Gå til innhold

Hvorfor bil til 300 000, men ikke stereo?

Anbefalte innlegg

Satt nettopp å leste denne artikkelen i vg. Hvorfor blir folk som bruker nermere 1 million på hjemmekino omtalt som gale, imens folk som bruker pengene på mer "fornuftige" ting ikke blir det. Hvis en kjøper en bil til 1 million blir dette ofte sett på som mer fornuftig en èn som bruker like mye på hjemmekino.

Bilen bruker du jo gjerne 1-2 timer om dagen. Et stereoannlegg, et tv, en pc osv. bruker du en del mer, det gjør ihvertfall jeg. Et hjemmekinoannlegg taper seg heller ikke i verdi i samme grad som en bil og etter et par år kan du gjerne selge det for litt mindre en nyprisen.

Hva synes dere?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=263317

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Entusiastene merker nok forskjell på et annlegg til 300k og et til en million. En som ikke er intressert i biler i det hele tatt kunne nok lett trodd at en eller annen blodrød japsebil med masse klarlakk og vinger, stylingkit ++ hadde kostet en million.

Lenke til kommentar

Vel, det å bruke 1 million på lydanlegg går jo ikke bare på forsterkere og høyttalere.

Ofte blir et rom ombygd til kino, med lydisolering og andre ting med vegger for at lyden skal bli best mulig, i tillegg til at prosjektor, lerret, stoler og slikt kjøpes inn.

En vanlig forbruker ser forskjell på et rom det er brukt 20 000 på hjemmekino til, og et det er brukt 1 million på. ;)

EDIT: Det bildet vi så der ga ikke noe inntrykk av hva han har gjort. Teite VG!

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

noen prioriterer bil, noen prioriterer data, andre bruker alt de har på lyd...

alt etter interessen...

men det er mer normalt å bruke 300k på bil, fordi bil er mye dyrere enn lyd-anlegg, akkurat som at det er normalt å bruke 2 mill på hus, men ikke på bil...

men for all del, bruk så mye penger på lyd du bare vil

Lenke til kommentar
De viste liksom en stusselig plasmaskjerm. :hrm:

Uansett, sjekk ut www.minhjemmekino.no :love:

Der har du gutta!

Har en ting å si: Fy feite!

Men tilbake til temaet: Det blir selvfølgelig mye mer oppstyr når folk gjør ting som blir sett på som uvanlig av folket. I dette tilfellet var det hjemmekino til 1 mill. som er langt sjeldnere enn bil til 1 mill. og derfor mer uvanlig. Dette vekker oppsikt og VG kan jo ikke skrive om hvordan du skal få sprø svor i slutten av januar og derfor skriver de om dette for å fylle ut den teite nettsiden sin.

Lenke til kommentar

Det blir litt feil å sammenligne bil og hjemmekino. De aller fleste ser ikke behovet for en high-end for hjemmekino til 300.000. Dette er et nisjemarked for entusiaster. Samtidig får man en helt grei bil til den samme prisen.

Å kjøpe bil til en mill er helsprøtt...

Alt er relativt. Hadde jeg hatt inntekter til å forsvare et slikt kjøp, hadde jeg ikke stusset på å spandere 1 million på bilkjøp.

Lenke til kommentar

Tull folkens! man må få kjøpe det man har lyst til...

Selv bruker jeg veldig lite på mat, klær og annet viss vi sammenligner med kameratene mine. Men jeg har flere duppeditter, et videokamera, digg bærbar, gode ski, karbonhjelm osv og slikt... Derfor er det mange som tror jeg er rikere enn dem, men jeg er bedre å disponere pengene mine.

Dette er nok også en mann som er bedre til å disponere pengene sine enn folk flest. Og det er en fin ting som vi ikke bør angripe han for. Bruk pengene på store ting dere kan ha god nytte av folkens.

For det andre er jo det helt klart at dette er denne mannens hobby. og de som har fulgt med litt har fått med seg at det ikke er noen ting som er så viktig som å ha en hobby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...