Gå til innhold

Hvilken løsning skal jeg velge for ny webshop?

Anbefalte innlegg

Går med planer om å starte nettbutikk. Er veldig i vilrede om hvilken løsning jeg skal velge. Har sett litt på Mamut sine løsninger. Liker det at det har integrert lagerstyring og regnskap, men synes kansje selve nettbutikk- delen virker for lettvindt. Ser for meg en butikk med hovedside, 5-6 undersider fra den, samt undersider av disse osv. Fikk ikke dette til i demoen jeg fikk fra mammut, da det så ut til å kun bygge i bredden (Hovedside med x antall undersider).

Noen som har erfaring med drift av nettbutikk og kan komme med anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at om du har planer om at kundene skal kunne betale med kort så finnes det en modul for oscommerce som lar deg bruke cardia sitt betalingssystem smertefritt. (har testet dette selv)

Mambo er jo en genial CMS løsning og den phpshop`en til mambo så jo veldig bra ut, men vet ikke hvordan det blir med kortløsninger da.. ?

Lenke til kommentar
Går med planer om å starte nettbutikk. Er veldig i vilrede om hvilken løsning jeg skal velge. Har sett litt på Mamut sine løsninger. Liker det at det har integrert lagerstyring og regnskap, men synes kansje selve nettbutikk- delen virker for lettvindt. Ser for meg en butikk med hovedside, 5-6 undersider fra den, samt undersider av disse osv. Fikk ikke dette til i demoen jeg fikk fra mammut, da det så ut til å kun bygge i bredden (Hovedside med x antall undersider).

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
' date='31/01/2005 : 22:12']

Hvor gammel er du?

Han er iallefall over 18 år :p

Lenke til kommentar

He He. Er det noen som betviler min seriøsitet, kan jeg opplyse at jeg er godt voksen (31 år). Har en ide om å selge produkter som ikke selges så mye over nett (finner egentlig ingen i norge som selger dette...) Har satset "litt" på å komme i gang, feks. solgt huset. (Bankene er jo umulige nå for tida...) "Alle" planene er lagt. Jeg tenkte egentlig å bruke mamut sine løsninger, men ble litt skeptisk etter å ha leket meg litt med demoen. Har laget et kart over butikken, men tror det blir vanskelig med mammut sit system.

Så det jeg er ute etter er alternativer til mamut, som har funksjonene som handlekurv og betalingsløsninger. Er også greit om det har integrert lagerstyring og regnskap.

Jeg er ingen "racer" på dette, har lite erfaring med å sette opp hjemmesider, så det hadde vært greit om det ikke var så avansert å bruke.

Lenke til kommentar

Min erfaring fra Mamut baserer seg ikke på deres faktiske tjenester men heller deres generelle framferd/markedsavdeling. Jeg registrerte nemlig firmaet mitt for kanskje 6 måneder siden i Enhetsregisteret med beskjed om at jeg IKKE ønsket reklame tilsendt. 5 dager etter at jeg var registrert dumpet den første reklamesaken fra Mamut opp. Og i løpet av de neste månedene sendte de meg 2 nye tilbud (les mer spam). Etter dette begynte jeg å bli litt misfornøyd og ringte det nummeret til Mamut som stod på materialet jeg da fikk. Jeg snakket da med en respesjonist/selger (husker dessverre ikke detaljer) som lovet at jeg skulle strykes fra listene deres.

Så nye 3 måneder senere rett etter nyttår fikk jeg ENDA en utsending fra dem. Da hadde jeg vel egentlig fått nok og sendte en relativt saklig, men meget negativ mail til [email protected] og ble faktisk oppringt av en hos dem. Hun lovet at jeg skulle bli strøket fra listen deres og nå klok av skade sørget jeg for å dokumentere samtalen. Så nå bare venter jeg på neste kampanje de skal ha, hva som skjer :(

Dette har ihvertfall gjort at Mamut på meg virker eksepsjonelt useriøse og er svartelistet for evig og alltid (som er litt synd for dem iogmed at de har helt kurante produkter).

Cobos

Lenke til kommentar
Min erfaring fra Mamut baserer seg ikke på deres faktiske tjenester men heller deres generelle framferd/markedsavdeling. Jeg registrerte nemlig firmaet mitt for kanskje 6 måneder siden i Enhetsregisteret med beskjed om at jeg IKKE ønsket reklame tilsendt. 5 dager etter at jeg var registrert dumpet den første reklamesaken fra Mamut opp. Og i løpet av de neste månedene sendte de meg 2 nye tilbud (les mer spam). Etter dette begynte jeg å bli litt misfornøyd og ringte det nummeret til Mamut som stod på materialet jeg da fikk. Jeg snakket da med en respesjonist/selger (husker dessverre ikke detaljer) som lovet at jeg skulle strykes fra listene deres.

Så nye 3 måneder senere rett etter nyttår fikk jeg ENDA en utsending fra dem. Da hadde jeg vel egentlig fått nok og sendte en relativt saklig, men meget negativ mail til [email protected] og ble faktisk oppringt av en hos dem. Hun lovet at jeg skulle bli strøket fra listen deres og nå klok av skade sørget jeg for å dokumentere samtalen. Så nå bare venter jeg på neste kampanje de skal ha, hva som skjer :(

Dette har ihvertfall gjort at Mamut på meg virker eksepsjonelt useriøse og er svartelistet for evig og alltid (som er litt synd for dem iogmed at de har helt kurante produkter).

Cobos

Dette løses enkelt ved å sende reklamen tilbake til Mamut ... ufrankert og med ekstra vekt. Etter et par ganger så slutter de nok ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...