Silverviper Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hei, Jeg har et problem med et include script, scriptet fungerer utmerket på min lokale test server men ikke på mitt domene hos www.b-one.net. mappestruktur: (http://www.silverviper.com/) /index.php /innhold/main.php /innhold/diverse.php scriptet laster inn main.php, men ingen andre php filer når jeg klikker på en link. --------------------Script----------------- <?php $IncludeDir = "./innhold"; $DefaultPath = "./innhold/main.php"; $FileExtension = ".php"; if (isset($id)) { $id = stripslashes(strip_tags($id)); $Forbidden1 = ereg("\.\./", $id); $Forbidden2 = ereg("/", $id); $IncludePath = $IncludeDir . "/" . $id . $FileExtension; if ($Forbidden1 OR $Forbidden2) { echo "<h1>Advarsel</h1>\n"; echo "<p>Forespørsler på tvers av definerte \n"; echo "områder er ikke tillatt.</p>\n"; } else { if (@fopen("$IncludePath", "r")) { include ("$IncludePath"); } elseif (!(@fopen("$IncludePath", "r"))) { echo "<h1>Server Error 404</h1>\n"; echo "<p>Finner ikke den forespurte siden.</p>\n"; } } } else { include("$DefaultPath"); } ?> takk Chris Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Tror kanskje feilen er på grunn av at b-one nå kjører php i safe mode, ta vekk @ fremfor fopen() i scriptet å se hvilke feil du får fra server. - ColaKanne Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det er også mulig at register_globals er av hos b-one (hvilket er bra), så du kan prøve å bytte ut $id med $_GET['id']. Lenke til kommentar
Silverviper Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 hei, takker for alle svar, men jeg er helt fersk når det gjelder php, kan du/dere vise hvor $_GET['id'] kommer inn i scriptet. takk Chris Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 <?php $IncludeDir = "./innhold"; $DefaultPath = "./innhold/main.php"; $FileExtension = ".php"; $id=$_GET['id']; Lenke til kommentar
Silverviper Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Det gjorde susen, takker så meget Chris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå