RBW Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 To terabyte fra LaCie Kort tid etter å ha presentert I-O Datas nyeste kreasjon får vi høre om hva LaCie har å by på. En modell med hele to terabyte kapasitet kommer i løpet av våren 2005. Les artikkelen her Lenke til kommentar
tbend Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Skjønner ikke vitsen. Hvem skal ha en slik boks uten å ha warez på den? Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 OOoooh.. det er jo ett lite datasenter i seg selv... synd, de skulle vært raskere, med eksternt scsi eller s-ata grensesnitt.. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Når skal de si stop? har man virkelig bruk for noe sånt som dette? Jeg har værtfall ikke det. Hadde vært litt kjekt om dem heller hadde fått presset ned 2 terabyte i en litt mindre form, til en ikke så alt får dyr penge, men det skjer vel ikke i den nærmeste fremtid... Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 ser jo ut som en liten datamaskin Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Skjønner ikke vitsen. Hvem skal ha en slik boks uten å ha warez på den? Tja, små firmaer som trenger mye plass på filserveren sin f.eks? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 da er det jo billigere å kjøpe interne disker Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 da er det jo billigere å kjøpe interne disker For noen er det mer praktisk å ha ''alt i ett''. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hvilket igjen bringer oss tilbake til warez.. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Gi meg den bare med SAS-SCSI.. Da skal filserveren min være komplett.. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 2 Terabyte med interne disker vil være milevis raskere enn den tassen der. Veit ikke helt om begrepet "ekstern harddisk" er helt dekkende når den eksterne harddisken er større en PCen. Blir jo snart PCen som er ekstern i forhold til disken Denne disken ligger vel i fantasilandet sammen med Intel P4 Extreme Edition. Ikke ment for salg, kun papirlansert så de kan skryte av at de har større oppsett enn I-O Data. Tror Knick Knack engang kalte P4 Prescott for teknologi-onani... dette må vel være byte-onani ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg forstår rett og slett ikke poenget med den der. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Igjen, de er jo forsåvidt ok de greiene der, men de burde hatt nett. Kan funke ok som en backupmaskin. Men for dyrt for en "hjemmesnekrer" som meg, like greit å stappe vanlig disker i ett tower. AtW Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 da er det jo billigere å kjøpe interne disker For noen er det mer praktisk å ha ''alt i ett''. alt er jo ikke akkurat i ett når du må ha en svær boks ved siden av pc'en som er på størrelse med selve pc'en, må vel være mer praktisk å ha alle diskene inni pc'en og ikke utenfor i en 20 kilos stålboks....men men Lenke til kommentar
chma Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Videoredigering på laptop, enten pc eller mac, da holder det ikke men en og annnen 300gb disk. Fordelen her er og at det er mulighet til å kjøre Raid noe som er greit så du ikke mister flere månder med arbeid. Ellers så kan det jo hende du ikke har mer plass i kabinettet og nytt kabinett og da med evnt disker i denne størrelsen, kontroller av ok kvalitet så blir det fort dyrt det og... Et annet problem kan og bli PSU om du har mange disker fra før noe som igjen vil føre til utgifter, med andre ord dette er kanskje ikke så uøkonomisk som det ser ut. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Skjønner ikke vitsen. Hvem skal ha en slik boks uten å ha warez på den? Her på jobben er eksterne disker med mye kapasitet en kjært medlem av familien. Det produseres enorme mengder data som så sendes til andre land/ steder. Å overføre f.eks. 5TB med data over nettet tar ganske lang tid (og er ustabilt) framfor å sende en boks.... Med tanke på backup for mindre bedrifter er det ypperlig og. Enkelt å bruke og enkelt å oppbevare. Slik jeg forsto det er diskene utagbare her. Og det er positivt! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Lurer på hvilke disker den er basert på. Hitachi's nye 5-platers 500GB-disk? Eller Seagate's nye 500GB-disk? PS. Prisen blir nok skyhøy. Regn med at 2TB-boksen koster mellom 15 og 20 tusen. En billig PC med 4 eller 6 SATA-ontkater på hovedkortet og 8 stk 250GB-disker hadde sikkert kostet en del mindre. Trolig fra rundt 11-12 tusen. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvilket igjen bringer oss tilbake til warez.. Skikkelig innskrenket tankegang her ja.... Hvis du kopierer en film fra dv-kamera, så blir timer fort gigabytes. Med andre ord. Familier som har film av familien skal ikke ha mange timer dv-film før en vanlig 300 GB disk blir full. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 BennyXNO Jeg går ut ifra at svaret ditt var din form for vridd, humørløs, akademisk programmerer humor. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 BennyXNO Jeg går ut ifra at svaret ditt var din form for vridd, humørløs, akademisk programmerer humor. Nei, synes bare innleggene som sier at kun warez folk trenger så mye plass er sneversynte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå