Gå til innhold

KDE, GNOME eller begge delar?

hemo

Anbefalte innlegg

Er det nokon her som kan dela sine erfaringar med KDE og/eller GNOME?

Er det til dømes sånn at alle som startar å utforska Linux gjer dette med GNOME og så skiftar til KDE eller andre ting seinare?

Kva erfaringar har du, liksom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg begynnte med gnome siden det er default i fedora og ubuntu, så da har jeg holdt meg til det. lekt litt med fluxbox, men da "mister" man jo alle konfigureringsverktøyene fra gnome. det går sittert ann å bare hente dem inn, men stress!

edit: jeg synes _ikke_ gnome er rotete =)

Endret av ways
Lenke til kommentar
KDE for penhet og  brukervenlighet

GNOME for modhet og tøffhet

Ehmm.. Gnome er kjent som den med minst "features" og mest fokus på "brukervennlighet".

Jeg er kjedelig. Begynte med KDE, og har holdt meg til KDE. Årsaken er at jeg liker minimalt med rot. Og jeg synes KDE ligger pent i bakgrunnen og ikke lager for mye styr og problemer.

KDE er skrivebordsmiljøet som har fått mye kritikk for å være rotete og vulgært. Gnome derimot har fått kritikk for å ofre "features" for overdreven "brukervennlighet".

Lenke til kommentar
Jeg er kjedelig. Begynte med KDE, og har holdt meg til KDE. Årsaken er at jeg liker minimalt med rot. Og jeg synes KDE ligger pent i bakgrunnen og ikke lager for mye styr og problemer.

KDE er skrivebordsmiljøet som har fått mye kritikk for å være rotete og vulgært. Gnome derimot har fått kritikk for å ofre "features" for overdreven "brukervennlighet".

Så du på vedlagte bilde? Syntes du det virket rotete og vulgært?

Lenke til kommentar

Det eneste stedet det er noe, på menubaren i bunnen, er det ganske rotete :) Men det er først når man åpner menyene man ser KDEs bunnløse rot :)

GNOME satser på et enkelt og lett interface, men dette koster, og det tar KDE igjen på flere features

Lenke til kommentar

Kickeren din så noe overstimulert ut, ja. Er likevel KDE-misbruker selv.

Lenke til kommentar

Det eneste stedet det er noe, på menubaren i bunnen, er det ganske rotete :) Men det er først når man åpner menyene man ser KDEs bunnløse rot :)

GNOME satser på et enkelt og lett interface, men dette koster, og det tar KDE igjen på flere features

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan mene det. :shrug:

Anyway, jeg synes KDE har bra features, samtidig som jeg kan få det til å ta liten plass. Screen realestate, er det viktigste for meg. Jeg liker ikke tøv som tar opp plassen jeg skal jobbe på.

Lenke til kommentar

Har brukt KDE mesteparten av tida eg har brukt Linux, men brukte GNOME i nokre månader og likte det eigentleg svært godt, men det var så mykje eg ikkje kunne gjere i GNOME som KDE støtta. I KDE kan du stille og tweake på alt mogleg.

Gjekk tilbake til KDE og fann ut kor mykje raskare KDE er her på min maskin i alle fall. Verken GNOME eller KDE er rotete... Hadde berre KDE-folka levert KDE med finare standard-theme, finare fontar og mindre rot i default oppsettet hadde nok mange tenkt anleis.

Mitt tips: Bruk begge i 1 veke kvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...