kremen Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Jeg jobber for tiden med hovedprosjekt ved Høgskolen i Sør-Trøndelag. Temaet er RFID og mobiltelefon. I den forbindelse er jeg på utkikk etter mulige løsninger for å få en RFID-leser til å kommunisere med et javaprogram på telefonen. Spesielt er Nokia Mobile RFID-kit en interessant løsning. Er det noen der ute som har erfaring på området, eller kanskje har brukt Nokia Mobile RFID-kit? Jeg lurer først og fremst på hvordan dette fungerer i praktiske situasjoner. Enten ved bruk av de medfølgende javaprogrammene eller gjennom egne applikasjoner. Alle tips mottas med takk. *emnefeltet er endret til noe mer beskrivende* Endret 28. februar 2005 av el-asso Lenke til kommentar
fashion Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Hei, jeg er en masterstudent som holder på med en oppgave om RFID på Universitet i Oslo. Jeg har prøvd å få tak i Nokia sitt RFID kit. Men det viste seg at den ikke var leveringsklar enda. -------- RFID kit for the phone is $649. The RFID module will be available in Feb/Mar 2005. ACS North America www.avnet.com Endret 31. januar 2005 av fashion Lenke til kommentar
kremen Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har hatt kontakt med Dangaard Telecom i Danmark (www.dangaard.com). De opplyser at de selger RFID-kit med to deksler til ca 700 euro. Ettersom dette er nokså ny teknologi er vel denne prisen kunstig høy foreløpig. Lenke til kommentar
fashion Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ja det er ganske dyrt. Hadde lyst til å kjøpe det for å teste det. Men det ble ikke aktuelt. Hvor lang oppgave skal du skrive? Har du funnet noen andre mobil og rfid løsninger/utstyr? Lenke til kommentar
kremen Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Vi skal skrive en forsnkningsrapport for å kartlegge teknologien og tilgjengelig utstyr. Deretter skal vi utvikle en prototyp på mobiltelefonen som kommuniserer med RFID-leseren. Vi har funnet et annet aktuelt alternativ: IDBlue er en RFID-leser som bruker Bluetooth til overføring til annet utstyr. Problemet her er at vi må utvikle egne drivere for overføringen i java da det bare er støtte for .NET... Prisen på denne leseren er ca $500. Lenke til kommentar
fashion Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hei, hvor langt har dere kommet i prosjektet nå? Jeg har nå gitt opp å få tak i RFID utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå