Gå til innhold

Strømforsyning til 6800GT

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg et Club3D 6800GT kort.

http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38704

Jeg har en et år gammel dell maskin (dimension 8300)

Så lurer jeg på om jeg vil få problemer med strømtilførsel til kortet?

Jeg kan ikke så mye akkurat om dette, men har bare hørt at disse kortene krever mye strømtilførsel. (spess gainward sitt)

Hvis dere mener jeg ville møte på andre problemer så setter jeg pris på om dere stiller et spørsmål om det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er usikker på strømtilførselen min, men har sendt mail til dell. Jeg har hvertfall ikke mer enn 350 W

Hvordan problemer vil dette by på for meg? Burde jeg oppgradere strømmen?

Du kan jo bare teste og se om PC'en blir ustabil, for så og oppgradere PSU hvis det er tilfelle... eller?

Lenke til kommentar
Jeg er usikker på strømtilførselen min, men har sendt mail til dell. Jeg har  hvertfall ikke mer enn 350 W

Hvordan problemer vil dette by på for meg? Burde jeg oppgradere strømmen?

Du kan jo bare teste og se om PC'en blir ustabil, for så og oppgradere PSU hvis det er tilfelle... eller?

Enig.

Lenke til kommentar

Når jeg satte inn X800XT kortet i maskinen fikk jeg problemer med å boote maskinen inn i windows. Den hang seg eller bootet sykt seint. 10 min ca fra kald til windows. :p

Hadde XP2500+@2,22, to RAM-brikker, Radeon 9700, fem 7200 rpm harddisker og 2 CD-ROMer på en Enermax 350W PSU. Med bare tre harddisker gikk det greit.

Så nå vet du hva du kan vente deg av problemer om PSU er for slapp. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, sant nok.

Jeg var å sjekka litt nå, og fant ut at x800XT krevde 350W.

Da lurer jeg på om jeg skal gå for et x80 pro VIVO kort i stedet for 6800gt. Kan virke som dette kan passe bedret til mitt system.

(Bare synd det ikke er like framtidsrettet som 6800-serien)

En ny PSU koster jo sikkert en del, så det kan fort bli en liten bakside hvis 6800gt kortet krever for mye.

Lenke til kommentar

Nå er det flere på bærtur her...PSU,en er i dag den viktigste delen du velger hvis du skal ha en stabil pc som ikke får ødelagte deler fordi PSU er for dårlig..! en PSU som sliter kan ødelegge deler i maskinen din.! nye kraftigere PSU,er er også bedre beskyttet mot kortslutninger osv...jeg tør anbefale en Bzerk PSU på 500W...den får du på microplex for 600,- kr...heldigvis begynner kraftige gode PSU,er å bli "folkelig" i pris så det er ikke noe å stusse over i det hele tatt mener jeg..Bzerken er litt lang så sjekk at den passer kabinettet ditt..

Lenke til kommentar
[...]

Jeg er enig, men oppgitt Wattstyrke har lite med hvor kraftig og stabil den er. Jeg ville heller se etter kapasiteten på 12V rail og masse (tung er bedre). Jeg stiller meg skeptisk til Bzerk, men kan godt hende de er bra. 500 W er også dobbelt så mye som de fleste trenger, selv om det er greit med sikkerhetsmargin.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...