Gå til innhold

OS som går på diskett.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heldiggrisen :wink:

Uannsett så lages ikke programmer på diskett lenger, dette er fordi "alle" har cd-rom og cd'er er billigere og sikrere å produsere enn disketter.

Mitt forslag er at du spør en kamerat eller noe slikt om du kan få / kjøpe av han f.eks DOS 6.2 eller win 3.11

Som sagt så finnes jo det linux versjoner som du kan få ned på en eller flere disketter, dette krever nok litt mere fingerferdighet.

Hva skal du bruke dette til forresten?

Lenke til kommentar

Jeg har win 95 på en 32-33 disketter. Det er jo riktig så kvikt å installere på en p1 maskin..hehe

Jeg ville forsøkt en av de mange dos variantene som finnes fritt tilgjengelig. Feks hos http://www.bootdisk.com Det skal også finnes enkle nettlesere til enkelta av disse.

Den windows 1.0 utgaven du hadde...du er ikke interessert i å bytte den mot noe annet? Evt en annen løsning?

Lenke til kommentar

Her må jeg presisere at Windows 3.11 (eller 3.1 eller tidligere for den saks skyld) IKKE er et selvstendig operativsystem, men kun et "skall"/tillegg til DOS. Skal du kjøre noen av disse Windows'ene, må du altså uansett installere DOS.

Mener å huske at MS-DOS 6.22 er på 3 disketter btw.

Lenke til kommentar

Jeg har Windows 1.01 !! 700KB zippet - ca 1MB unzippet på disketten, og klar til å installeres...

Men etter installasjonen når windows starter, stopper maskinen bare. den fine gule bakgrunnen og musepekeren har kommet frem, men så stopper den bare.

Noen erfarne windows 1.01 bruker med masse kunnskap om OS'et som kan hjelpe?

Bootscreenen varer i ca 1 tidel sekund !! :grin:

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-06-18 19:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...