Flatin Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har en irriterende klikkelyd fra harddisken på min nyervervede 1557ALS. Det høres ut som om lesehodet skaller i veggen inne i kabinettet. Det er ikke allverdens høyt, men ganske irriterende allikevel. Særlig ettersom lyden kommer svært uregelmessig. Maskina er jo ellers veldig stille, så dette ødelegger igrunn idyllen litt. Jeg har tatt opp lyden med mic'n på headsettet mitt, og lagt ut på : http://home.no.net/flatin/HD.mp3 Lyden er ikke helt riktig, det støyer og kviner litt. Men dere får en ide om hvordan klikkelyden arter seg. Harddisken er en Western Digital 60GB, fra Netshop (14597). Er dette normalt for slike harddisker? Flatin Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 hehe den disken er på vei å dø. Jeg selv har en 120gb wd som lager noe same lyd. Så jeg driver å brenner ut alt fra den og skal ut av pcen. Så jeg tror du bør bare få brennt ut alt av ting du har på hd og dumpe den. Eller du kan prøve og få den sendt til butikken du kjopte den oss og få garantid på den. Vet ikke om det er sån 2-3 år garantid og 5års reklamsjonsrett. Lenke til kommentar
Flatin Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 hehe den disken er på vei å dø. Jeg selv har en 120gb wd som lager noe same lyd. Så jeg driver å brenner ut alt fra den og skal ut av pcen. Så jeg tror du bør bare få brennt ut alt av ting du har på hd og dumpe den. Eller du kan prøve og få den sendt til butikken du kjopte den oss og få garantid på den. Vet ikke om det er sån 2-3 år garantid og 5års reklamsjonsrett. Hjelp! Kanskje best å fyre DVD-brenneren da... Garantien bør være OK; henta maskina på posten for 5 dager siden. Kjøpt hos Netshop. Får sende dem en notis og høre hva de tror. De har vært veldig greie sålangt. Sendte en epost en søndag kl. 13.00, og hadde svar to timer senere Flatin Lenke til kommentar
Ma Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har også Western Digital 60GB som lager slike klikkelyder. Vet ikke ennå om det er normalt, men har lest at denne type harddisk har en tendens for å lage lyder. Er interessert i å høre hva Netshop mener om saken. Har selv en CL65, fikk bytta harddisk, men også etter reperasjonen var det slike lyder. Kommer innimellom selv om jeg bare stirrer på skjermen uten å gjøre noe, men aldri når lokket er igjen eller skjermbeskytteren er på. Er enig i at det er irriterende, særlig når man sitter i et stille rom og skal konsentrere seg med å jobbe.. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Klikkende harddisker er et tegn på at de begynner å dø. Har mistet tre harddisker på den måten. Sett igang brenneren med en gang er mitt råd Endret 31. januar 2005 av the_zombie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå