hobbis Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 halloisen. tenkte å høre om noen hadde noe fornuftig å si om casio sine lommekameraer, z-40 og z-50. vurdere veldig sterkt å kjøpe ett av de, prisen er jo nesten like lav på z-50 med en ekstra megapiksel, men spørsmålet er da om støy kan bli mer synlig? noen på forumet har klagd på mye støy på casio sine kameraer. eller har casio fått til ett bedre kamera uansett med z-50 slik at en bør kjøpe det uansett siden det er nyest og kanskje har bedre egenskaper? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Som du sier, flere på forumet klager over støy på bildene og dårlig bildekvalitet. Vil heller anbefale f.eks Nikon Coolpix 4200 eller 5200 hvis bildekvalitet er viktigst for deg. Litt større (på grunn av bedre optikk), mindre skjerm (men skarpere, så folk flest foretrekker Nikon sin skjerm når de ser de ved siden av hverandre), ikke like god batterikapasitet (men over gjennomsnittet) og tregere på utløseren (kan forhindres om du forhåndsfokuserer ved å trykke utløseren halvt ned først). Er batterikapasitet, størrelse, stor skjerm og utløserrespons viktigst, kan Casio være kameraet for deg. Men vær klar over at bildekvaliteten er langt fra den beste. Alt er relativt, riktignok, men flere her på forumet har valgt å returnere sitt kamera da bildekvaliteten var verre enn de trodde. Endret 31. januar 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 hei.. jeg har z55, og er storfornøyd.. batteriet holder i evigheter, bildet blir tatt med en gang jeg trykker og menyene er enkle og oversiktlige.. skjemen er genial, mer enn god nok oppløsning og veldig "partyvennlig" eneste jeg har å kommentere på den negative siden er vel at blitsen bruker litt tid på å lade seg opp igjen.... dette er kanskje ganske normalt, men... bildene ser fine ut i mine øyne.. har ikke hørt noen som har klagd heller... raskt og godt kamera... synes jeg.. Lenke til kommentar
Eivind_bh Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har hatt Z-50 i noen maaneder naa. Var relativt fornoyd. Flott kamera hus o metall, og taalte en stoyt. Dette er virkelig et "lommekamera" for alles lommmer (med mindre "miss sixty" busker er in fremdeles). Bildene er helt greie, og funker flott som pek og klikk. Personlig hadde jeg litt problemer med aa ta bilde om kveldene, og i daarlige lysforhold. Men jeg er ingen erfaren fotograf, saa det kan vel like godt vaere min feil og Hvis du har lyst paa et bra lommekamera. Gaa for Z-50 hvis du har penger til det. Jeg ville ikke gaatt for Z-55, hvor du bare faar komplett samme kamera med litt storre skjerm enn Z-50, og skjermen paa Z-50 er slett ikke daarlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå