blaem Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Jeg var usikker på hvor jeg skulle legge denne tråden, men problemet mitt er sannsynligvis hovedkort-relatert så den havnet her. Mekket nettopp sammen en ny PC. Alt så bra ut, jeg boota og kom inn i bios. Satte på boot fra cd, stappa inn xp-cd'en og reboota. Men så henger PC'en seg opp i det første boote-stadiet, og alt jeg ser er Asus loading-screenen. Jeg rebooter igjen og tapper delete. Denne gangen kommer PC'en ett steg lenger, til specs vinduet, før den henger seg. Dette gjentar seg om og om igjen og jeg har ikke kommet inn i BIOS etter første boot. Hva kan være galt? edit: Kortet er et Asus K8N-E deluxe Endret 31. januar 2005 av blaem Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Prøv å disconnect alle enheter som f.eks. Disker, Cd-rom/dvd-rom og lydkort, nettverkskort, (alle pci-kort) Med andre ord: Start maskinen med kun nettverkskort, cpu og minne Hvis problemet vedvarer, prøv også en og en minnebrikke, dersom du har to. Dersom maskinen vil boote og gå forbi POST i denne grunnkonfigurasjonen, vet du at det er en av de frakoblete enhetene som forårsaker problemet... Prøv så å start maskinen med én og én enhet tilkoblet av de du koblet fra, for å se om de forårsaker problemer... Lenke til kommentar
blaem Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Prøv å disconnect alle enheter som f.eks. Disker, Cd-rom/dvd-rom og lydkort, nettverkskort, (alle pci-kort) Med andre ord: Start maskinen med kun nettverkskort, cpu og minne Hvis problemet vedvarer, prøv også en og en minnebrikke, dersom du har to. Dersom maskinen vil boote og gå forbi POST i denne grunnkonfigurasjonen, vet du at det er en av de frakoblete enhetene som forårsaker problemet... Prøv så å start maskinen med én og én enhet tilkoblet av de du koblet fra, for å se om de forårsaker problemer... Prøvde det, uten hell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå