Phyro Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Hvor i all verden finner jeg en slik kabel? Kan vel finne det meste på el-kjøp, men skulle vel helst hatt en kabel som gikk over til coax. Jeg har sett på komplett.no og spurt på en del databutikker i nærheten, men fikk lite hjelp der. Må jo koble lydkortet til Surroundforsterkeren min. Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Er det ikke bare å bruke en vanlig stereo kabel og splitte den da? Ellers så får du det nok på nærmeste hi-fi butikk. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Er vel samme kabelen som du bruker på minidisc sånn optisk minijack plugg. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Dette var noe jeg sleit lenge med. Jeg vet ikke hva du har tenkt til å bruke PCen til(om du vil dekode AC3-lyd fra DVD-filmer eller om du vil spille spill). Hvis du skal spille spill, så får du KUN Stereo-lyd ut av SP/DIF-utgangen! Etter en del research på dette området, så fant jeg ut at SB Audigy bare sender ut stereo-signaler fra lydutgangene. Du får bare 5.1 lyd gjennom SP/DIF kontakta hvis du spiller av "rå" AC3-filer. Ellers får du bare stereo. Løsningen på dette problemet var å kjøpe tre stereo-kabler(minijack -> 2xPhono) og bruke tre av utgangene på lydkortet: SP/DIF, Line out og Rear out. Phono-kontakten kobla jeg rett til forsterkeren - følg veiledningen som følger med lydkortet for tilkobling av analoge 5.1 høyttalere. Ulempen er selvfølgelig at det er lydkortet som "dekoder" AC3-lyden. Med andre ord: Lyden hakker hvert 10. sek. uansett hvor kraftig maskin du har! Dette gjelder bare på DVD-filmer! Hvis du derimot har planer om å bare se DVD-filmer bør trenger du bare å kjøpe en vanlig minijack -> 2xRCA/Phono. Sett minijack-pluggen i SP/DIF-utgangen på lydkortet og en av phono-kablene i dekoderens SP/DIF inngang. Det er så godt som umulig å få tak i minijack til SP/DIF, men siden RCA og SP/DIF har lik størrelse spiller det liten rolle. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Bruker her ei spdif kontakt som går over i en digital din kontakt eller noke sånt,fulgte med Creative DTT-3500 anlegget eg kjøpte, vil påstå at spdif kontakta er lengre enn vanlig minijack kontakt (men det er vel sida den treng fleire signal frå den digitale utgongen for å få beire enn stereo lyd) sikkert feil bruk av en eller anna kontakttype i det oppom men. Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 uffda, så det er så vanskelig ja. Når jeg blir stor skal jeg lage lydkort med coax tilkobling på så... De gjør jo alt for å gjøre ting vanskelig for folk. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 OT: Det finnes lydkort med TosLink- eller/og koax-digitalutgang, men Audigy har jo et sånt 5,25" innsettbart drev for tilkoblinger. Dyrt, dog. Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Det er Live Drive du mener. Det har jeg også lett en del etter. Men de selges bare løst på Creative sine nettsider tror jeg... Uansett så selges et "datterkort" med coax kontakter. Det koster vel rundt 500 spenn... Jeg skulle heller kjøpt en kakeboks tror jeg. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 18:14, Phyro skrev:Det er Live Drive du mener. Det har jeg også lett en del etter. Men de selges bare løst på Creative sine nettsider tror jeg... Stemmer det. Tror den heter Audigy Drive eller.no Quote: Uansett så selges et "datterkort" med coax kontakter. Det koster vel rundt 500 spenn... Hercules sitt _lydkort_ med TosLink inn _og_ ut koster 550.... Quote: Jeg skulle heller kjøpt en kakeboks tror jeg. Wtf? [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-06-20 22:04 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå