Gå til innhold

Casemod uten å bruke så mye som ei krone!

Anbefalte innlegg

Har bestemt jeg for (ettersom at jeg er 14 år og ikke har verdens beste økonomi) at jeg skal modde min første PC uten å bruke så mye som ei krone! Ja, jeg er gal om noen lurer..

Hittil har jeg fått en gammel PC fra skolen med desktop-kabinett og en 15-tommers skjerm. Vet ikke noe mer om den, men skal jo prøve å få tak i flere harddisker, uten å bruke penger!

Så.. Noen som har noen gode idèer om hvordan lage "ekstern" harddisk-kasse?

Skal sette opp LINUX på PC-en tror jeg, så jeg trenger jo egentlig ikke så mye plass. Vet ikke hvor mange harddisker det er plass til i et sånt lite desktop-kabinett (liggende under skjermen altså). Så derfor må jeg vel lage en ekstern kasse for noen ekstra harddisker.

Noen idèer om hva jeg kan gjøre med PCen uten å bruke penger?

Og hvordan kan jeg få tak i deler og utstyr gratis?

Skal prøve på den lokale søppelfyllinga, men der er det i teorien egentlig ulovlig å hente ting. Så jeg skal prøve å kontakte dem å se om de er villige til å se av et kvarter for meg.

Idèer, idèer, idèer! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

koffert pc er drit tøft. hvis du har en gammel koffert som liger å slenger så sett i gang. du tar ut ramma(det man fester hovedkort,psu,hd osv) o skrur fast inni kofferten. så skjærer du en opning tl cd rom,psu,osv. :yes:

misuner deg. har også lyst på en dårlig pc(gratis) som jeg kan modde.

er 13 år så har ikke så mye penger jeg hell :no:

Lenke til kommentar
misuner deg. har også lyst på en dårlig pc(gratis) som jeg kan modde.

er 13 år så har ikke så mye penger jeg hell :no:

Alle arbeids steder og skoler osv kaster ut gamle pcer av og til bare og spøre venner og kjente

Med tanke på lage "ekstern" harddisk-kasse så har du vel i utgangs punktet ikke behov hor det du har plass til fire harddisker eventuel tre + cdrom eller 2 + cdrom+dvd

Viss du har ønske om mer en det så må du nok invistere litt penger er jeg redd.

Lenke til kommentar

I et desktop kabinett tror jeg egentlig ikke det er så mye plass til sånt! Tror det er plass til 3 harddisker. Men det blir vel bare to, for jeg skal være så "dum" å prøve å lage plexi-vindu til den dårligste harddisken (ikke en gb engang :s), hehe..

Koffert PC har jeg tenkt på før! :!: Kanskje jeg skal ta å realisere det? Er bare litt usikker på om jeg skal gidde å ta alt ut av kabinettet å implementere det i noe annet no.. Stefaren min har visst en gammel koffert oppe på loftet som jeg kunne ta! Stikker opp nå å ser om den er noe..

Noen som har en idè om hvordan jeg kan sette farge på ting uten å bruke et rødt øre? :p:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg også har veldig lyst på en koffert pc... Jeg drar pc'en rundt en del på lan så det hadde vert ekstremt praktisk!! Men dette forblir nok en drømm en god stund ettersom faren min er lei av alle proskjekta innen casemod... Pluss at jeg ikke gidde å bruke et øre mer på det!!

Dette er innlegg nr 200!!! :w00t::w00t:

Endret av tori13
Lenke til kommentar

Hehe.. Sant sant! Tror jeg droppa det "uten å bruke ei krone" jeg.. :p

Har nettopp brukt 136,28 kr til kabinettet! Jaja..

Skal bygge kabinett å modde litt for en kamerat og DA skal jeg ikke bruke ei eneste krone! Om ikke han protesterer, og gir mg penger til å kjøpe visse detaljer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...