Gå til innhold

Hjelp med å "hente" mer plass.

Paulex

Anbefalte innlegg

Jeg har bare 6 giga byte på HD som windows er installert på.

En kompis sa dette burde holde, jeg tvilte, men nå sitter jeg med en på 6 giga.

Denne er UMULIG å få slettet noe plass på, MEN den andre partisjonen av denne HDD er omtrent helt ledig. er på 170 elno.

Er det en enkel måte å bare overføre litt av denne plassen til den andre partisjonen?

Nå klarer jeg ikke engang å lagre ting jeg fikser i photoshop, fordi scratch--disks are full :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan greier du å fylle 6GiB på C: uten å kunne slette/flytte noe?

Ponget er at da må jeg slette viktige filer o.s.v.

Jeg installerer alt av spill o.s.v. på de store.

Spørsmålet var bare om noen visste om ett lett program å få denne til å hente litt mer plass.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk samme problemet, har fylt 9 av 10 gig med windows partisjon. har ikke installert noe annet enn vanlige programmer som windows + winamp osv...

Er jo såklart en enkel måte å løse dette, format c: :p

Uansett... er litt merkelig det fyller seg på den måten, den samlede plassen ting tar er ikke 9 gig, allikevel er det bare 1 gig ledig merkelig =)

edit : den samlede plassen er 6 gig, men fortsatt bare 1 gig ledig :p

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Hei

Et tips er kanskje å flytte swap filen til den andre partisjonen (hvis du ikke allerede har gjort dette). Men det beste tipset er nok å benytte PartitionMagic til å utvide din C: partisjon som allerede nevnt.

En annen ting du kan se på er eventuellt å sette opp komprimering på en eller flere kataloger som tar stor plass. Merk bare at dette kan gå ut over ytelsen til maskinen samt at det er ikke noe poeng å gjøre dette på mapper som inneholder f.eks. Zip og JPEG filer da disse allerede er komprimerte og da tjener du ingenting.

Regards

Bjørn S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...