Gå til innhold

ikke nokk uttak :S

Gjest Slettet+1242

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1242

Hei!

Jeg har et kabinett med 4 kabinett-vifter..men problemet er at jeg har ikke nokk "uttatk" på HK,,,så jeg lurte på om det var noen som viste om en god løsning.

Og siden vi er i siget, kan jeg vel også spørre et spørsmål om ledningen som går fra HK og til HDD og Floppy etc..

Mine er så stygge åg breie..har sett slike "tynne" runde, men finner ikke noe .

Takk for hjelp på forrhånd

Torstein OK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er litt forsiktig og bruker en spiss og skarp tapetkniv eller noe så kan du lage rund harddisk kabel en vanlig flat kabel (harddisk kabel).

Tell opp ca 10 ledninger og lag et LITE snitt mellom to ledninger på kabelen, spissen på kniven skal bare såvidt gå gjenom isolasjonen uten å skade de tynne ledningene. Finn snittet og riv de 10 ledningene fra resten av kabelen til de er helt inntil kontaktene.

Tell opp 10 nye og snitt og riv gjenta til du har splittet kabelen i ca 8 mindre flatkabler, sett en runde tape her og der på bunten eller strips rundt den så den blir samlet.

Har laget mange sånne kabler både til meg og venner og det er mye mindre risikabelt enn det høres ut som. Jeg bruker bare å splitte og bunte den lengste delen på kabeldelen.

Strøm splittere og overganger har de vel f.eks på microplex.no

Endret av Launch
Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...