Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turbo; en drøm i oppfyllelse..

Anbefalte innlegg

Gjennom hele mitt liv har jeg hatt en kjærlighet til turboer o.l. Etterhvert har det jo blitt vanlig med pop-off ventiler også, som har gjort slike orgasmiske lyder enda bedre.

Så!

Jeg er ganske stolt, derfor denne tråden.

Jeg har fått meg en slik selv! Tidligere tråd om bilen.

Merk, dette er ikke en "bilen min er raskest i verden-tråd", men en invitasjon til andre som har/har hatt biler med turbo. For meg, som har aldri hatt en, er dette en drøm i oppfyllelse. Jeg har svidd av 700,- i bensin de siste dagene, noe som dog er ganske negativt, men fy søren hvor gøy det har vært. Hvis bare den forbaska isen/snøen forsvinner, så en får litt grep. Sladde kan vi gjøre med gamlebilen.. :)

Sånn, måtte bare lufte ut litt. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he, spørs vel om du får så mange svar her kanskje..? Er jo for en ting en litt spesiell tråd, og ikke alle er heller så flinke til og glede seg på andres vegne.

Jeg vil i alle fall gratulere deg med turbodrømmen din :thumbup:

Jeg er også stor fan av turbo, både lyden og draget faller i min smak. Det er nesten litt så jeg syns at jo "dårligere" og mer gammeldags, jo bedre... Tenker da på motorer som godt kan være litt slappe på lavere turtall før man får trykk, men som tar helt av når trykket kommer, det syns jeg er morro da :innocent:

Eneste turbobilen jeg har eid selv var en Audi 200 turbo quatro, og det var en bil jeg likte godt. Har hatt jobber som gjør at jeg har lånt/prøvd mange fine biler.

Skulle jeg realisere min turbodrøm i dag ville jeg hatt en Lancia HF intergrale, eller Mazda 323 GTX. Som du skjønner syns jeg 4-hjulstrekk er på sin plass sammen med hissig motor.

Ja ja, et "unyttig" svar på en "unyttig" tråd. Får drømme videre jeg, og så får du ha lykke til og være forsiktig med din nye bil :)

Lenke til kommentar

Jeg regnet ikke med så mange svar heller, det var som sagt bare for å lufte litt. Hw-forum flyter ikke akkurat over av bilentusiaster.

Jeg så en annonse for en Audi 200 i Bergensavisen, en som syntes det var en ræva bil og ville bytte den i hva som helst. Jeg, for min del, er ikke særlig fan av Audi. Men det er jo hver sin smak.

4x4 er også en drøm, men det får vi ta senere. Eksen til min søster hadde en Integrale, den sparket noe sinnsykt. Men dessverre var det en del dill med den bilen, hadde mye småfeil.

Mazda GTX er også kult. Jeg har lyst på GT-R, men er redd for ungdomskjørte biler, som disse er i de fleste tilfeller. I tillegg er det ganske stiv pris på de.

Ang. den nye bilen, verden suger, den lekker. Olje. Motoren svetter litt, men det må være noe annet. Leter etter en bukk. Kjipa greier å begynne med dette på en ny bil. Trodde jeg kjente tidligere eier såpass at dette ikke skulle bli et problem. That's life, shit.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig med pcp160, jeg. Liker bile som er enkle og litt "gammeldagse". Man skal kjenne at man kjører bil, ikke bare sitte på i et framkomstmiddel.

turbolag, støy, litt avlegs hjuloppheng, mangel på elektroniske duppeditter og gamle solide biler er hjertlig velkommen!

En orignal 240/740/760 turbo, med lett senking, fin diskret lakk, og noen ganske vanlige 16"/17" felger er noe jeg godt kunne tenkt meg å ha. Men tviler sterkt på at jeg noensinne kommer til å eie en slik bil. Er ingen særlig turbofan.

Sikkert grusomt sært, men ville f.eks valgt en 1978-82 malibu stasjonsvogn (med tpi-motor) framfor en mazda gtx/gtr, skyline osv any day.

