Gå til innhold

Problem med Bigwater pumpe

Anbefalte innlegg

Etterfylte litt veske på Bigwater settet mitt i går da jeg hadde fylt litt lite første gangen. Stod rett over "low" markeringen og fylte den ca. midt mellom dette merket og toppen.

Da jeg startet opp igjen ble ikke vesken pumpet gjennom og led lyset i pumpa pulserte. Prøvde å ta ut litt veske igjen til omtrent det jeg hadde i utgangspunktet men resultatet var det samme. Gikk gjennom alle tilkoblinger og sjekket at det ikke var noen knekker på rørene men fant ikke noe galt. Kan det være pumpa som har tatt kvelden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror faktisk det er brukerfeil som er den største syndebukken heller enn settet. I og med at det er så billig, blir det gjerne til flere enn de som virkelig er interessert som vil ha et slikt sett. Dermed kan det også medføre at folk med litt mye iver og litt lite kunnskap/teknisk innsikt gjør feil slik at ting blir ødelagt. :roll:

Lenke til kommentar
Alt er avmontert nå men jeg skulle gjerne forsikret meg om at pumpa ikke virker før jeg sender den til service. Vil jeg se dette om jeg kobler en slange fra utgangen til inngngen, fyller på veske, og kobler til strøm?

Jeg bruker den lille påfyllingstanken som en del av kjølesystemet, for da ser jeg lett om det er sirkulasjon i systemet.

Du kan jo gjøre noe lignende for å teste pumpa.

Regner med at du har litt slage til overs, ta to korte biter, en fra bunnen av tanken til INN-siden av pumpen, og en fra UT-siden på pumpa til toppen av tanken, fyller på væske, og starter.

Lenke til kommentar
ToxicMan man kan jo nesten ikke forvente noe annet. Jeg vet ikke eksakt hvor mange her på hw forumet som har det nå, men vil tippe en 300+. Derrav kan du sammenlikne med antall som har andre vannkjøligs-sett :)

Er vel sant det du sier, men hva mener du at man ikke kan forvente noe annet?

Er greit at mange har settet, men er litt leit for de som får problemer med settet og den delen som har fått det er litt for stor syns jeg, men sånn er det vel bare.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å prøve pumpen med bare et rør mellom utgangen og inngangen men det samme skjedde som da hele systemet var koblet opp. Ingen pumping og lyset pulserte på samme måte. Prøver å få sendt den på service og håper de klarer å skaffe meg ny eller reparere den relativt snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...