H&Dfanatic Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Dette gjelder 6600GT i agp fomat. trenger det kortet som gir best bang for the buck. Mest effekt for pengene. Har hørt mye fint om viften til MSI og effekten til XFX. Ellers er det veldig mange ute med mange produsenter å velge immelom. Trenger hjelp.. Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det er veldig mange topicer om dette. Har vært innom 3 lignende idag... Her er en av de: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=351686&st=0 Lenke til kommentar
Erik--- Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Den tråden du nevner der gjaldt jo pci-e Lenke til kommentar
Solav Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Kan personlig anbefalle MSI sitt 6600gt AGP kort, selv om jeg syns viften bråker mer en det jeg fikk inntrykk av gjennom diverse tester jeg leste. Valgte dette kortet framfor Gainward Golden Sample kortet som Komplett.no hadde som ukens tilbud her i forrige uke, siden jeg ikke fant noen tester/bruker annmeldelser av de kortet før jeg handlet. MSI sitt kort har også en D.O.T (dynamic overclocking technology) som så langt jeg har lest, er en overklokkingsfunksjon som dekkes av MSI sin garanti. Denne er tilsvarende som den MSI har på sine hovedkort, og tilbyr overklokking i 6 forskjellige grader, hvor grad 6 tilsvarer ca en 10% økning. Jeg benytter meg av denne funksjonene, og har sett at kortet nettop klokkes opp 10% når jeg benytter meg av grad 6 (Core økes fra 500 til 550, mens Memory økes fra 900 til 990). De garantere ikke at alle kortene kan støtte maks overklokking (grad 6) gjennom D.O.T, men i mitt tilfelle funker det, og de overklokkede verdiene en temmelig trygge, ut i fra hva jeg har sett at andre OC'ere kjører kortene sine stabilt på; samtidig som det dekkes av garantien. (så langt jeg har funnet ut av). D.o.t funker slik at den kun OC når pc'en kjører grafikkrevende spill o.l. ved å overvåke CPU load, men som jeg leste i en test av D.O.T, så overvåker kun D.O.T økt temperatur, som jo er en inderekte årsak til økt cpu load, forså å OC kortet, noe som er en ganske simpel løsning (siden økt temp kan jo skyldes andre kilder, og i det tilfelle vil jo hele funksjonene bare forårsake større risiko av kortet, i motsettning til å "redde" kortet ved å ikke OC), men det funker nå da greit. MSI kortet har ikke støtte for overvåkning av temperatur, noe som er kjekt for den som ønsker å OC ut over hva D.O.T gjør. Når det gjelder XFX sitt kort så er det litt høyere klokket en stock, men viften skal derimot bråke en del. I en test hos firingsquad.com jeg leste fikk XFX, på en skala fra 1-5, en 5'er for støy fra vifte, mens MSI fikk en 1'er. Jeg syns MSI sin lager nok lyd, så i mitt tilfelle ville en XFX bråke uutholdelig, og jeg er heller ingen "støyfreak" som må ha alt stillegående. Les forresten testen på www.firingsquad.com , der dekkes agp korta, http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia...gt_agp_roundup/, mens den på Anandtech dekker pcie kortene. Samt det eksisterer en del 6600gt threads her på forumet også, for info om XFX sitt kort, les blant annet denne -> http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=365064&st=20 Endret 31. januar 2005 av Solav Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har et xfx 6600gt kort som gir mye for pengene. Det er klokket fra fabrikk 500 / 1000, mens de fleste andre kjører orginalt: 500 / 900 (dette gjelder kun agp, ikke pci-e). Kortet får man billig om dagen (feks. 1699 hos komplett), men viften bråker en del. Den er i midlertid lett å ta av, og erstatte med f.eks. Zalman VF700-AlCu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå