Frank1stein Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Min PC har hovedkort Asus A7N8X Deluxe med integrert nVidia Soundstorm lyd. Kortet er utstyrt med 6 audio-tilkoplinger: 1. Line-in 2. Line out (her kopler jeg til hodetelefoner eller 2.0 høyttalere) 3. Mikrofon 4. CNTR/LFE 5. Surround L/R 6. S/PDIF Ser ut som om alle kontaktene er like, selv om S/PDif har firkantet plast"ring" rundt hullet. Kan hovedkortet eller høyttalere skades dersom jeg kopler hodetelefon eller vanlige 2.0 høyttalere til "Surround L/R" eller "Cntr/LFE"? Dvs. Krever disse tilkoplingen at spesielt utstyr tilkoples? Kan jeg f.eks. bruke mine nåværende 2.0 høytalere i "Surround L/R" og kjøpe nye 2.1 høyttalere til "Line Out"? Anbefales det sterkt å heller kjøpe et 5.1 sett? De 2.1 høyttalerne jeg har fått høre på i butikken har et irriterende fellestrekk: Satelittene sier "kvirrevitt" og suben sier "brumelum", men det er lite eller ingenting i mellom. Fins det noen gode 2.1 PC-høyttalere som har god lyd i hele frekvensspekteret? Jeg tenker å bruke rundt 1000 kr på høyttalere. Høyttalerne skal for det meste brukes til PC-spilling. Vil den økte spillopplevelse med 5.1 vs. 2.1 kunne forsvare ekstra innkjøpspris og mer ledninger på gulvet? Hva brukes egentlig "line-in" til? Kan man kjøpe en Male-Male minijack ledning og kople til en bærbar minidisc-spiller, f.eks.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå