Gå til innhold

Høgskoleprosjekt om RFID og mobiltelefon

kremen

Anbefalte innlegg

Jeg jobber for tiden med hovedprosjekt ved Høgskolen i Sør-Trøndelag. Temaet er RFID og mobiltelefon. I den forbindelse er jeg på utkikk etter mulige løsninger for å få en RFID-leser til å kommunisere med et javaprogram på telefonen. Spesielt er Nokia Mobile RFID-kit en interessant løsning.

Er det noen der ute som har erfaring på området, eller kanskje har brukt Nokia Mobile RFID-kit?

Jeg lurer først og fremst på hvordan dette fungerer i praktiske situasjoner. Enten ved bruk av de medfølgende javaprogrammene eller gjennom egne applikasjoner.

Alle tips mottas med takk.

*emnefeltet er endret til noe mer beskrivende*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg er en masterstudent som holder på med en oppgave om RFID på Universitet i Oslo.

Jeg har prøvd å få tak i Nokia sitt RFID kit. Men det viste seg at den ikke var leveringsklar enda.

--------

RFID kit for the phone is $649.

The RFID module will be available in Feb/Mar 2005.

ACS North America www.avnet.com

Endret av fashion
Lenke til kommentar

Jeg har hatt kontakt med Dangaard Telecom i Danmark (www.dangaard.com). De opplyser at de selger RFID-kit med to deksler til ca 700 euro. Ettersom dette er nokså ny teknologi er vel denne prisen kunstig høy foreløpig.

Lenke til kommentar

Vi skal skrive en forsnkningsrapport for å kartlegge teknologien og tilgjengelig utstyr. Deretter skal vi utvikle en prototyp på mobiltelefonen som kommuniserer med RFID-leseren.

Vi har funnet et annet aktuelt alternativ: IDBlue er en RFID-leser som bruker Bluetooth til overføring til annet utstyr. Problemet her er at vi må utvikle egne drivere for overføringen i java da det bare er støtte for .NET... Prisen på denne leseren er ca $500.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...