Gå til innhold

Løsne cpu vifta åssen


albions

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spaken har ingenting med vifta å gjøre, den åpner sokkelen som cpu står i.

 

Der går en stålklemme tvers igjennom kjøleelementet som holder det på plass. Den er festet på tre tagger på hver side av cpu-sokkelen. For å ta den av må du presse ned klemma på ene siden slik at du kan ta den av taggene.

Lenke til kommentar
ivellios Skrevet 31/01/2005 : 23:44

  Mulig goopet har stivnet. Skjedde med min. Bare å vrikke litt så kommer den av. Men vær forsiktig så du ikke skader CPU. 

Nå kjenner jeg ikke så godt til AMD, men jeg formoder at de ikke fester vifta til kjøler med goop...

 

Generelt vil jeg si til trådstarter, at om du ikke klarer å se på vifta hvordan du skal få den løs, gjør du lurt i og la vær. Få noen med et minimum av teknisk innsikt til å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
ivellios Skrevet 31/01/2005 : 23:44

  Mulig goopet har stivnet. Skjedde med min. Bare å vrikke litt så kommer den av. Men vær forsiktig så du ikke skader CPU. 

Nå kjenner jeg ikke så godt til AMD, men jeg formoder at de ikke fester vifta til kjøler med goop...

 

Generelt vil jeg si til trådstarter, at om du ikke klarer å se på vifta hvordan du skal få den løs, gjør du lurt i og la vær. Få noen med et minimum av teknisk innsikt til å hjelpe deg.

Hm. Du har rett. Tenkte med en gang på kjøleblokka jeg.

Lenke til kommentar

Siden du snakker om spaker og AMD64 tar jeg en råsjans her og satser på at det er hele kjøleren du ikke får av. Hvis den er noe lik min er det en spak på hver side som klemmer ribba ned mot prosessoren. Disse spakene har en hake underseg som huker seg fast når du klemmer den ned (vil jo ikke at den skla sprette av.) For å få av ribba må du klemme spaken litte ned samtidig som du skyver denne spaken lang nok bak at den kommer løs. Når du da slipper opp trykket du la på spaken er den lille haken løs. Gjør dette for spakene på begge sider så kan du løsne festet fra rammen.

 

Dersom du har et helt annet feste system var sikkert dette mer forvirrende enn opklarende, men sånn går det når du ikke forteller hva slags kjøler du har ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...