ørjan3 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hei, har sett at rimi har tråløst nettverk på tilbud til 698kr. Det var av merke toppcom og har en hastighet på 54 og det var usb 2. Det er det jeg vet om det. Lurer på om noen har erfaring med dette eller vet om det er bra? Er det vert pengene?? Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) tja 698 var det ikke det for den, har satt opp en slik en ,men vart ikke imp over rekevidden. litt kronglete og instalere men det funka da til prisen så er det jo ikke ille da Endret 31. januar 2005 av sniperdybe Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 hva er det som følger med i denne pakka? ruter + kort til bærbar eller? Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har hatt satans mye problemer ved installert av topcom dsl modem. Største pisset ever made i lag med d-link. Trenger jo seff ikke være noe galt med wlan greiene deres. Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Beste trådløse nettverket jeg har vært borti :^) bruker ikke den derre usb saken da Lenke til kommentar
peach Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har hatt kompatibilitetsproblemer med en Topcom (WBR 654 tror jeg det var) router og Telenor ADSL. (Leste på internett at andre også hadde dette problemet med denne routeren og samme internett leverandør. Søk på www.dinside.no) Lenke til kommentar
ørjan3 Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Er det noen som vet om noe bedre enn denne toppcom til denne prisen?? Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 sleng på 150 kr til så får du denne http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=304347&cks=PLC 3com skal jo være bra Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 har bare dårlige erfaringer med topcom nettverksutstyr. Ligg unna! Kan anbefale 3com på det varmeste Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har også bare dårlige erfaringer med topcom...Styr unna! Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har bare gode erfaringer med topcom Moddet 108Mbps pcmcia kortet deres og installerte atheros driverene. Sykt bra sensitivitet og senderstyrke! Chipsettet er herlig frekt! Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 ja, fortel hva går disse dårlige ærfaringene ut på? jeg har bare gode Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Prøvde Topcom i jula, og det produktet er virkelig ikke noe å satse på. Gjør som andre sier her: sats på 3Com eller SMC. Min favoritt er nok 3com, for med min SMC trådløs ruter, har jeg mer problemer enn jeg hadde med min 3com ruter, og bytter nok snart tilbake. Rekkevidde på både 3com og SMC er bra. Og de er lette å bruke. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Da jeg ikke er noen ekspert så jeg "safet" først med å kjøpe en dyr trådløst pakke fra D-link (router og kort til bærbar). Det funket dårlig. Deretter kjøpte jeg en trådløs pakke fra Topcom. Installeringen gikk som en lek. Denne fungerte perfekt fra første stund (og fortsatt etter 4 mnd.) (med Telenor ADSL) Hvis en amatør som meg kan få det til, så er jeg litt betenkt over at noen sier at Topcom er så dårlig. Min anbefaling er derfor, hvis pris er viktig, å kjøpe Topcom sitt utstyr. Endret 1. februar 2005 av vitamin2 Lenke til kommentar
ørjan3 Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Ps data har 3Com Trådløs Bredbåndsrouter - IEEE 802.11g Standard - TCP/IP, PPTP, UDP/IP, IPSec, PPPoE - Dynamisk tilordning av IP-adresser, DHCP-støtte, MDI/MDI-X-switch, innholdsfiltrering til 695kr. Er dette noe bra greier???? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ps data har 3Com Trådløs Bredbåndsrouter - IEEE 802.11g Standard - TCP/IP, PPTP, UDP/IP, IPSec, PPPoE - Dynamisk tilordning av IP-adresser, DHCP-støtte, MDI/MDI-X-switch, innholdsfiltrering til 695kr. Er dette noe bra greier???? Jeg ville ha kjøpt den ja. Har meget gode erfaringer med denne. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg kjøpte den pakka på Rimi. Fikk masse problemer, spessielt med P2P. Sendte en epost til en som sitter hos TopCom i Belgia. Fikk svar med det samme. Masse tips. Endte med at jeg nedgraderte firmwaren, og alt fungerte stabilt. Litt flere mail fram-og-tilbake. I dag fikk jeg mail fra han igjen, de hadde snekret sammen en ny firmware! Han sente den på mail, så jeg driver og prøver den ut nå. Har ikke været borti makan til support. Produktet er svært billig, og supporten er over all forventning, gjør samme jobben som sine langt dyrere konkurrenter. _________________________ Dear Mr. xxxxxx, we have developed a new firmware which should tackle your problems. If you could install it to see if it resolves any problem it would be very nice. Thanks for any help. Kind regards, Edwin Angeli Edwin Angeli Technical Dept. Topcom Europe NV E-mail: [email protected] Internet: www.topcom.net _______________________ Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Far' min har en Topcom trådløs burk, og den slipper stort sett bare én pc igjennom på wlan av gangen. Prøvde i helga med tre pc'er, og det var bare den ene som fikk slippe igjennom, de andre gikk enten treigt eller ikke i det hele tatt. Det pussige var at selvom vi skrudde av den som slapp igjennom, så hjalp ikke det noe for noen av de andre. Det virka som den hadde lagt sin elsk på én pc... Mulig firmwareoppgradering (eller -nedgradering) hadde gjort nytten... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg kjøpte den pakka på Rimi. Fikk masse problemer, spessielt med P2P. Sendte en epost til en som sitter hos TopCom i Belgia. Fikk svar med det samme. Masse tips. Endte med at jeg nedgraderte firmwaren, og alt fungerte stabilt. Litt flere mail fram-og-tilbake. I dag fikk jeg mail fra han igjen, de hadde snekret sammen en ny firmware! Han sente den på mail, så jeg driver og prøver den ut nå. Har ikke været borti makan til support. Produktet er svært billig, og supporten er over all forventning, gjør samme jobben som sine langt dyrere konkurrenter. _________________________ Dear Mr. xxxxxx, we have developed a new firmware which should tackle your problems. If you could install it to see if it resolves any problem it would be very nice. Thanks for any help. Kind regards, Edwin Angeli Edwin Angeli Technical Dept. Topcom Europe NV E-mail: [email protected] Internet: www.topcom.net _______________________ Hjelper ikke om supporten er bra og prisen er lav. Det beste er jo ett produkt der man ikke behøver å ringe support i det hele tatt, Ett produkt skal fungere 100% fra du pakker det ut av pakken til du ikke trenger det noe mer. DLink og Topcom har jeg prøvd og bå begge disse produktene ( både ruter og trådløse nettkort ) fikk jeg en masse problemer. 3com og SMC veldig få, om ingen problemer. Ser du på Elkjøp, finner du mange Topcom produkter som "B" varer eller retur varer til en billigere pris. Men det må jo være en grunn til alle returene...og det er nok kvaliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå