dr4co Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) heisann etter å ha kjøpt meg ny pc for ikke lenge siden slutta en plustelig å virke i dag tidlig.. pc`en har fungert perfekt til nå.. AMD Athlon 64 3000+ 1590,- AOpen H600B(med 350W psu) 700,- PQI PC3200 1024MB Kit (2x 512MB) 1699,- MSI K8N Neo Platinum 950,- Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB 1850,- Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA 1170,- jeg bygde pcen for ca et halvt år siden.. satt i spilte som bare det på den til tolv i går kveld men i dag tidlig vil det ikke boote windows.. jeg er ganske fortvilet det virker som den ikke finner hd i oppstarten og jeg kommer ikke lenger enn bios.. når den søker etter ide devices kommer cdrom opp men ikke hd.. det er en rar summing i hd som kommer å går.. så virker som den prøver å komme igang.. og hd lampen lyser noen få ganger i oppstart.. så den får jo noen signaler.. dette problemet har jeg tro det eller ei hatt før.. i den forrige pcen min.. og dette er helt utrolig irriterende.. det er ikke noen av de samme komponentene i den nye. Hvis noen har noen forslag til hva dette kan skyldes er jeg veldig takknemelig! har prøvd clear cmos, tatt ut sata kabel å sette den inn igen.. og den har fungert helt til nå. HJELP Endret 31. januar 2005 av dr4co Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Høres ut som hardisken din har tatt kvelden. Noen produsenter har en slags test programvare som kan kjøres. Se om du kan finne dette på produsentens hjemmeside, og ellers ta kontakt med butikken der du kjøpte hardisken så fort som mulig. Endret 9. juli 2009 av kpolberg Lenke til kommentar
JimE Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Sjekk at S-ATA er enablet i BIOS. Burde ikke være det siden du spilte i går, men sjekk for å være sikker Endret 31. januar 2005 av FantaCx Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Boot rekkefølge: 1: Floppy 2: S-ATA 3: CD rom Sett innen oppstartdiskett; start. Booter det til diskett? Hvis den gjør det; ta ut disketten og sett inn WindowsCD og start. Booter den? Til hva? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hvis du er veldig rask å endre topic kommer det kanskje ikke en moderator og stenger tråden din... Lenke til kommentar
dr4co Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 oki jeg har skjekket at som ble sakt maskinen booter ikke på floppy.. virker som den henger seg før den får gjort noe som helst.. jeg får opp skjermbildet men den kommer ikke lenger en å søke etter ide device.. dette er så utrolig merkelig.. den fungerte fint kl 24.00 i går kveld. men i dag kl 08.00 ble den sånn. det finnes ingen s-ata velg i bios. så jeg har : floppy harddisk cd-rom i boot rekkefølge.. og alt av sata innstillinger er slått på. untatt noe som har med overføring mellom sata1 og sata2 osv å gjøre.. skjønner ikke hva som kan ha skjedd.. har ikke rørt maskinen siden den virka i går.. igjen HJELP Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Da er strømforsyningen eller hovedkortet ødlagt. Koble fra absolutt allt unntatt CPU/m kjøling, RAM, floppydrive, tastatur og skjerm for å se om den booter til floppy. Hvis ikke: Prøv først en annen PSU. Hvis ikke det heller hjelper, må du finne hvem du kan reklamere hovedkortet til. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Hvorfor må dette være ett HK problem? sveinsel, de symptomene han sier til oss vil jeg si ligner mest på ett kontroller kort på hdd'en som er røket. Og ja jeg har sendt inn 2 stk IBM 120GXP 80gb for samma problemet. RMA til nederland tar LAAANG tid. Endret 9. juli 2009 av kpolberg Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hvorfor må dette være ett HK problem? sveinsel, de symptomene han sier til oss vil jeg si ligner mest på ett kontroller kort på hdd'en som er røket. Og ja jeg har sendt inn 2 stk IBM 120GXP 80gb for samma problemet. RMA til nederland tar LAAANG tid.mvh Knut Petter Ølberg Hvis "pekeren" ikke makter å boote fra diskett, vil den fortsette til HDD. Hvis den mislykkes der også vil den fortsette til CDdrive. Hvis den mislykkes der også (eller ikke kommer så langt) så er den ikke brukbar. Hvis den ikke booter til diskett når HDD er frakoblet så er det ikke HDD sin skyld. Og jeg tenker at ujen lyd fra HDD er et strømproblem alt. et HK-problem. Mest sansynlig PSU siden HDD får strøm fra PSU direkte. Jeg tenker også at hvis "pekeren" (HK) ikke virker kan det også skyldes strømsvikt. Derfor prøve boot til diskett med minst mulig strømbelastning. Seff. kan der være 2 feil, den ene som du sier. Lenke til kommentar
dr4co Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 hei igjen nå prøvde jeg å starte maskinen uten å ha i s-ata kablen.. og da booter den som normalt både til floppy og cd-rom.. hva kan være galt da?? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Da får du prøve med en annen kabel og en annen harddisk. Det ser ut som Knut Petter har erfaring med dette: Hvorfor må dette være ett HK problem? sveinsel, de symptomene han sier til oss vil jeg si ligner mest på ett kontroller kort på hdd'en som er røket. mvh Knut Petter Ølberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå