Gå til innhold

harddisk recovery tools.


Anbefalte innlegg

Har en hd som har trynet litt. jeg vet ikke når, men plutselig en dag når jeg kom bort til den og skulle inn på den disken kom den opp med et spørsmål om jeg ville formatere. så noe er jo tydeligvis galt, det jeg funderte litt på var om dere kunne tipse meg om litt forskjellig recovery programvare, bryr meg ikke noe om disken men enkelte deler av innholdet vil jeg gjerne ha.

 

 

takker på forhånd for svar og tips

 

mvh

 

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg klart å redde mye data ved hjelp av "EasyRecovery Professional" Tror det er versjon 6.xx eller noe slikt. Det viktigste er uansett at så fort noe tryner, eller at du formaterer så må du ikke begynne å legge data inn på nytt. Dette fører til at du skriver over den data'en som er slettet og da er det ikke mulig å redde dette.

 

X.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Jeg har blitt anbefalt GetDataBack ( www.runtime.org )

Et par kompiser har brukt dette når de har fått feil på en harddisk.

Selv har jeg ikke testet det enda. Easy recovery pro 6 er det jeg har testet til nå og det virker ikke særlig lovende egentlig da jeg kun får filer med navnet "FILExxx.*"

 

 

Jeg har selv et problem med min harddisk på 120GB, ref:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=370002&hl=

 

Kanskje kan du dra nytte av det som står der.

Lenke til kommentar

Joda, Getdataback er også et bruktbart program. Liker det ikke så godt selv jeg da. Med easyrecovery pro har jeg reddet en rekke ting, også en disk med 170gb som ble korrupt, og måtte da formatere. Den klarte å gjenskape nesten hele disken og mistet vel bare ca. 10gb tror jeg. Det er et kraftig verktøy men man kunne bruke det riktig, ellers får man litt merkelige filer ja. Noen som vet hvordan man velger disk med getdataback? Har selv 9 disker og den versjonen jeg har sier meg ikke hvilken disk som er hva (c:, d: etc)

 

X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...