Gå til innhold

Beste harddisk kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet du hvordan det er med støy på 7200.8-modellene i motsetning til 7200.7-modellene?

Støyen på 7200.8 i forhold til Barracuda V er i alle fall merkbar. Kjøpte nettopp to 7200.8 disker og hadde to Barracuda V fra før av. Barracuda V serien er mye roligere og hviner ikke på samme måte som den nye serien. Begge harddiskene gir fra seg en jevn ressonansdur, så skal en ha et rolig system er det viktig å henge opp disse i et gummioppheng.

Endret av brannslange
Lenke til kommentar
hold deg vekke fra WD sine disker..

At WD-harddisker er drit er jo din subjektive mening. Jeg har 3 av de harddiskene som er på tilbud, de har gått som bare det i over et år i en pc som står på 24/7.

Kan sikkert få mange andre som har erfaringer på godt og vondt med alle harddiskene som er nevnt her, ville bare gi et eksempel på at det er mulig at folk har uflaks (i dette tilfelle deg, Hetland :()

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
Vet du hvordan det er med støy på 7200.8-modellene i motsetning til 7200.7-modellene?

Støyen på 7200.8 i forhold til Barracuda V er i alle fall merkbar. Kjøpte nettopp to 7200.8 disker og hadde to Barracuda V fra før av. Barracuda V serien er mye roligere og hviner ikke på samme måte som den nye serien. Begge harddiskene gir fra seg en jevn ressonansdur, så skal en ha et rolig system er det viktig å henge opp disse i et gummioppheng.

Jepp, det regnet jeg med, iogmed at V-serien var veldig stille. Synd det er så stress å få tak i stille og store disker om dagen.

AtW

Lenke til kommentar
hold deg vekke fra WD sine disker..

At WD-harddisker er drit er jo din subjektive mening. Jeg har 3 av de harddiskene som er på tilbud, de har gått som bare det i over et år i en pc som står på 24/7.

Kan sikkert få mange andre som har erfaringer på godt og vondt med alle harddiskene som er nevnt her, ville bare gi et eksempel på at det er mulig at folk har uflaks (i dette tilfelle deg, Hetland :()

samme her, har en til WD disk som er rundt 1 år gammel, og min pc står også på24/7 med god kjøling hele tiden, har også bare hatt gode erfaringer med WD, men så plutselig så kommer det at den 1 mnd gamledisken min "dør" om 3 dager :no:

håper det er HDD inspector som tar feil

edit: skrivefeil

Endret av Hetland
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke gi noen forslag uten å vite hva du prioriterer, speed, støy, garanti?

Er egentlig en all-rounder. Den må være rask og stabil. Vil ikke at den skal høre ut som en høytørke heller.. :cool:

Ingen som har noe godt å si om maxtor? Fikk best i test i dette nummeret av pc-world. Er det barracudaen som er mest populær? Hvorfor?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke gi noen forslag uten å vite hva du prioriterer, speed, støy, garanti?

Er egentlig en all-rounder. Den må være rask og stabil. Vil ikke at den skal høre ut som en høytørke heller.. :cool:

Ingen som har noe godt å si om maxtor? Fikk best i test i dette nummeret av pc-world. Er det barracudaen som er mest populær? Hvorfor?

Jeg anbefaler enten Maxtor Diamond Max 10 eller Hitachi 250 GXP (en 250 GB SATA koster bare 1100 kroner). De nye Seagate harddiskene er også verdt en kikk.

Lenke til kommentar
Jepp, det regnet jeg med, iogmed at V-serien var veldig stille. Synd det er så stress å få tak i stille og store disker om dagen.

Helt enig. Men mye kunne jo også kabinettprodusentene gjort for å minske støyen. Gummioppheng i 3.5" drevet burde vært standard i alle kabinetter - men nå er det tvert i mot helt motsatt. Nesten ingen kabinetter jeg har sett som har dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...