper. (Budskapet kommer da frem, samt en enkel og oversiktlig design) Er meeget takknemlig for innspill. Det vil antagelig alle som kommer inn fra søkemotorer være også, hvis dette kan fikses Edit: Glemte å skrive ferdig tittel på topic Endret 31. januar 2005 av tomcse Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Du har vel funnet en av grunnene til at man bør _unngå_ frames :-) Mye kan gjøres med javascript, men det er som å legge hvit konfetti på et sukkerbrød for å få den til å se ut som en bløtkake. PHP include er løsningen. Titt i en av sticky'ene i php-forumet, "php-faq" eller var det "php-kode andre kan bruke" tror jeg den heter, tråden som handler om include. Lenke til kommentar
gather Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Frames er slikt som jeg brukte i 1996/97 i frontpages storhetstid. ;D php include er en mye bedre løsning. Hvis du itillegg slenger på modrewrite så har du ennå mer optimalisert den. Eneste jeg har brukt frames til etter 2000 er en side for et prosjekt vi hadde på skolen for å få menyen til å være der hele tiden.. men det var en side som ikke skulle ut på nettet men kun internt på en maskin . brukte frames for å få det på en måte som et interface. Det prosjektet fikk vi 5+ på sånn forresten.. Men nok historie Konklusjon: Frames er ut php include er inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå