ways Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 noen programmer som tar inn en mappe med store jpg, og spytter ut mindre bilder med html ++ for å legge rett på web? (likt f.eks. arles i win) Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 konqueror kan gjøre det, med to museklikk! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 gthumb gjør det. Veldig enkelt og stilfult også preinstallert på masse linuxmaskiner (i alle fall redhat) Lenke til kommentar
ways Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 bruker gnome @ ubuntu, så jeg prøver meg på gthumb sin først, ettersom jalbum må installeres, men takk for forslagene! Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 hvordan får dere den til å spytte fram html koden? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Marker de bildene du vil ha i web-albumet, og gå til verktøy -> Opprett web-album. Lenke til kommentar
ways Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 litt lite instillingsmuligheter, men ble greit nok når jeg skiftet template. godt nok til at jeg ikke gidder installere noe annet foreløpig. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 igal. -- Fins utruleg mange slike program. Eg lurte på om eg skulle skrive mitt eige for litt sida, men etter litt fann eg ut at det fins jo så utruleg mange at det er betre å berre lage eit eige skin eller noko ;·) Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Marker de bildene du vil ha i web-albumet, og gå til verktøy -> Opprett web-album. tnx. gthumb er konge en annen ting; har en haug med bilder som jeg skulle lagt ut på nette. Skal jo da seff bruke den thumbnail funksjonen. Det enseste problemet er at bildene er på nesten 1mb per bilde. Det får ikke plass på den stakkars gratis web servern min :O Kan gthumb resize bildene eller noe annet magi for at dem skal bli mindre i størrelse (kb)? Lenke til kommentar
ways Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 det er jo en del av poenget. "resize if over 800x600". står midt på der. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Marker de bildene du vil ha i web-albumet, og gå til verktøy -> Opprett web-album. tnx. gthumb er konge en annen ting; har en haug med bilder som jeg skulle lagt ut på nette. Skal jo da seff bruke den thumbnail funksjonen. Det enseste problemet er at bildene er på nesten 1mb per bilde. Det får ikke plass på den stakkars gratis web servern min :O Kan gthumb resize bildene eller noe annet magi for at dem skal bli mindre i størrelse (kb)? I Web-Album-skjermbilde er det en avkrysningsboks for "Kopier originaler til mål". Aktiver den. Nå er "Endre størrelse hvis større enn:"-rulleboksen blitt tilgjengelig. Velg hvilken størrelse du vil resize store bilder til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå