Casperrob Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hei hei.... Faren min har nettopp fått Xp Pro og jeg tenkte kanksje å innstallere den, lurte bare på hva som er bedre eventuelt med XP PRO enn med XP Home? Og om det er vanskelig og om det byder på problemer å oppgradere... Gidder ikke å ta unødige sjanser når dataen går som den skal allerede.. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Tror hovedforskjellen ligger i det som kalles "remote desktop". XP Home har ikke støtte for dette, men det har XP Professional. Skal jeg være ærlig tror jeg ikke du har bruk for dette. Endret 31. januar 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 tror ikke jeg heller. har selv xp home. det er ikke mye forskjell skal jeg si deg. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Her er forskjellene: http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/how.../choosing2.mspx Feilpostet i Spill (..) flyttet til Windows. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hovedforskjellene er som du kan se på den siden sikkerhet og mulighet for å kontrollere mapper og filer mer. Remote Desktop har jeg aldri hatt bruk for selv.. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det er vel egentlig ganske meningsløst å oppgradere til Pro fra Home for en vanlig hjemmebruker. Du vil neppe merke noen særlig forskjell, hvis du ikke skal ha et avansert nettverkssytem eller har behov for økt sikkerhet med mapper o.l. Hvis du har en Home-versjon som fungerer fint, så er det greieste å bare fortsette å bruke den... Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hei! Har hørt at XP Pro har bedre yelse på spill og at XP home kan hakke i spill, der Pro ikke hakker... Har også hørt at Pro er raskere enn Home. Stemmer dette!? Nå har jeg Xp Home. Hilsen Daniel aka. _Adler_ Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Nei, det stemmer ikke. Forskjellen ligger i at Pro tilbyr ekstra funksjonalitet som beskrevet i linken over. Kjernefunksjonene som påvirker ytelse er de samme. (Riktignok kan man kverulere litt, Home støtter ikke toprosessorsystemer, men dette er fortsatt meget sjelden. Home støtter Hyperthreading og vil støtte kommende prosessorer med to kjerner.) Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Veldig grovt og overfladisk er pro bedre egnet dersom du skal ha den i et nettverk. Windows XP Home Edition * Contains basic support for security among multiple users. * Built-in support for peer-to-peer networking, but only for up to five computers. * The backup utlity is not installed by default, but is included on the CD. Windows XP Professional Edition * Includes extended support for security between multiple users on the same machine. * Better support for peer-to-peer networking, plus support for joining a "Windows NT domain." * The backup utlity is installed by default. * The Professional edition includes the following components not found in the Home edition: o Administrative Tools (in the Start Menu and Control Panel) o Automated System Recovery (ASR) o Boot Configuration Manager o DriverQuery o Group Policy Refresh Utility o Multi-lingual User Interface (MUI) add-on o NTFS Encryption Utilitiy o Offline Files and Folders o OpenFiles o Performance Log Manager o Remote Desktop o Scheduled Tasks Console o Security Template Utility o Taskkill o Tasklist o Telnet Administrator * Provides support for multi-processor systems (2 or 4 CPUs), Dynamic Disks, Fax. http://www.annoyances.org/exec/show/article10-002 Sp+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå