Gå til innhold

Kjøpe D70 på EBay -

Anbefalte innlegg

Lurte litt på kanskje å kjøpe D70 m/ 18-70mm LENS KIT fra England på EBay. Er det safe? Bortsett fra slikt med garanti.

Pris der er 575£ - ca 6.800 kr + MVA ender en opp på en 8.500 kr. + litt frakt, si ca 9000. Er jo fremdeles en del billigere enn fra butikk i Norge.

Men kan en sende bestillingen til en adresse i Sverige, og dermed unngå MVA? Eller vil da Engelsk mva trekkes fra, og Svensk MVA legges til? Har sett en del som bestiller ymse ting til Poste Restante Strömstad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurte litt på kanskje å kjøpe D70 m/ 18-70mm LENS KIT  fra England på EBay. Er det safe? Bortsett fra slikt med garanti.

Pris der er 575£ - ca 6.800 kr  + MVA ender en opp på en 8.500 kr. + litt frakt, si ca 9000. Er jo fremdeles en del billigere enn fra butikk i Norge.

Men kan en sende bestillingen til en adresse i Sverige, og dermed unngå MVA? Eller vil da Engelsk mva trekkes fra, og Svensk MVA legges til? Har sett en del som bestiller ymse ting til Poste Restante Strömstad.

Du må betale svensk moms hvis du bestiller til Sverige, ja. Og svensk moms er jo like mye som norsk moms, så hvorfor bestille til Sverige?

9000kr fra England, 9990kr fra JapanPhoto. Er du sikker på at norske reklamasjonsordninger ikke er verdt mellomlegget på 990kr?

Har du dessuten regnet med frakten og tollgebyrer etc?

Jeg tror nok jeg heller hadde satset på å handle i Norge..

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Liten tvil om hva som er å anbefale av de to. Hvis du søker litt rundt finner du fort ut at 18-70 er knallbra og 28-100 ikke er mye å skryte av.

Edit: Ta bare en titt på prisforskjellen: 28-100 = ca 1400,- 18-70 = ca 3600,-

Endret av NikonD70
Lenke til kommentar

De er billige ja, så at de hadde 20D med EF-s 17-85 for 1595$ det blir vel sånn ca 10100 pluss frakt og dollar. Nesten sånn at man kan reise til USA, feriere litt, kjøpe kamera og reise hjem for prisen av kamera pluss linse i Norge :D.

http://www.amphotoworld.com/product.asp?id=cneos20dkit1785

Eventuellt, med linsa 18-55, for 6350 pluss frakt og moms :tease:

http://www.amphotoworld.com/product.asp?id=cneos20dkit

Muligens ikke det beste for det kameraet, men det er fortsatt billig billig.

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
A&M Photo World får ikke akkurat topp karakterer hos resellerratings.com heller da. Les kommentarene og STYR UNNA sier i allefall jeg.

A&M Photo World's reseller ratings

Adorama's reseller ratings

B&H Photo-Video's reseller ratings

Ja.. Syntes det hørtes litt for godt ut til å være sant. Og det er det med stor sannsynlighet! Har søkt litt rundt her og der og fant noe av det samme som du referer til.

Dette sitatet summerer i grunnen opp det jeg har funnet:

The way these guys do business is simple. They advertise at prices lower than their own cost price, and unless you purchse their BS high priced accessories, theyll give you the runaround saying that its either a non US model, no accessories, or if you agree to that, that they will ship it. This is all only to find out later that the order is on backorder so they dont lose money on their stupid loss leaders.

Skal ikke D70 komme med strøm-adapter? Den står oppgitt som otional hos A&M, og kan kjøpes med for den nette pris av $250. Lurer på om ikke oppladbatteri også står som optional. (les nøye i alt som står med små bokstaver på produktsiden til AMPhotoworlds tilbud på D70).

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte i forrige uke Nikon D70 m/18-70 objektiv hos Foto-huset i Karl Johansgt 21, 0159 Oslo Tlf 22420960.

Pris 9.950,- inkl mva. Husk at minnebrikke kommer i tillegg.

Jeg kjøpte Lexar CF 1GB 80x til kr 1.295,- inkl mva.

Itillegg porto/oppkr.gebyr 94,- +mva.

Da har du en forhandler å gå tilbake på om det er noe, - du får ta i kameraet om du bor nærme. Spør etter Runar. Det gjorde jeg etter tips. Kjempegreit.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Bor jo i Oslo jeg, så det er ikke lange turen. Karl Johansgate 21 er mitt på Egertorget iflg gulesider sitt kart, neppe noe problem å finne. Kan jo ta turen dit for å tafse litt på kameraet.

Har en 512MB CF brikke som jeg bruker i Ixus'en min nå. Den duger inntil videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...