Gå til innhold

Gummilist rundt kjernen på skjermkort

exmith2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det slik isolasjons gummi du tenke på? Neoprene Bundle

Dei har det hos netcon vist eg ikkje tar heilt feil.

netconnecton.no neoprene

Men er det nødvendig å ha det når du bruker vanleg vatnblokk. Går ikkje ant å bruka ei gammal musmatta av den svar/blå typen?

Er det slik isolasjons gummi du tenke på? Neoprene Bundle

Dei har det hos netcon vist eg ikkje tar heilt feil.

netconnecton.no neoprene

Men er det nødvendig å ha det når du bruker vanleg vatnblokk. Går ikkje ant å bruka ei gammal musmatta av den svar/blå typen?

TROR du misfårstår hva jeg mener, er ikke sikker om det er det du meinte , er en/eller flere gummilister som man klistrer fast på "cpuen" på skjermkortet, for at vannblokka/ kjøleren skal ligga stabilt oppå....

Sjekk bildet, tegnet inn med grønt hvor jeg mente at listene skal ligge.....

post-23-1107191837_thumb.jpg

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Han har jo merket av på bildet hva han mente. Den gummilignende kanten langs core på CPU og en annen chip

Ja å du vet ikke hvor jeg får tak i sånn?

Skal lixom sette på kjøleribbe og vannblokk oppå kjernene, kan jo ikke gjøre det uten å legge på sånne "gummi lister" elle hva der er...

Fårstår du :p ?

Lenke til kommentar

Sikker på det er SHIM?

Er plastikk eller gummi eller noe, ganske tynt, som man har rundt kjernen sånn at når man setter på kjøler så ligger den stabilt oppå kjenen....

Ingen som vet hva det er :hmm: ?

Trodde det var helt vanlig med sånt!!?

Lenke til kommentar

Jeg vet veldig godt hva du snakker om, men vet ikke hvor du kan kjøpe det, pleier gjerne og følge med kjølere. Jeg har droppet den på chipset hos meg.

Spør du meg er dens viktigste funksjon stabilitet heller enn og ungå kjerneknus, og er mer nødvendig jo dårliger fester man har (feks ved 2 diagonale vs 4, et i hvert hjørne). Jo lenger ut i kanten av den grønne printdelen denne ringen kommer jo bedre er det. Har du gode fester og er forsiktig bør det gå uten mener nå jeg da.

Har du ikke muligens en du kan bruke fra en gammel kjøler? Evnt dobbeltsidig tape kan jo likne litt, men blir kanskje for tykk, eller for hard?

Lenke til kommentar
Jeg vet veldig godt hva du snakker om, men vet ikke hvor du kan kjøpe det, pleier gjerne og følge med kjølere. Jeg har droppet den på chipset hos meg.

Spør du meg er dens viktigste funksjon stabilitet heller enn og ungå kjerneknus, og er mer nødvendig jo dårliger fester man har (feks ved 2 diagonale vs 4, et i hvert hjørne). Jo lenger ut i kanten av den grønne printdelen denne ringen kommer jo bedre er det. Har du gode fester og er forsiktig bør det gå uten mener nå jeg da.

Har du ikke muligens en du kan bruke fra en gammel kjøler? Evnt dobbeltsidig tape kan jo likne litt, men blir kanskje for tykk, eller for hard?

Hvis jeg prøver med dobbelsidig teip, da smelter den vell ikke?

Jeg lurer på hva folk som skal skifte fra vifte til vannblokk gjør viss det ikke er gummilist rundt kjernen :hmm:

Hørtes litt feil ut å bare sette vannblokka oppå osgå ligger den å vipper fordi den kun ligger oppå en liten kjerne, men det er verre med kjerne nr 2 :S

SPESIELT når jeg skal sette en liten kjøleribbe på kjerne nr 2 (se bildet)!!!!

Går ikke uansett hvis jeg ikke får tak i noe å ha rundt kjernen, siden ribben ikke har sånne pinner som går gjennom skjermkortet.. :no:

post-23-1107289855_thumb.jpg

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...