håvard87 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hallois! Jeg driver å lager hjemmeside, men har litt problemer med bakgrunnsbilder. Problemet går ut på at jeg gjerne vil strekke bildet slik at det fyller hele skjermen uansett hvilken oppløsning man har - slik som med "desktop-bilder", da får man valg om man vil ha bildet midtstilt, side ved side eller strukket! Jeg vil gjerne ha strukket bakgrunnsbildet på hjemmesida mi! Det er så irriterende å se et helt bilde + kanten av samme bildet en gang til ved siden av når man ser det på en skjerm med høyere oppløsning. Dette må da være mulig å fikse? Plis, hjelp meg! Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det går dessverre ikke. Ikke det at bildet blir fint i høye oppløsninger da heller Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Det går dessverre ikke. Ikke det at bildet blir fint i høye oppløsninger da heller Går det ikke? Det er jo vanvittig! Utrolig rart at dette ikke er en funksjon/mulighet i FrontPage. Går det ann med andre programmer da? Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ikke noe er umulig, hvis du vet bredden på siden, noe man kan få via et Javascript eller et annet skript, vel du får da bredden som vi kaller X. Der i html'n hvor background img skal være, styler du dette, med width:X px; Dvs, det går ann, men det anbefales ikke i det hele tatt fordi man må ta høyde for at bilde kan ha bredde opp mot 2000px, så da må størrelsen på bildet være deretter, dvs at siden din får maaaaaaaaaange flere kb å laste ned enn nødvendig, noe som kan medføre at siden din blir treg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå