Gå til innhold

hvor lang tid bruker Memtest86 på XP2600+

Musty

Anbefalte innlegg

på memtest86.com står det at det er helt avhengig av cpu osv..

jeg sitter her med en athlon xp 2600 som jeg gjenre skulle testet, og det jeg EGENTLIG lurer på er om jeg skal sende han som eier maskinen hjem tohendt eller om jeg skal be han vente på testen..

Så det jeg vil vite er ikke om det tar 1:30 eller 2 timer, men om det tar 1-3 eller 3+ timer? Det må da noen ha gjort før, må noen kunne estimere?

på forhånd takk :D

edit: la til CPU i topic...

edit2: jeg vet at det kjører til du stopper den, men hvor lang tid før den har kjørt alle testene minst 1 gang/hvor lenge jeg BØR la den stå..

Endret av Musty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier har ikke Memtest noen "slutt", for den vil teste helt til man ber den om å stoppe. Hvor lenge man velger å kjøre testen kommer derfor ann på hvor nøyaktig man vil være. Netshop mener en time med testing holder, mens folket på memtest86 forumet mener man helst skal teste i et døgn eller to for å være _helt_ sikker. Men om det ikke har dukket opp noen feil etter 4-5 timer vil det i de aller fleste tilfeller bety at minnet er i orden.

Den har åtte(?) forskjellige tester den bruker for å teste minnet, og hvilken test den kjører opplyser den om på skjermen. Når den da begynner på nytt med test 1, betyr det at testen er gjenomført en gang.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

jo, det har noe å si hvilken cpu du har, det påstår i allefall de på memtest86.com.

kom på det i ettertid at det hadde jo vært smart å fortelle hva slags/hvor mye minne det er snakk om.:wallbash:

jeg fant ut at det etter ca en halvtime hadde gått igjennom alle de første 8 testene, noe som avslørte de fleste feilene.. det var da med 2*256 pc3200..

med kun 1*256 tok det ca 20 minutter..

sist jeg kjørte det på min egen maskin lot jeg den stå i 24-25 timer.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...