Lenke til kommentar
Sikkert grusomt sært, men ville f.eks valgt en 1978-82 malibu stasjonsvogn (med tpi-motor) framfor en mazda gtx/gtr, skyline osv any day.

Ikke noe særere enn dem som digger golf og dem som digger volvo240 *mye sensur* :green:

Er selv mer kompressor-fan enn turbo-fan.

Lenke til kommentar

Kremt.. Godt spørsmål. Saken er: Jeg har to biler. Jeg har et toppet forbrukslån. Jeg har snart 9000,- i regninger. Jeg har 46 kroner og 4 cola-smileys.. :) 940 varebilen virker fordømt vanskelig å selge, selv om den er strøken. Så da får det heller være, Turboen må gå.

Lenke til kommentar

Blir sikkert mye lettere å selge 940'en dersom du hiver inn baksetet og registrerer den som personbil. Men det koster jo litt det også såklart.

Mener å huske at dersom varebilen har vært registrert i norge i over 10 år så er det gratis å hive inn seter? Og dersom det var din 940 jeg fant på nettet, så er det en 1993 modell?

Lenke til kommentar
Jeg så en annonse for en Audi 200 i Bergensavisen, en som syntes det var en ræva bil og ville bytte den i hva som helst. Jeg, for min del, er ikke særlig fan av Audi. Men det er jo hver sin smak.

4x4 er også en drøm, men det får vi ta senere. Eksen til min søster hadde en Integrale, den sparket noe sinnsykt. Men dessverre var det en del dill med den bilen, hadde mye småfeil.

Mazda GTX er også kult. Jeg har lyst på GT-R, men er redd for ungdomskjørte biler, som disse er i de fleste tilfeller. I tillegg er det ganske stiv pris på de.

He he ja, jeg skal vel alltids klare å hoste frem en annonse med en som ikke har no pent og si om Volvo'n sin, hvis vi skal ta den diskusjonen :p

Neida, jeg er altså ikke fan av noe, man går glipp av alt for mye hvis man er det!

Har hatt mange veldig forskjellige biler og er åpen for det meste, har ikke vært borti noe som jeg ikke har både godt og vondt å si om...

Intergrale er jo et glimrende eksempel på det, man kan med ryggen fri, trygt si at det er en skikkelig drittbil. Ville liksom ikke anbefalt den til min mor, eller Hansen borti gata...

Men for meg derimot er det bortimot det perfekte jeg kan tenke meg av bil (jeg liker biler med sjel og å fikle med ting da ;) )

Mente vel forresten GT-R..? er ikke så god på pugging av modellbokstavrekker, men hadde til låns en mnd's tid en sånn Mazda 323 GT-R (GTX?) 4hjulstrekk og var vel rundt 160- 180 turbo hk i alle fall, og det syns jeg var en skikkelig kul bil, helt værst vinterbil, når den i tillegg så ut som en typisk konebil (untatt noen små detaljer) syns jeg det gjør det enda bedre...

Men igjen- thats me, foretrekker ulv i fåreklær, fremfor får i ulveklær. Smak og behag :)

Er det stor lekkasje da?

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Jeg regnet ikke med så mange svar heller, det var som sagt bare for å lufte litt. Hw-forum flyter ikke akkurat over av bilentusiaster.

Ang. den nye bilen, verden suger, den lekker. Olje. Motoren svetter litt, men det må være noe annet. Leter etter en bukk. Kjipa greier å begynne med dette på en ny bil. Trodde jeg kjente tidligere eier såpass at dette ikke skulle bli et problem. That's life, shit.

Skal love deg.. er stort sett godt voksne som eier GTR. Dvs. 25+

Mange som ikke engang har hørt om de litt mindre japsesnurrene (323 GT-R/GTX og Sunny GTI-R). Frøktelig artig med en bil som ser ganske nøytral, som det ikke finnes så mange av, og som 240-rånerne på Shell ikke har sett eller hørt om ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...