xlpuma Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 hei. Går med planer om å oppgradere maskina. Kommer mest til å drive med videoredigering og spill. Etter å ha lest litt her på nettet, heller jeg mot pentium 775 socket 3,2 ghz eller no sånn, og 925x chipset. (tenkte lenge på amd64 3500winhester 939 socket og nforce 4) . Kommer også til å investere i ATI x850xt pcie skjermkort. Det jeg lurer på her er hvilket hovedkort som anbefales til 775 socket? Det jeg er ute etter her er stabilitet ved overklokking. Har allerede bestilt ocz ram, og vannkjølingssett. Nevner også at jeg har to wd raptor 36 gig i raid 0 , 3 x seagate 160 gig, seagate 200 gig, NEC 3520, antec neo 480 BTW. er det noen her som kan fortelle meg forskjellen på f.eks pentium 540 og 540j? Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Prislapp du vil ha på Hovedkort da? Jeg ville gått for et ASUS P5AD2-E Premium Fordi ASUS er kjent for god stabilitet, og det Hovedkortet der kan du klokke mye med! (PS; bør vel ha en god kjøler pga varme) Angående CPU så bør du gå etter en CPU med J bak uten tvil! Fordi: -Nyere og bedre stepping forbedrer tempen på idle og load. -XD (Virusbeskyttelse med WinXP Service pack 2, samme som AMD's NX-bit.) Høres bra ut det du tenker på.! Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Hallo. Pris hk? Kanskje rundt en 1500 kr +/-. kikket innom hk'et du nevnte. Bra saker. :!: Takk for link. Paa en investering paa totalt 7-8 frognertiere, kan jeg glatt strekke meg opp til 2000 for et hk ogsaa. Noen som har invendinger, eller tier den som samtykker? Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det hovedkortet er vel top notch, og nyeste brikkesettet fra Intel. Videoredigering og spilling vil gå som en drøm! Kanskje begge deler sammen på en gang? Men CPU; Ta en P4 5x0J. Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Så på det asus kortet i en test her. Mye skryt der i gården Men så kom jeg til å tenke på ram-brikkene, som jeg kjøpte brukt (impulskjøp). Disse her . Klarer jeg å skvise mye saft ut av systemet med disse brikkene og hovedkortet? Tenkte å kjøpe en intel socket 775, 540j, eller 550j . BTW.. Føler jeg beveger meg litt off topic, og over på overklokkingstråd her, men pyttsann. Prøver likevel Lenke til kommentar
meeg Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 I følge denne artikkelen hos Anandtech kjører de brikkene stabilt opp til DDR557 hastigheter (cas. 3 riktignok). Tror det skulle holde i de fleste sammenhenger. Lenke til kommentar
Big Hawk Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det Asus HK må ha DDR2 minne. Du har DDR1 , hvis jeg ikke er helt på jorde nu............ Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Det Asus HK må ha DDR2 minne. Du har DDR1 , hvis jeg ikke er helt på jorde nu............ hmmm.... stemmer visst det. får bruke ram'en til å piffe opp hk'et mitt nå da, og så heller selge det når jeg skal oppgradere Men, har hørt bare godt om OCZ, så det blir nok det på det nye oppsettet mitt seinere Lenke til kommentar
PapstSkalle Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 hm..hva ga du for den ramen? over 500mhz på et par pc3200 sticks?!? ..mine corsair value select gir fullstendig opp før man når 420mhz...kanskje jeg må hjelpe deg å bli kvitt de ocz modulene? Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 hm..hva ga du for den ramen? over 500mhz på et par pc3200 sticks?!? ..mine corsair value select gir fullstendig opp før man når 420mhz...kanskje jeg må hjelpe deg å bli kvitt de ocz modulene? Heheh... de skal være ganske bra, ja. Hva jeg ga brukt for de kan være det samme, men de kan du få for ca 2.400 kr på f.eks netshop . Om jeg skal selge de, får du følge med om en måned eller tre :!: Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Da har jeg kommet (foreløpig) fram til følgende oppsett: OCZ DDR2 1024MB E.B Platinum Edition Intel Pentium 4 550J 3.4GHz/800 MHz/1MB Asus P5AD2-E Premium hovedk. S775 I925XE Hightech Excalibur Radeon X850XT 256MB Kommer til å ha vannkjøling på cpu, gpu og chipsett. Skulle vel duge til det meste dette oppsettet her vel? Endret 1. februar 2005 av xlpuma Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ser utrolig bra ut, men atter en gang, du MÅ ha DDR2 på det hovedkortet. DDR1 får du ikke nedi engan! Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 OOps.. feil link til RAM'en. Den er blii fixet på i siste innlegg Lenke til kommentar
perstian Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Kommer ikke intel med sin nye 600 serie i løpet av måneden da? og er det slik at i925XE brikksettet støtter den serien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå