Cotul Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Naboen kjøpte seg en ny PC for en stund siden. Nå driver vi å sette den opp... Når vi endelig fikk startet windows 98se, prøvde vi etter en stund å instalere noen spill. Men det gikk ikke så bra. Pcen gikk tilbake til windows hver gang vi skulle starte et spill. og smarte som vi var prøvde vi å se litt på biosen for første gang... Nå vil ikke PCen starte! Noen som vet hva som kan være feil? Noen råd? Pcen: Hovedkort-MSI KT3 ULTRA VIA KT333 Prosessor-AMD Athlon XP 1900+ Ram-2x PC2700 DDR SDRAM Skjermkort-Geforce4 mx4400 Lenke til kommentar
asad Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Hvis det er et STORT problem for deg , så må du være en lykkelig mann. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Du kan jo resette CMOS. Kanskje det vil hjelpe.. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 hvordan resetter jeg cmos? jeg kan ikke gjøre noe på maskinen nå. noe jeg må trykke på på kortet? om det er, hva er det da? asad: du hjelper ikke noe med den meldingen vet du... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Les i håndboka som fulgte med hovedkortet, der står det forklart hvordan du resetter BIOS. Som regel er det en jumper i nærheten av CMOS-batteriet som må flyttes, i kombinasjon med at du fjerner 230volt tilførselen fra maskinen. Btw; Helt unødvendig med slike kommentarer, asad! Lenke til kommentar
asad Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Klarte ikke holde meg. Er lei av "dumme" og misledene titler på poster. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 det STORE problemet ditt er at du rett og slett snubler i din egen IQ Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 23:28, asad skrev:Klarte ikke holde meg. Er lei av "dumme" og misledene titler på poster. Hm, du kan nok kanskje ha rett i det. Og må nok innrømme at jeg har gått i samme "fella" sjøl, av og til. Og tittelen var jo som du sier nokså intetsigende, men alle er jo ikke like gode til å ordlegge seg? Generelt sett er det nok endel som bør tenke igjennom hva man skriver, og hvordan! Lenke til kommentar
steinih Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Tror de fleste som skriver slike misvisende tittler gjør det for å vekke nysjerrigheten i oss! Og det viker som om det funker ganske bra Ogf må bare si meg enig i at det erganske irriterende! /steinih Lenke til kommentar
lodott Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Ja.. i hvertfall Shrike. Når det gjelder problemet, så er det bare å resette CMOS som beskrevet ovenfor. Dette er ikke noe vanskelig. Er bare en liten jumper som må flyttes på, og tilbake igjen.. Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 kan jo også prøve å ta ut batteriet og sette den inn igjen... vet ikke om den bare gjelder for klokka på pc'n. jumperen skal du kunne finne på de fleste (alle?) hovedkort, det står skrevet "CMOS" eller lignende rett under/ved siden av. har brukt cmos jumperen så ofte, at det er mitt første steg i å gjenopplive min pc. Lenke til kommentar
Sentinel Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 1: reset bios 2: format c: 3: winxp Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 -Sikkert ikke installert direct x -Nvidia drivere -Bios oppgradering -Via driverne. -Mordi:) Kunne jo være en start der. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Freud du sier at du nettopp har installert win 98se,da bør du ta deg en tur til winupdates,hent en ny driver til GF4 ,du finner den her http://www.nvidia.com/ Kjetil Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 asad Er enig i det at vi er leie "dumme" titler på poster,men du trenger ikke å slenge ut tåpelige kommentarer,send heller en privat melding til vedkommende og spør han/hun om at de venligst ikke gjør sånt neste gang de poster en ny melding. Kjetil Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Takker for alle svar og håper at det går bra. btw: mitt store problem i denne saken er at naboen skylder på meg. Lenke til kommentar
asad Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 12:07, Kjetil Lura skrev:asadEr enig i det at vi er leie "dumme" titler på poster,men du trenger ikke å slenge ut tåpelige kommentarer,send heller en privat melding til vedkommende og spør han/hun om at de venligst ikke gjør sånt neste gang de poster en ny melding.Kjetil Kjetil. Du må ikke ta alt så seriøst!Du virker så anspent, ikke vondt ment. En frekk komentar en gang iblant må vi jo tåle. :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 asad neida eg er ikke annspent og er heller ikke irretert på noen,men har inntrykk av at det er alt for mange som er opptatt med hva andre gjør,men de glemer seg selv,for ingen er perfekte. Kjetil Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Kan jo lure på hvem det er som egentlig har problemer her. Hadde min maskin streiket, så hadde faktisk det vært et STORT problem for meg. Det er ikke gudegitt at alle takler svarte skjermer sånn uten videre. Jeg har drevet med data i mange år og har relativt høye kunnskaper på området. Men da jeg så langt har ikke har hatt problemet som beskrevet, har jeg heller ikke hatt behov å sette meg inn hva CMOS er og tilsvarende. Jeg hadde postet nøyaktig samme innlegg og blitt forbanna dersom jeg hadde blitt utsatt for tilsvarende arrogante holdninger. Synes det begynner å bli nok av verdensmestre her på forumet. Freud, overskriften din er alt annet enn misvisende! [ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-06-20 00:36 ] Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Hoppesagåsa skrev (2002-06-20 00:35):Synes det begynner å bli nok av verdensmestre her på forumet.Freud, overskriften din er alt annet enn misvisende! Helt enig! Kanskje på tide noen tar en avgjørelse på hva dette forumet skal brukes til? Kan nesten ikke huske å ha sett et spørsmål om hjelp her som har medført annet enn en debatt om feilposting, sperringer, skittkasting og eller trusler.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå