efikkan Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Det stemmer det. Men jeg har mistanke om at Blizzard ikke har oppgitt informasjon om absolutt alle oppskriftene. Men disse er som sagt mulig å finne ut med å pakke ut filer fra spillet. Hvordan da? Jeg har veldig lyst å ha mye bedre skjold og equip til Desert Mercenery'en min Men det at "infoen på diabloii.net når det gjelder d2 er ikke særlig oppdatert" er helt korrekt. F.ek. på M'avina's Caster står det " 10% Chance of casting Slvl 3 Nova When Struck", men på Arreat Summit står the "-On Striking" Jeg var enig med Feh, det skulle bli "Quote", men det registrerte den tydelig vis ikke. (Jeg gadd ikke å fikse det). Lenke til kommentar
skabbus Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 For MF burde du lage en sorc med maaaasse MF equipment. Siden de er avhengig av skills kan du bruke relativt dårlig equipment for MF. Du burde ha mye faster cast rate når du teleporter til bosser for å ta dem. Selv anbefaler jeg Mephisto og Pindleskin på Hell. Jeg har en lvl 94 sorc med cirkus 620 MF. Har fått Shako, Oculus, hele Tal-Rasha, Stone of Jordan, Ormus's Robes, Ist rune, Um rune og drøssevis med andre uniqes og hele sets. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Barbarian er vel den ultimate MF char, eller? Hørte/leste et sted at den har litt mer naturlig MF, og de har find item, og man levler gjerne litt mer str og dex på en barbarian enn på en sorc, så de kan bære tyngre, og evt bedre mf armor. og barbarian kan duale noen våpen.. det er dyrt, men i 2 6-socket naga (axe) med bare ist i blir det alene en god del mf. en 4-sockt armor, 3 sockt helm (4 hvis det finnes) 4 socket shield med bare ist i... mf gloves amulet, rings og boots så får du litt MF correct me if im wrong Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Barbarian er vel den ultimate MF char, eller? Hørte/leste et sted at den har litt mer naturlig MF, og de har find item, og man levler gjerne litt mer str og dex på en barbarian enn på en sorc, så de kan bære tyngre, og evt bedre mf armor. og barbarian kan duale noen våpen.. det er dyrt, men i 2 6-socket naga (axe) med bare ist i blir det alene en god del mf. en 4-sockt armor, 3 sockt helm (4 hvis det finnes) 4 socket shield med bare ist i... mf gloves amulet, rings og boots så får du litt MF correct me if im wrong Ja barbarian kan kanskje ha mer mf pga. han kan ha to våpen (med 180 MF hver). Jeg tror det er maks 3 sockets på hjelmer. Om barnarian har mer MF en andre, eller ikke, er ikke godt å si. Men alt som står om d2(og andre spill også) som ikke kan bekreftes av produsenten(i dette tilfellet blizzard), må tas med en klype salt. Men selvsagt, det kan også stemme. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 en barb kan ha mer mf ja. 2x180 sverd (6 sock sverd med tilsammen 12 ist runer)= 360% mf. En sorc kan maksimalt ha enten: 4 sock sverd med ist runer=120 mf, eller Alibaba med 2*ist runer= ca. 140-160 mf tror jeg?. og skiold med 4 ist=120 mf. Og resten av utstyret kan være det samme på begge chars, men barb har littegrann mer enn sorc. Uansett, av 5 år d2 online (b.net) erfaring, har ikke MF så veldig mye å si. De beste itemsa finner man helt tilfeldig nesten uansett. Da jeg dreiv å botta (pindlebot), så hadde jeg en lvl 97 sorc med ca. 20% mf... henne fant wf, gf, storm etc. i fleng... (riktignok i 1.09). I 1.10 ser jeg ikke mye forandring. MF øker bare hyppigheten av uniques/rares/sets, men ikke kvaliteten . Runer (som er noe av det som er mest verdt i 1.10) dropper uavhengig av mf. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 MF øker vel sannsynligheten for å finne unike/rare/sets, og minker muligheten for å finne cracked/damaged/osv. Jeg har lest at på 1.09-patchen ville du finne kun unike/rare/set-ting om du hadde over 3000 MF. Om dette stemmer/stemmte vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Tviler på at det var tilfellet Max mf en kunne ha i 1.09 var vel: Barb lvl 99: 2x180mf sverd=360 shako PT=74 Skullders'ist'=123+25=148 goldwrap=30 chanceguard=40 bugged war traveler=100 2xOculus ringer=100 rare amulet=50 40x7% mf sc=280 Totalt=1182. Jeg og en kompis prøvde akkurat dette (bare at amuen vår var 49% mf, ikke 50 ). 1182 er ca. 1/3 av 3000, men vi fant ikke på langtnær 1/3 unique/set items (hvis 3000 skulle være slik at man bare fant rare/set/unique). Derimot opplevde vi å faktisk finne mindre med så mye mf, enn hvis vi bare hadde 200-300. Vi sjekket 400 runs, jeg var sorc, han hadde barb. 200 drepte barb, 200 drepte jeg (med sorc@~200 mf). Med sorcen fant vi en del ting (som var bra den gangen, baranars, 2*shako, eagle, 1 soj og noen ravenfrosts. Med barben var det beste vi fant en highlords amulet og en doombringer. Og jeg hadde en liten feil i mitt siste inlegg. Sorc kunne ha brukt et 6 socket phase blade med ist runer det ville gitt mer mf enn alibaba istist Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har fått Shako, Oculus, hele Tal-Rasha, Stone of Jordan, Ormus's Robes, Ist rune, Um rune og drøssevis med andre uniqes og hele sets. flott at du får masse. Men stats for å finne runer er upåvirket av MF. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Droppes det mye mer syke ting på b.net enn på single/multi player i 1.10 ? Endret 17. mars 2005 av Kurt P Lenke til kommentar
Feh Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 nei, det dropper ikke mer kurt P, men man spiller ofte sammen, og da øker sjansen for mf (flere spillere). Pluss at man tar f.eks "mephruns", "baalruns" etc. mange ganger etterhverandre... En annen viktig ting på b.net er at man trader med andre. Hvis du finner noe bra, men så er det til druid og du er ama, så kan du bare gå til en egen chatte kanal, eller et "tradegame" og bytte med noe som amaen din trenger. På Singleplayer har jeg 1 char, en lvl 56 barb med bare noe piss items På b.net har jeg en lvl 87 hammerdin, 74 javazon og 88 meteorb sorceress. Hammerdin har alt bra utstyr som hoto, enigma, maras etc. Og så har jeg 13 ist runer i tillegg... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Tviler på at det var tilfellet Max mf en kunne ha i 1.09 var vel:Barb lvl 99: 2x180mf sverd=360 shako PT=74 Skullders'ist'=123+25=148 goldwrap=30 chanceguard=40 bugged war traveler=100 2xOculus ringer=100 rare amulet=50 40x7% mf sc=280 Totalt=1182. Jeg og en kompis prøvde akkurat dette (bare at amuen vår var 49% mf, ikke 50 ). 1182 er ca. 1/3 av 3000, men vi fant ikke på langtnær 1/3 unique/set items (hvis 3000 skulle være slik at man bare fant rare/set/unique). Derimot opplevde vi å faktisk finne mindre med så mye mf, enn hvis vi bare hadde 200-300. Vi sjekket 400 runs, jeg var sorc, han hadde barb. 200 drepte barb, 200 drepte jeg (med sorc@~200 mf). Med sorcen fant vi en del ting (som var bra den gangen, baranars, 2*shako, eagle, 1 soj og noen ravenfrosts. Med barben var det beste vi fant en highlords amulet og en doombringer. Og jeg hadde en liten feil i mitt siste inlegg. Sorc kunne ha brukt et 6 socket phase blade med ist runer det ville gitt mer mf enn alibaba istist Det var noen som hadde laget en "kalkulator" som kunne regne ut dette. Selvsagt er det nærmest umulig å få 3000 mf(uteb juks), men det hadde vært stilig. