RolfB Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har en pacardbell pc med huston3 hovedkort. ca 4årgammel.Har hatt win 98se på den men har nå xp pro.I maskinvareguiden står det at jeg kan ha 2 stk 256 sdram brikker. Det jeg lurer på er om jeg kan ha mer ram nå siden jeg har instalert xp pro? og kan jeg bare bruke sd ram eller kan jeg ha en annen bedre ramtype?? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 spør hva du legger i mer ram; flere brikker eller mer MB? Har du to ram-slotter kan du jo bare ha to ram-brikker, men jeg mener Hovedkortet ditt støtter mer ram ja(i form av megabyte) ) Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg tenkte på mer mb.Jeg har kun 2 pci slots på kortet. I maskinvareguiden står det at det støttes optil 512mb ram,men den guiden er gammel og nå har jeg instalert xp så kansje det går å sette inn mer?? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) PCI-slots har ingenting med minne og RAM å gjøre, du tenker nok på minneslotter. Hvis hovedkortet ditt støtter det, kan du fint kjøpe mer RAM. Win XP skal helst ha 512 i minne, men winXP gir ikke noen begrensning av hvor mye minne du kan ha........ Hvis du har to minne-slotter kan du sikkert ha 2*256 minnebrikker, men sjekk på hjemmesiden til leverandør/brukermanual. Edit: XP gir ikke deg mulighet til å innstallere mer minne enn det hovedkortet støtter.... Endret 31. januar 2005 av stigen1 Lenke til kommentar
Lumet Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Quote: Win XP skal helst ha 512 i minne, men winXP gir ikke noen begrensning av hvor mye minne du kan ha........ Åh? har hørt at xp aldri vil utnytte mer en 1500 mb? er ikke sikker da! Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Vennligst oppdater emnefeltet til noe som gir mening. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Quote: Win XP skal helst ha 512 i minne, men winXP gir ikke noen begrensning av hvor mye minne du kan ha........ Åh? har hørt at xp aldri vil utnytte mer en 1500 mb? er ikke sikker da! Jeg prøvde å forklare det litt enkelt, siden trådstarter trodde at ved å innstallere XP fikk han mulighet til å sette inn mer minne på HK...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå