.Marcus Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det er sånn at jeg snart skal konfirmeres (konfirmasjon er synonymt med penger, ikke sant?) derfor har jeg tenkt å få kjøpt meg en bærbar. Jeg skal nesten ikke bruke maskinen til annet enn å se på filmer, surfe på nettet og skolearbeid. Jeg har lenge siklet på en iBook siden den egner seg ypperlig til bruksområdet. Den koster heller ikke mer en 14 høvdinger. Er det er grei pris? Ellers så kunne jeg tenkt meg å sette noe i sammen fra Whitebox eller Zepto. Hva synes dere? Noen som vet om en eventuell Office pakke følger med iBook'en? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Office følger ikke med iBooken, den må kjøpes separat. Jeg ville kjøpt PowerBook 17" men den er litt dyr. iBook er faktisk billigere hos Apple direkte. Endret 31. januar 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Om du skal satse på en Mac eller en PC er vel en smaksak, og selv om jeg bare har PC'er selv, så må jeg jo innrømme at Mac'ene har litt snertent design.. Angående Office til Machintosh, så følger det ikke med noen gratis office-pakke, men OpenOffice er jo mulig å bruke på Mac og, så om du ikke trenger alskens funksjoner i MS Office, er det et bra alternativ! Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Har nettopp lest om iBook og PowerBook i et blad (Engelske PCPro) og fant ut at Apple ikke var noe stjernevalg i forhold til ytelse. Whitebox selger jo meget gode pc'er til rundt 14 høvdinger også, så vi får se hvordan ting utarter seg om tre måneder. Har ganske lyst på en apple på grunn av det avslappende OS X'et dem kjører og at dem ikke ser så galne ut heller da. Men som sagt, det blir vel mest å følge med. Noen andre som har innvendinger med dette? eventuelle applere ute der som har noe å si om dette her? Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 du betaler ikke for ytelse om du kjøper mac, du betaler for alt annet.. er det verdt det? opp til deg å avgjøre (men hvis den skal brukes til skolearbeid er det kanskje likegodt med en du ikka kan spille noe på? ) Lenke til kommentar
Launch Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Kjøp noe som er kompatibelt med dine behov. Du kan gjøre stortsett det samme på Mac og PC men jeg ville kjøpt PC pga alle kameratene mine har det og jeg kan bruke den til det jeg vil og trenger den til. Lenke til kommentar
thomasreite Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Du betaler for ytelse, men i tillegg får du ein lett, pen og faktisk bærbar maskin i staden for ein tjukk, stor og grå klump med eit operativsystem som har gått ut på dato. Du får ein super programvarepakke med på kjøpet, og alt fungerer. Det er mi oppfatning som fersk mac-brukar, etter å ha hatt PC i mange lange år... Poenget er at du burde prøve ut både mac og pc i løpet av livet før du gjer deg opp ei endeleg meining, og dette høyrest jo ut som ein god sjanse. Du får jo iBook for ca. 8.000 med studentrabatt. Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har nettopp lest om iBook og PowerBook i et blad (Engelske PCPro) og fant ut at Apple ikke var noe stjernevalg i forhold til ytelse. Whitebox selger jo meget gode pc'er til rundt 14 høvdinger også, så vi får se hvordan ting utarter seg om tre måneder. Har ganske lyst på en apple på grunn av det avslappende OS X'et dem kjører og at dem ikke ser så galne ut heller da. Men som sagt, det blir vel mest å følge med. Noen andre som har innvendinger med dette? eventuelle applere ute der som har noe å si om dette her? http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2326 http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2232 Dette er bra lesestoff. Kjøp for all del Mac, men husk minimum 512 mb minne. CD Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvis du skulle være heldig og cashe inn mer enn 20k på konfen, så kjøp for all del Elitegroup G900! Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Test på en iBook 14" på www.amac.no : http://amac.no/art.php?artikkelid=8579 Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvis du skal bestille over nett så er den billigere på applestore. Gratis frakt også. http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...21.3.1.1.0?47,6 Kan jo hende det har kommet noen oppgraderinger som gjør at den blir enda bedre før du rekker å konfirmeres også. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvis du skulle være heldig og cashe inn mer enn 20k på konfen, så kjøp for all del Elitegroup G900! Hva i..... skal han med den? Bråke så lærerne stikker av? Har du i det hele tatt lest hva fyren skal bruke maskinen til? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvis du skal bestille over nett så er den billigere på applestore. Gratis frakt også.http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...21.3.1.1.0?47,6 Kan jo hende det har kommet noen oppgraderinger som gjør at den blir enda bedre før du rekker å konfirmeres også. Les tråden, har allerede nevnt det der. Lenke til kommentar
hamlet Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har lenge siklet på en iBook siden den egner seg ypperlig til bruksområdet. Den koster heller ikke mer en 14 høvdinger. Er det er grei pris? Du får en iBook til åtte tusen fra Apple.no. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg ville ihvertfall valgt en Mac om tallknusing ikke er det aller viktigeste. Mye koseligere å drive med enkle oppgaver i OSX. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hadde lett gått for en iBook. Når du sier skolearbeid, mener du da noe annet enn bare skriving? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har lenge siklet på en iBook siden den egner seg ypperlig til bruksområdet. Den koster heller ikke mer en 14 høvdinger. Er det er grei pris? Du får en iBook til åtte tusen fra Apple.no. tenker jo da på 14" med superdrive, da. med 1.33GHz G4 Lenke til kommentar
hamlet Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har lenge siklet på en iBook siden den egner seg ypperlig til bruksområdet. Den koster heller ikke mer en 14 høvdinger. Er det er grei pris? Du får en iBook til åtte tusen fra Apple.no. tenker jo da på 14" med superdrive, da. med 1.33GHz G4 Da ville jeg heller kjøpt en 12" PB med SuperDrive. Koster litt mer, men den har akkurat samme oppløsning på skjermen som 14" iBook, og har features som iBook ikke har. Husk at 12" og 14" iBook har akkurat samme oppløsning. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 nevn noen av feature's ene til PB da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå