Gå til innhold

Kjøling av bad-ass

dPt

Anbefalte innlegg

Hey...

Jeg kjøpte en data hos komplett for et halvt år siden, og er egentlig driiit fornøyd med den lille jævelen... Men fy f**n som den lille jævelen bråker. Hva i ******* skal jeg gjøre med det? Prosessoren er en AMD Athlon 1,4Ghz, kjøleren til denne aner jeg ikke hva heter.... Og jeg har et Geforce 3 kort...

(dessuten mener en venn av meg at Maskinen blir litt for varm av og til!)

Hva skal jeg gjøre? Er det skjermkortet? Hvilket kjøler burde jeg kjøpe? Har egentlig ikke noe peiling på dette, tengte noen her hadde noen svar?!!

takker :smile:

[ Denne Melding var redigert av: dPt på 2002-06-17 22:22 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle glemmer helten Zalman. Kjøp den nye Zalman cu6500 du, sett den på low noise og du har den under 50 grader. Da er det ikke lengre kritisk, personlig syns jeg det er mye men. Athlon 1,4 er den varmeste av alle AMD prosessorer og vil dermed ikke bli noe særlig kald uten vannkjøling eventuelt peltiekjøling.

Lenke til kommentar

Gå inn på microplex.no eller 3dfxcool.no og sjå litt på thermalright ax-7. Då må du også ha ei 80mm vifte som du lyt kjøpe i tillegg. Eg har den ordningen. Med ei 80 mm papst på 32db(a). Kjøler inni marka bra og grei nok lite støy.

moa.

Lenke til kommentar

Quote:

totveit skrev (2002-06-19 18:04):

Alle glemmer helten Zalman. Kjøp den nye Zalman cu6500 du, sett den på low noise og du har den under 50 grader. Da er det ikke lengre kritisk, personlig syns jeg det er mye men. Athlon 1,4 er den varmeste av alle AMD prosessorer og vil dermed ikke bli noe særlig kald uten vannkjøling eventuelt peltiekjøling.

Jeg kan se 2 feil i det du har skrevet:

1: Zalman 6500cu passeer BARE til p4

2: Med vannkjøling så ligger du på 35C og det er med viftene på radiatoren på 5V.

Kan være enig at zalman er bra ,men de kan ALDRI konkurere med vannkjøling.

Lenke til kommentar

Ikke legg for mye penger i det. Det er bare tull med vannkjøling så lenge prosessoren er kjølig nok og du har så mange andre vifter i systemet som lager bråk.

Åpne kabinettet når PC'n er i gang og prøv å hør deg frem til støykilden. Du kan fint stoppe en vifte av gangen med en penn. (noen sekunder bør holde) Da finner du ut hvor støyen kommer fra. Hvis det stemmer at det er prosessoren kan du kjøpe en av de anbefalte kjøleviftene. Hvis det er andre ting, så kom tilbake hit, fortell hva som bråker og vi skal gi deg tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...