Gå til innhold

Noen som har vært på Setermoen?

Toset

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Er så heldig at jeg har blitt innkalt til Panserbataljonen på Setermoen 7. august i år. Vil gjerne høre fra folk som har vært der hvordan det er der? Hvordan er været, forholdene på basen, i områdene rundt, muligheter for fester, maten osv? Mye bedre å høre erfaringer enn å lese i brosjyrer.

Hvilke tjeneste bør jeg forresten prøve å få der? Hva er gøy og lærerikt (eller dafft :grin:). Har enten lyst på en ultra-daff stilling, eller en skikkelig utfordring, vurderer begge :wink: Hva kan man ta av kurs og slikt her oppe?

Mvh

Thomas "Fryser snart r*ven av meg langt oppe i nord" Kvamme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Var selv i Stormesk 3 i panserbat, og er du ute etter fet førstegangstjeneste er storm desidert det du skal velge. Er du ute etter sløving er vel muligens Tren (støttetroppen) som det het da, tingen. Sjøl om de sleit en del med selvmordsforsøk og dophoder.

Når det gjelder fritidsaktiviteter... tja... er du glad i skog og mark? Treningsstudio, kino og 3 kvinnfolk på 1500 mann fordelt på 3 utesteder er vel det du har å velge mellom. Helgatur til Tromsø er vel det du må satse på da.

Er det noe du lurer på er det bare å sende meg en melding.

Lenke til kommentar

Ja, har vært der... Når skyene ligger regntunge bare noen meter over hodet ditt, og du stirrer innover de tomme ødemarkene, så hører du PC'n din kalle på deg hjemmefra. "Kom hjem, kom hjem!" . Ble aldri ferdig med 1ste gangstjenesten, var glad for å komme meg bort derifra...

Lenke til kommentar

Setermoen er knall plass det. Var i TREN sjøl (TREN == transport ol. ) Så hvis du har lyst til å ha daff stilling, bør du søke deg over i tren.

Gjerne som Pump-Ass. Sitte oppe på tank-anlegget og drikke kaffe, spille kort og prate skit hele dagen. Null øvelser og gode muligheter for å klå på stridsvogner mm. :wink:

Maten der oppe er faktisk veldig bra så lenge du er nede i panser-leiren(Setermoen Garnison er delt opp i 4 leire,hvorav Panser er størst og har nyest messe.) Særlig lunsjen er digg !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...