Gå til innhold

Oppgradere maskinen min

Anbefalte innlegg

Hei har følgende maskinvare: Pentium 4 2.8 Ghz

ATI Radeon 9200 Atlantis

Maxtor 200 gig. * 1

Maxtor 80 Gig. * 1

Corsair dual 256*2

Ønsker mer RAM, skjermkort og skal ha ett hovedkort da det som stod på denne maskinen er blitt flyttet til min andre pc..

Ønsker: Corsair dual 512*2

6600GT

Edit: kan noen ta på seg jobben med å finne Billig men bra Ram, samme med skjermkortet.

Hoveddkort rundt tusen kroner.

Edit 2: Hiv på Winxp pro..

Endret av [TA]Gunners
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det er socket 478 siden du ikke nevner dette, noe som er viktig. Også ditt budsjett er viktig å vite.

Her er ett par forslag:

Hovedkort: Asus P4P800-E Deluxe - Pris 949,-

Ram: Twinmos PC3200 - 1024 MB - Pris 1249,-

Skjermkort: XFX GeForce 6600GT - 128 MB - Pris 1699,-

Totalt: 3897,- hos komplett.

Rammen liker seg alltid beste med like brikker. Og siden du har 512 fra før så er 1024 neste steg siden disse jobber i Dual Channel. Bruk de du har sammen med det gammle hovedkortet, ikke sammen med disse. Twinmos er det billigste merkenavntet, du finner også Noname brikker som er billigere. Twinmos har jeg selv erfaring med og aldri merket noe som helt galt med de.Klokker også greit.

alternativt så har Asus ett hovedkort som bruker Intel sitt nye brikkesett 915, som er til socket 775, men dette har de fått å funke med 478 socketen. Dermed kan du skaffe deg ett PCI-Express skjermkort. Da vil det se slik ut:

Hovedkort: Asus P4GD1 - S478 - PCI-E - Pris 865,-

Ram: Twinmos PC3200 - 1024 MB - Pris 1249,-

Skjermkort: XFX Geforce 6600GT - 128 MB - PCI-E - Prtis 1749,-

Totalt: 3863,- som er billigere.

Ville ha anbefalt den siste, så kan du oppgradere Hovedkort og CPU til ett PCI-E brikkesett uten å måtte skaffe nytt skjermkort. Eller eventuelt senere kjøpe bedre/nyere PCI-E skjermkort uten å måtte oppgradere HK og CPU. PCI-E er fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...