Gå til innhold

Hvorfor henger pc'n min seg opp i 10sekunder?

Anbefalte innlegg

Hei.. Har et veldig irriterende problem med min nye pc.. Problemet er f.eks når jeg spiller Cs, så stopper spillet helt opp, og lyden henger seg opp i en 10sekunders tid, for så og være normalt igjen etter dette.. Dette skjer periodisk. Det samme skjer når jeg spiller mp3, da henger den seg opp (høres ut som om det er hakk i plata) Dette er kjempeirriterende ved spill.. Jeg får eller ingen indikasjoner på at cpu blir for varm.. jeg har bla prøvd å bytte skjermkort uten resultat.. Har også prøvd å legge inn windows xp på nytt med færrest mulig drivere

Her er mine specs evt

Intel P4 3.6Ghz (socket 775)

Abit AA8XE Hovedkort

1024Mb Corsair Value PC4200 DDR2

Powercolor Raedon X800 256Mb (pci-e)

WD 200GB S-ATA

WD 120GB Ide

Chieftec 360W Atx 2.0

Mulig noen har opplevd lignende problem? Uansett håper jeg på svar..

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slår meg er at du kanskje har eit problem med rammen din. Evt. eit kompabilitetsproblem. For ram har du jo nok av. Men ser eg meir etter i det du skriver så er det nok muligt at du kanskje har for lita strømforsyning. Men chieftec psu-ene har fått mykje skryt for å levere det dei skal.

P.S Kor har du swap/page/virtuelt minne fila di.

Lenke til kommentar

Kan jo prøve med annen Ram ja.. forøvrig har jeg prøvd og koble av 1 harddisk, og satt inn ett gammelt pci skjermkort (burde trekke minimalt med strøm) men det henger ved musikavspilling.. Vet ikke hvor jeg har virtuelt minne fila, men har ikke gjort noen endringer, så alt er standard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...