Gå til innhold

Boot errer under oppstart


Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg spurte om det samme for en stund siden men nå er den så langt nede på siden at ingen legger merke til den lenger

 

Jeg måtte ta ut IDE kabalen til C harddisken min for å komme til noen skruer, og da jeg skulle starte naskinen igjen hadde jeg glemt å sette i kabelen igjen og fik naturlighvis boot error jeg skrudde av maskinen satte i kabelen og fikk feilen igjen. jeg sjekket om alle ledninger var i ordentlig og at det var de riktige ledningene, og det var det. Og fremdeles samme feil, altså: Boot disk error, pleas insert sytem disk. Siden jeg hadde tenkt til å formatere harddisken og reinstralere windows for å fjerne alt dritten som hadde samla seg opp på harddisken så flytta jeg harddisken over på en annen maskin. Da jeg så på harddisken fra den maskinene var alt som det skulle, jeg formaterte disken. Flytta den tilbake til maskinen instralerte windows, og alt gikk uten problemer. Men etter at jeg skule restarte maskine for første gang etter å ha instralert windows på nytt, etter å ha instralert el del drivere og sånt så fikk jeg samme feil som jeg hadde fått helt i starten.

Noen som har et tips om hvordan jeg kan fikse dette problemet???

 

Jeg har foresten 3 harddisker (1 på et kontrollkort)

 

Dette innlegget har blitt redigert av mattivc, 30/01/2005 : 19:42

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg har funnet ut en ny ting: hvis jeg lar xp cd en bare stå i under oppstart og ikke trykker enter når det står: press enter to boot cd, så går det helt fin og jeg kommer inn i wondows. Men hvis jeg ikke har den i under oppstart så går det ikke. Noen som har peiling på hva dette kan komme av???

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar

Mulig du ikke fikk til å lage en boot sector på den disken reinstallerte windows på? uten bootsector (normalt 8 mb), vil ikke maskinen boote fra disken... Mulig det er det som er problemet, men jeg husker ikke om bootsector blir lagt inn på disken som standard når man legger inn windows på en formatert harddisk (tom), eller om man må velge dette under install...

 

Hadde noe av dette problemet selv da jeg tok ut en gammel HD og satt inn en ny, husker jeg fikk sp.m om å lage boot sector da jeg installerte, og da jeg lagde dette funket det som faen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...