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 nei, det dropper ikke mer kurt P, men man spiller ofte sammen, og da øker sjansen for mf (flere spillere). Pluss at man tar f.eks "mephruns", "baalruns" etc. mange ganger etterhverandre... En annen viktig ting på b.net er at man trader med andre. Hvis du finner noe bra, men så er det til druid og du er ama, så kan du bare gå til en egen chatte kanal, eller et "tradegame" og bytte med noe som amaen din trenger. På Singleplayer har jeg 1 char, en lvl 56 barb med bare noe piss items På b.net har jeg en lvl 87 hammerdin, 74 javazon og 88 meteorb sorceress. Hammerdin har alt bra utstyr som hoto, enigma, maras etc. Og så har jeg 13 ist runer i tillegg... Ja det må jo være i trade at folk for tak i sakene sine. For hvis det er Baal rund, mephrun osv osv, så er det jo liten sjanse for at du får tak i det som passer deg når det er 7 andre griske gribber som skal ha sakene som droppes.. Lenke til kommentar
Havcard Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Om jeg er alene i et TCP/IP-game med /players 8, finner jeg da like bra ting som om det hadde vært 8 spillere i gamet??? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Om jeg er alene i et TCP/IP-game med /players 8, finner jeg da like bra ting som om det hadde vært 8 spillere i gamet??? Du får i alle fall vanskeligere motstandere og mer experience. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 /players 8 øker sjansen for drops også (såvidt jeg vet?) Det er ikkenoe problem å finne items i public 8 player games... det gjelder bare å trykke ALT så mye som mulig, og være kjapp med musa, samt å stå midt i klynga når f.eks baals minions blir drept... Hvis charen din ikke tåler å stå midt i klynga, når det er 7 andre folk der, har du bare rett og slett laget en dårlig char Tipper 90% av alt jeg har, har jeg fått via trades. Eneste items jeg har finni som jeg har nå, er et par raven frosts og et par war travelers . Har funnet en del runer da... det hjelper mye på økonomien. Samt at jeg er en racer til å trade Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Ja det kan kanskje være en fordel å holde ALT konstant nede til tider. Lenke til kommentar
Havcard Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Når man er Sorceress, kan man ikke bruke Telekinesis for å ta opp Items? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Når man er Sorceress, kan man ikke bruke Telekinesis for å ta opp Items? ja, men ikke alle typer items. det er bare potions, scrolls, gold (tror jeg) arrows, kanskje charms, er ikke sikker sjekk arreat summit's skill chart for korrekt info Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg og en kompis prøvde akkurat dette (bare at amuen vår var 49% mf, ikke 50 ). 1182 er ca. 1/3 av 3000, men vi fant ikke på langtnær 1/3 unique/set items (hvis 3000 skulle være slik at man bare fant rare/set/unique). Derimot opplevde vi å faktisk finne mindre med så mye mf, enn hvis vi bare hadde 200-300. Vi sjekket 400 runs, jeg var sorc, han hadde barb. 200 drepte barb, 200 drepte jeg (med sorc@~200 mf). Med sorcen fant vi en del ting (som var bra den gangen, baranars, 2*shako, eagle, 1 soj og noen ravenfrosts. Med barben var det beste vi fant en highlords amulet og en doombringer. Og jeg hadde en liten feil i mitt siste inlegg. Sorc kunne ha brukt et 6 socket phase blade med ist runer det ville gitt mer mf enn alibaba istist Det er slik det funker i det hele tatt. Har du 1182 mf, så har du 1182% større sjanse for å finne magic items. Rare er enda mindre, sets enda mindre igjen, og vanskeligst av alt er Uniques. Jeg veit ikke helt tallene, men 1182 mf kan f. eks. gi deg 100% større sjanse til å finne Uniques. Dvs at du finner dobbelt så mange uniques som en character uten mf. Altså, ikke se forfærdelig mye egentlig. En barbar kan ha mer mf, ja. Men telesorc/javazon kan runne mye kjappere, og det er verdt ett tap på +/- 150 mf. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg lurer på hvor mye mf har og si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå