michaelgrytten Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg trenger hjelp til å finne en ekstern harddisk, den skal være på minst 300GB og ha 7200RPM. Prisen bør helst være under 2000kr. Og om det er noen som har personlige erfaringer positive/negative skriv det også. På forhånd takk Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Tror du sliter med å finne noe under 2000 Denne er jo veldig close da Maxtor 300GB Endret 31. januar 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Et kjent problem med alle eksterne disker er VARME! Vær klar over dette. Man kjøper ikke en ekstern disk for å ha den stående på 24/7. Maxtor har vel blitt store på eksterne disker. Mange av de som dør.. om det kommer av feilbruk eller dårlig kjøling/disker vet jeg ikke. Har en 250/7200 disk sjøl og den lever i beste velgående, men er ikke den datatingen som blir mest brukt her. Lenke til kommentar
mokolotivet tåmmas Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Når det gjelder Maxtor sine eksterne harddisker så må du ikke finne på å kjøpe "Maxtor OneTouch", da denne ikke har innebygd vifte og blir ekstremt varm. Maxtor sin nye OnetouchII har innebygd vifte (du må virkelig lytte for å høre den), og denne blir ikke varm. Noe som igjen øker levetiden. Jeg skal selv kjøpe med Maxtor OnetouchII nå. Har ikke hørt om noen problemer av denne harddisken fra min vennekrets. Lenke til kommentar
michaelgrytten Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) takker- ser ut som det blir Maxtor OneTouch II her og men leser på komplett : http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=303455&cks=PLS at folk har hatt en del problemer med den. hva tror dere? Endret 6. februar 2005 av michaelgrytten Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Et kjent problem med alle eksterne disker er VARME! Vær klar over dette. Man kjøper ikke en ekstern disk for å ha den stående på 24/7. Har hatt min stående i boden på en Linksys Network Storage Link, men her i forrige uke tok jeg den ut, formaterte og koblet den på maskinen jeg har i stuen. Har av gammel vane lat disken stå på hele tiden. Men jeg merker nå at den aldri spinner ned og litt varm Det kan vel ikke være sunt.. Må vel kjøpe meg en ny intern disk til stuemaskinen istede. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 takker- ser ut som det blir Maxtor OneTouch II her og men leser på komplett : http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=303455&cks=PLS at folk har hatt en del problemer med den. hva tror dere? Det er med Maxtor som med testing av qtec, uansett hvor godt kabinett qtec har laget skal alltid folk nilete etter feil, og finner("Finner") dem. Har personlig ikke hatt noe problem med Maxtor. Lenke til kommentar
parob Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Et kjent problem med alle eksterne disker er VARME! Vær klar over dette. Man kjøper ikke en ekstern disk for å ha den stående på 24/7. Vi har to Maxtor OneTouch 250GB disker her (den gamle typen, ikke OneTouchII). De står på 24/7. Den eldste er vel et år gammel eller noe sånt. Når jeg tar på kabinettet så kjennes jo aluminiumen faktisk kald ut, ingen tendens til varme. Er de så varme på innsiden uten at det kjennes utenpå? Får man noen advarsler om at skal knele, en ulyd eller noe sånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå