Gå til innhold

XP på gammel PC

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Compaq Presario fra 98 med win 98. Jeg har tenkt til å bytte til xp, men er ikke helt sikker på om det blir vellyket? Jeg hadde en enda eldre en med xp som funka ganske bra til at den var så utrolig dårli... Maksimalt minne var 1,7GB(uten noe som helst) og den hadde ikke lydkort eller noe som helst! Tror den var fra 95...

Den jeg har planer om å instalere xp på nå har 8gb minne og 64 mb ram tror jeg... er ikke sikker...

Men er det mulig å instalere xp på den da? Det burde jo virke siden en enda dårligere funka helt greit?

Noen som kan hjelpe?

1000takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har en venn som har omtrent samme dataen som du har. Regner med at du har en 533 Mhz Cpu. Det er fullt mulig, men det kommer til å gå tregt... :whistle:

Las en plass at systemkrava til xp er: 233 Mhz CPU (anbefalt: 533 Mhz eller mer) og 64 MB ram (anbefalt: 128 mb). Du mener nok 8 gb harddsikplass.

Det kommer nok til å funke, men det kommer til å gå tregere enn du er vant til.

Hvis du vil finne ut mer om dataen din: Last ned Everest Home edition

Hilsen Daniel aka. _Adler_

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen! :thumbup:

Men tror ikke det kommer til å gå noe tregere enn det gjør nå, for jeg har så mye ditt som jeg ikke får sletta uten å formatere... Denne pcn er UTROLIG treig! Men funker det dårligere med xp er det vel bare å bytte tilbake til 98 så jeg har vel ikke noe å tape :yes:

Lenke til kommentar

Som sagt så vil du nok klare å kjøre det, men jeg ville anbefale å skru av så mye visuelle effekter som mulig i Kontrollpanelet, for den kommer nok til å slite litt ;)

På min gamle P3 600mzh med 256mb ram klarte jeg å kjøre det greit nok, men det var nok på grunn av minnekapasiteten. 8GB Harddisk er ganske lite, så det blir nok også hindring.

Lenke til kommentar

Skru av windows XP themen, og bruk windows classical, så funker det nok...

Ville ha investert i minst en 128 sdram minnebrikke...

Jeg hadde XP på min gamle maskin... Da hadde jeg 192 mb sdram, 400 mhz (pentium 2), og 8 gb HD... en 8 GB HD holder såvidt til XP, men da får du ikke lagt inn så mye mer enn et par programmer og et spill eller to... Hvis du ikke tar et tak og reduserer XP (fjerne unødvendige funksjoner) som tar litt tid, og det er veldig lett å gjøre feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...