Gå til innhold

Ulik frekvens på radeon 9700-kort fra fabrikk...

Murph[Y]

Anbefalte innlegg

Jeg har etter å ha lest en god del tester og forum lagt merke til at forskjellige bærbare med like specs kan ha ganske ulike testresultater på 3dmark. Nå tenker jeg i første omgang på pc'er med radeon 9700 128mb skjermkort. Noen som kan forklare dette? Er det kun det at forskjellige produsenter klokker kortene ulikt? Vil det i såfall si at en skal kunne klokke opp alle 9700-kort opp til f.eks samme nivå som acer ferarri? (har forstått det sånn at de er klokket ganske høyt fra fabrikk...) Eller er jeg helt på bærtur her....

:roll:

Et spørsmål til i samme gate: radeon 9600 128mb pro turbo. Har lest at 9600 og 9700 egentlig er samme kort, som bare er klokket ulikt. Vil det da si at en kan klokke et 9600 128mb kort opp til samme nivå som 9700 uten problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal gå ann å klokke opp 9700 kort, men da må du være helt sikker på at du har bra nok kjøling. Grunnen til at mange produsenter velger å klokke ned grafikkortet er for å spare på batteriet, og mindre kjøling, som da resulterer til mindre støy.

eh... jeg tror ikke 9700 og 9600 er det samme kortet. Så vidt jeg husker så bygger 9700 på 9600. Ytelsesforskjellen er heller ikke så veldig stor (men det avhenger fra produsent til produsent etter hvordan de klokker det). Noen andre som er helt sikre for ta seg av det spørsmålet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...