Gå til innhold

Nytt billig-skjermkort - hvilket?

Loomy

Anbefalte innlegg

Trenger et nytt skjermkort, og jeg trenger det raskt. Ytelse spiller ikke så fryktelig stor rolle, da f.eks CPU allerede er en flaskehals.

Har sett meg ut noen aktuelle kandidater:

Gainward GeForce FX5200 64MB - 451,-

PowerColor Radeon 9250 128MB - 500,-

MSI Radeon 9250 128MB - 403,-

Disse frister veldig siden de ligger på lageret hos Flexi-data, så jeg kan bare stikke innom og kjøpe allerede i morgen. Men, hvis noen vet, hvordan er ytelsen på disse i forhold til mitt nå avdøde skjermkort (GF4 ti4200 64MB)?

Dersom noen har noen bedre tilbud på andre nettbutikker tar jeg gjerne i mot tips. Max pris 5-600 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er lite lysten på å gå ned i ytelse :\

Hva med PowerColor Radeon 9550SE 128MB? Er jo bare noen kroner dyrere enn det 9250-kortet jeg nevnte tidligere. Ser at det også ha DX9-støtte - betyr dette mye?

EDIT2: ..eller kanskje ikke.. I følge skjermkorttabellen var jo dette maks sugent :\

EDIT: Og når jeg like godt har passert 500-kroners-streken kan jeg sikkert legge på en 50-lapp og få Sapphire Radeon 9550 Atlantis 128MB, eller hva?

@jarmo: Komplett er nede akkurat nå, men jeg fortsetter å prøve :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Er lite lysten på å gå ned i ytelse :\

Hva med PowerColor Radeon 9550SE 128MB? Er jo bare noen kroner dyrere enn det 9250-kortet jeg nevnte tidligere. Ser at det også ha DX9-støtte - betyr dette mye?

EDIT2: ..eller kanskje ikke.. I følge skjermkorttabellen var jo dette maks sugent :\

EDIT: Og når jeg like godt har passert 500-kroners-streken kan jeg sikkert legge på en 50-lapp og få Sapphire Radeon 9550 Atlantis 128MB, eller hva?

@jarmo: Komplett er nede akkurat nå, men jeg fortsetter å prøve :)

Komplett har dette kortet til 395,- på demoavdelingen ;)

http://flexi-data.no/f.asp?action=produktinfo&popup=300696

Lenke til kommentar

Jepp, det er et helt ok skjermkort, hvis CPU'en din allerede er flaskehals (hvilken CPU har du forressten?) Har montert noen pc'er til familien der jeg har brukt dette kortet, og det kan jeg anbefale. Deres bruk er surfing, meget lett spilling mm.

Lenke til kommentar
Jepp, det er et helt ok skjermkort, hvis CPU'en din allerede er flaskehals (hvilken CPU har du forressten?) Har montert noen pc'er til familien der jeg har brukt dette kortet, og det kan jeg anbefale. Deres bruk er surfing, meget lett spilling mm.

På PCen "in question" er det en råtass av en AMD Duron 800 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...